veranderen fahrenheit naar celsius

RVF750R

MF veteraan
4 jan 2003
2.567
245
Nootdorp
wie kan mij helpen? ik heb van een kennis in Amerika een dashbord gekocht van een fireblade uit '98, de snelheid en de afgelegde km zijn gewoon in kilometers.
MAAR de temperatuur wordt in fahrenheit aangegeven (HIER had ik dus niet aangedacht ;( )

mijn oude dashbord (fireblade uit 2000) begon aan te geven vanaf 35 celsius, maar het nieuwe dashbord begint bij 95 Fahrenheit,

nu is mijn vraag aan de techneuten onder ons, is dit simpel te verhelpen of moet het dashbord opnieuw geprogrameerd worden? en zo ja is dit mogelijk?

gr Rob

ik DACHT dat 0 graden celcius 71 Fahrenheit was
ken t mis hebben want is alweer uuh 5/6jr geleden :)

nu is mijn vraag aan de techneuten onder ons, is dit simpel te verhelpen of moet het dashbord opnieuw geprogrameerd worden? en zo ja is dit mogelijk?

gr Rob

Ik denk niet dat je aan de juiste software kunt komen om hem opnieuw te programmeren...

ik DACHT dat 0 graden celcius 71 Fahrenheit was
ken t mis hebben want is alweer uuh 5/6jr geleden :)

0°C = 32 °F , 100°C = 212 °F

Geen idee of dashboards aan te passen zijn, maar je merkt het wel als je ventilator aangaat dat ie het warm krijgt zeker?

wie kan mij helpen? ik heb van een kennis in Amerika een dashbord gekocht van een fireblade uit '98, de snelheid en de afgelegde km zijn gewoon in kilometers.
MAAR de temperatuur wordt in fahrenheit aangegeven (HIER had ik dus niet aangedacht ;( )

mijn oude dashbord (fireblade uit 2000) begon aan te geven vanaf 35 celsius, maar het nieuwe dashbord begint bij 95 Fahrenheit,

gr Rob
Kijk hier eens! kan je in ieder geval zien hoeveel fahrenheid er bij de gr. celcius hoort.

http://www.lenntech.com/conversie-calculator/temperatuur.htm

Dit riekt naar een gevalletje chipprogramering. Of misschien is ergens wel een eenvoudig dipswitchje gemonteerd.

heeft iemand misschien een adres die problemen met KM standen kunnen verhelpen,
deze weten misschien meer over evt programeren.

gr rob

wat ongelooflijk lame dat je het niet met een knopje in kunt stellen...hoe groot is de moeite om dat voor te programmeren B|

Terug
Bovenaan Onderaan