Hoi,
Vandaag met 34 graden had ik problemen in de stad met de temp. van mijn motor. Hij ging tot 113 graden zonder dat de fan aansloeg. Normaal gesproken zou die bij 104 graden in moeten schakelen.
ff alles nagekeken, zekering ok, relais ok, ventilator draait bij direkte plus van de akku.
Vermoedelijk krijgt het ventilator relais geen stuurspanning van de ecu, zwarte stekker, pin 20.
Mijn vraag: Heeft de koelvloeistofsensor er misschien ook mee te maken? Die heeft drie contacten; Heeft deze twee taken enwel enerzijds de temp. in de teller (die het overigens wel goed doet), anderzijds een switch voor de fan die via de ecu het ventilatorrelais aanstuurt?
Wie kan me meer duidelijkheid geven?
gr. Michel
Vandaag met 34 graden had ik problemen in de stad met de temp. van mijn motor. Hij ging tot 113 graden zonder dat de fan aansloeg. Normaal gesproken zou die bij 104 graden in moeten schakelen.
ff alles nagekeken, zekering ok, relais ok, ventilator draait bij direkte plus van de akku.
Vermoedelijk krijgt het ventilator relais geen stuurspanning van de ecu, zwarte stekker, pin 20.
Mijn vraag: Heeft de koelvloeistofsensor er misschien ook mee te maken? Die heeft drie contacten; Heeft deze twee taken enwel enerzijds de temp. in de teller (die het overigens wel goed doet), anderzijds een switch voor de fan die via de ecu het ventilatorrelais aanstuurt?
Wie kan me meer duidelijkheid geven?
gr. Michel
Laatst bewerkt: