Ventilator slaat na een nacht stil gestaan..

dolledwazedagen

MF veteraan
20 mrt 2003
4.866
0
Hoogwoud
Ik heb weer wat nieuws. Na een nacht stil gestaan te hebben doe ik net me kontakt even aan om me knipper te vervangen en wat denk je... Slaat me ventilator aan...

Als me thermostaat stuk zou zijn dan zou die juist helemaal niet aanslaan daarom snap ik dit even niet....

Motor is een FZR600 3HE model...

Duurt dat lang of maar een paar seconden :?

Als hij maar een paar seconden draait lijkt het me geen defect. Mijn R1 geeft namelijk als je hem start nog een paar seconden de laatst gemeten temp...als die dus boven de 100 C is zou de ven aan kunnen slaan :?

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je thermostaat blijft 'kleven', m.a.w. als je weet waar ie zit kan je soms met een klein tikje er voor zorgen dat ie 'ontkleeft'.

Ook kan het mogelijk zijn dat er (een hoop ventilatoren op motoren worden via de massa geschakeld) een kortsluiting :( naar massa aanwezig is.

Dus, bedrading controleren en/of vervangen van de thermostaat.

suc6

Duurt dat lang of maar een paar seconden :?

Als hij maar een paar seconden draait lijkt het me geen defect. Mijn R1 geeft namelijk als je hem start nog een paar seconden de laatst gemeten temp...als die dus boven de 100 C is zou de ven aan kunnen slaan :?

Het is puur gewoon echt aanslaan en blijft aan staan. Zal hem zo is even schoonmaken enzo.

Als ik me thermo los haal dan is die meteen uit. Dus zit in me thermo meter.

Laatst bewerkt:
Waaaaat 60 pietermannen. er zijn een miljoen sloperijen in nederland, kun je beter langsgaan voor 10 eurietjes. vanmiddag nog naar amstelbikes geweest voor een ontsteking van 90. maarre in elk geval voor jou een coole zomer gewenst

Waaaaat 60 pietermannen. er zijn een miljoen sloperijen in nederland, kun je beter langsgaan voor 10 eurietjes. vanmiddag nog naar amstelbikes geweest voor een ontsteking van 90. maarre in elk geval voor jou een coole zomer gewenst

Heb hem ook niet gekocht vond het gewoon belachelijk! Zoek wel even op de sloop en bij zaanstadmotoren blijkt die 20 a 30 euro te kosten. De andere prijs kwam van bleeker...

Ga eens langs een automaterialen zaak, vaak zijn de sensoren van sommige merken
auto's dezelfde als in een motorfiets. Meestal zijn auto onderdelen stukken goedkoper. Niet geschoten is altijd mis.

Terug
Bovenaan Onderaan