ventieldopjes ... light or heavy!

Ninj@9Man

MF'er
15 mrt 2002
50
0
Maassluis
In de M73 staat een stukje over ventieldopjes. Staat daarin dat die leuke sierdopjes ( gekleurde zuigertjes ) te zwaar zijn en onder hoge snelheid ( hoe hoog?) het ventiel ombuigen .......... je rubber loopt leeg en wat volgt laat zich raden.
Waar of niet waar? :?
p.s. ze staan wel geinig op de brommert van mijn meissie.
 
zit iets in, klinkt aannemelijk
ik heb er zelf niet bij stil gestaan dat dat mogelijk is.

wat ik mij wel bedacht is dat z'n alu dopje extra onbalans in het wiel toebrengt als dit dopje niet is meegenomen tijdens de uitbalancering van het wiel.
 
Nooit over nagedacht.
Het kan kloppen op de manier hoe hij het uitlegt.
Je hebt er geinige ventieldopjes bij zitten.
Ik houd het bij de orginele.
 
Heb altijd geleerd dat metalen of aluminium vertieldopjes veiliger zijn.

Het gewicht maakt niks uit, als je tenminste geen figuurtjes gebruikt, maar gewone dopjes van ander materiaal, ik weet niet, maar volgens mij hebben ze hetzelfde gewicht.

Ik heb dus van die aluminium dopjes, en me band is nog nooit leeg gelopen, getest tot 300 km/u.

Waarom zijn metalen of aluminium dopjes veiliger, je ventiel wilt wel eens gaan lekken, en, zelfs weleens in een keer stuk gaan, en dus ook in een keer leeglopen, plastic dopjes worden dan dus gewoon van je ventiel afgeschoten.
In die aluminium dopjes zit zelfs een rubber afdichtringetje, dus het is echt geen onzin speelgoed.

Dus bij mij zit er altijd aluminium dopjes op.
 
In de M73 staat een stukje over ventieldopjes. Staat daarin dat die leuke sierdopjes ( gekleurde zuigertjes ) te zwaar zijn en onder hoge snelheid ( hoe hoog?) het ventiel ombuigen .......... je rubber loopt leeg en wat volgt laat zich raden.
Waar of niet waar? :?
p.s. ze staan wel geinig op de brommert van mijn meissie.

We gaan uiteraard nooit harder dan 120, en dan is er geen enkel probleem ;)
 
Ja, maar het gaat hier over van die hele vreemde dopjes (kan het nog nauwelijks dopjes noemen). Als het zwaartepunt van die dopjes niet in lijn ligt met het ventiel buigen ze bij hoge snelheden en dat lijkt me geen lekker idee.
Met gewone metalen dopjes heb je daar geen last van.
 
Ja, maar het gaat hier over van die hele vreemde dopjes (kan het nog nauwelijks dopjes noemen). Als het zwaartepunt van die dopjes niet in lijn ligt met het ventiel buigen ze bij hoge snelheden en dat lijkt me geen lekker idee.
Met gewone metalen dopjes heb je daar geen last van.

Nou, in de bovenste post wordt gesproken over ventieldopjes in de vorm van een zuiger, en die zien er in mijn ogen vrij normaal uit.
 
Die alu dingen zijn troep, het schroefdraad gaat corroderen en vervolgens kan je ze eraf zagen. Ik dacht ook dat blauwe dopjes mooi zouden staan op mijn 106.Was dus bij de bandenpomp geen succes.
 
Wat heb je nou weer aan die dure dopjes die je alleen maar kan als je bike stil staat?? Voor de "Cafe Racers" onder ons: Mensen op terrasjes zien die dopjes alleen maar als je ze er op wijst hoor.
 
Die alu dingen zijn troep, het schroefdraad gaat corroderen en vervolgens kan je ze eraf zagen. Ik dacht ook dat blauwe dopjes mooi zouden staan op mijn 106.Was dus bij de bandenpomp geen succes.

Moet je iets vaker te banden oppompen.

Mijn dopjes doen het perfect, en zitten er toch al 40.000 km op.

En bij de motor van me vriendin gaan ze ook gewoon los.
 
Als die dopjes GOED geannodiseerd zijn, dan kunnen ze nooit gaan corroderen. Waarschijnlijk heb je dan té goedkope dingen gekocht.
 
Nu ik dit lees rijst er gelijk een vraag die ik al langer stellen wilde. Er zijn nl ook van die ventieldopjes in de handel die bij het ronddraaien gaan branden (zit een ledje in)
Stond tijdje gelejen in de ProMotor.
Was een geinig effect maar ben geheel vergeten waar die dingen te verkrijgen zijn. Kosten zo'n 15 euro ofzo. Weet iemand het adres toevallig?

Trouwens, dat ombuigen zou best kunnen hoor. Ik kan me indenken dat door wrijvingswarmte door het ronddraaien die dingen ook krom kunnen trekken of ombuigen. Als ze van plastiek zijn gemaakt bijvoorbeeld.
 
Nu ik dit lees rijst er gelijk een vraag die ik al langer stellen wilde. Er zijn nl ook van die ventieldopjes in de handel die bij het ronddraaien gaan branden (zit een ledje in)
Stond tijdje gelejen in de ProMotor.
Was een geinig effect maar ben geheel vergeten waar die dingen te verkrijgen zijn. Kosten zo'n 15 euro ofzo. Weet iemand het adres toevallig?

Trouwens, dat ombuigen zou best kunnen hoor. Ik kan me indenken dat door wrijvingswarmte door het ronddraaien die dingen ook krom kunnen trekken of ombuigen. Als ze van plastiek zijn gemaakt bijvoorbeeld.

Met een ledje erin (of iets anders) kan je halen bij http://www.motozoom.nl (www.motozoom.nl) (voorheen was dat LOUIS). Kosten niet zoveel. Pneu-control heten ze dacht ik. Zat er aan te denken om ze te kopen, maar niet gedaan. heb wel andere ventieldoppies gekocht die er nu op zitten is toch troep. En nee, niet die zuigertjes (zat er wel aan te denken.. vond ze er wel geinig uit zien)
Ding van me rijd toch maar 125-130 dus er zal nix krom van gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan