MikeXTZ750
MF'er
- 21 mrt 2022
- 84
- 35
Hoi mede motormuizen,
Ik ga lekker met het berichten plaatsen op dit forum. Wil alles helemaal snor hebben voor mijn grote reis naar de sahara over een maandje, vandaar de zorg.
Het valt me op dat de ventilator van de XTZ750 nooit aan gaat. Ik heb gelezen dat dit bekend is bij deze beestjes omdat ze ontwikkeld zijn voor de woestijn.
Mijn temperatuurmetertje is 1x iets over de helft gegaan in de zomer bij file rijden. Dit is dan al uitzonderlijk hoog omdat hij normaalgesproken nooit boven 1/3de komt.
Nu ga ik over een maandje naar de woestijn met de oude rakker en maak me wel wat zorgen dat de ventilator schakelaar miss wel kapot is (ventilator werkt wel, keer met 12V spanningsbron getest).
Weet iemand bij welke stand van de temperatuurmeter de ventilator aan moet gaan? Is dit pas wanneer de meter bijna tegen het rood aan zit? Of rond 3/4de uit?
Ik overweeg om de motor na een lange rit 15 minuten stationair te laten lopen tot de meter het rood aan tikt en te kijken wat er gebeurd.
Ik kom van de 2 takt brommmer wereld af (Kreidler) en heb al enige ervaring met warmlopers, heb dus enige angst om op deze manier de werking van de ventilator te controleren.
Kan dit kwaad?
Ik overweeg misschien om een schakelaar tussen de accu en de ventilator te plaatsen zodat ik hem handmatig aan kan zetten.
Ik ga lekker met het berichten plaatsen op dit forum. Wil alles helemaal snor hebben voor mijn grote reis naar de sahara over een maandje, vandaar de zorg.
Het valt me op dat de ventilator van de XTZ750 nooit aan gaat. Ik heb gelezen dat dit bekend is bij deze beestjes omdat ze ontwikkeld zijn voor de woestijn.
Mijn temperatuurmetertje is 1x iets over de helft gegaan in de zomer bij file rijden. Dit is dan al uitzonderlijk hoog omdat hij normaalgesproken nooit boven 1/3de komt.
Nu ga ik over een maandje naar de woestijn met de oude rakker en maak me wel wat zorgen dat de ventilator schakelaar miss wel kapot is (ventilator werkt wel, keer met 12V spanningsbron getest).
Weet iemand bij welke stand van de temperatuurmeter de ventilator aan moet gaan? Is dit pas wanneer de meter bijna tegen het rood aan zit? Of rond 3/4de uit?
Ik overweeg om de motor na een lange rit 15 minuten stationair te laten lopen tot de meter het rood aan tikt en te kijken wat er gebeurd.
Ik kom van de 2 takt brommmer wereld af (Kreidler) en heb al enige ervaring met warmlopers, heb dus enige angst om op deze manier de werking van de ventilator te controleren.
Kan dit kwaad?
Ik overweeg misschien om een schakelaar tussen de accu en de ventilator te plaatsen zodat ik hem handmatig aan kan zetten.