Verandering CBR600

ZeeBeeErr

Rookie
9 apr 2003
4
0
Piershil
Ik heb een CBR600 uit '95 en wil de achterkant een beetje veranderen, aangezien de standaard achterkant me een beetje te massief oogt.

Heeft er iemand ervaring met het ombouwen van een CBR naar een iets strakkere versie, denk dan bijvoorbeeld aan een R6 Look-alike achterkant, of een achterkant van een F-sport op een oudere cbr zetten. Ik wil het liefst ook een duo-seat, zoals de F-sport heeft. Of is alles door een undertail al wat leuker te maken. Ben ergens op het net een undertail voor de SP-1 tegengekomen van TopLine, weet iemand de internetsite van dit bedrijf of welke leverancier deze mooie dingen levert. Misschien iemand ervaring met een ander merk Undertail.

Ik hoor het graag allemaal.

Grtz
 
Kijk eens op Marktplaats, daar staat een CBR600 te koop voor €6000,-. Ik geloof 1 uit 96 en die heeft wel een geinig kontje.........misschien een idee voor je.

Suc6
 
ik vind dat je niet teveel aan een model moet gaan zagen ,dat ziet er gewoon niet meer uit. Een cbr f3 met een r6 reet lijkt mij spuuglelijk. :r :r
Je kan ook voor een r6 gaan sparen ;)
 
Hoezo?? Je doet net of een R6 alleen een sportieve en mooie "reet" heeft, I don't think so!!! Bij die CBR om Marktplaats staat het best geinig. Ik heb hier mensen de motor zien verbouwen; een Yamaha FZR bijvoorbeeld, die ziet er helemaal niet uit; oud model met een nieuwe kont, gadver! Maar goed ieder zijn smaak en dat moet ook, anders wordt het ook zo saai. Maar om nu te zeggen dat je dan voor een R6 moet gaan sparen vind ik kul; Honda"rules".

Als je graag je fiets wilt verbouwen moet je dat zeker doen; je hebt wel lef vindt ik dan, ik zou het niet durven en dat is net omdat ik een meid ben, hihihi.

Groetjes
 
Die kont was trouwens ook los tekoop.. had zelf al navraag gedaan en hij vroeg er 250 voor incl achterlicht.. Ik heb zelf geen rooie cent dus helaas
 
oud model met een nieuwe kont, gadver!

Dat wordt die Honda van hem dan toch ook of vind je een 95 nog een "nieuw model"?

Maar om nu te zeggen dat je dan voor een R6 moet gaan sparen vind ik kul; Honda"rules".

Als Honda dan toch zo ontzettend ruled, spaar dan door voor de neue CBR600RR :9~ ;)
 
Laatst bewerkt:
Die neus van die FZR is toch ouderwets; zo plat alsof ie tegen de muur aan is gereden en dat heb je met de CBR niet voor het geval je dat nog niet wist. Het is niet omdat ik er zelf 1 heb maar de CBR is in dat opzicht niet veel veranderd hij is gewoon net iets spitser.

Ach ja dan spaar je toch voor een CBR RR, alsof het niets kost, ik denk dat wij liever op een eigen motor rijden dan op 1 van de bank. :}
 
Die neus van die FZR is toch ouderwets; zo plat alsof ie tegen de muur aan is gereden en dat heb je met de CBR niet voor het geval je dat nog niet wist. Het is niet omdat ik er zelf 1 heb maar de CBR is in dat opzicht niet veel veranderd hij is gewoon net iets spitser.

Nee ik wist niet dat de neus van de antieke CBR niet veel verandert is, maar nu ik goed kijk zie ik wel dat ze bijna gelijk zijn ja :+ .

Ach ja dan spaar je toch voor een CBR RR, alsof het niets kost, ik denk dat wij liever op een eigen motor rijden dan op 1 van de bank. :}

Volgens mij moet je de definitie van het woord "Spaar" maar eens gaan opzoeken in het woordenboek ofzo, want jouw reply komt dus echt ontzettend dom over.

Daarnaast zijn er volgens mij echt wel mensen die een RR rijden die niet "van de bank is", en wie zijn "Wij" trouwens of praat je wel vaker voor andere mensen? :} 8-) })

Verder houd ik je niet tegen hoor als je aan je bike wil gaan prutsen :} 8-) })
 
Laatst bewerkt:
Rijden er al met een 600 RR rond in Nederland dan?
De mijne zou deze week binnen zijn :] ...niet dus :(

GRTZ van een gummer uit het zeeuwse land
 
Heb ff op marktplaats zitten spitten, maar heb er geen mooie kontjes gevonden helaas. Ik heb er ook ooit eens aan gedacht om mijn huidige CBR aan te passen naar de CBR600RR, dit was ver voordat die bekend was. Voor de F3 is een mooie seatpipe (combinatie van BOS met een motorzaak, dacht Ultimate) te koop, helaas was deze me toen iets te duur en achteraf bleek dat ie ook niet echt van superkwaliteit is.

Een R6 is een leuke optie, maar ik pas niet op een Yamaha, pas net op mijn eigen motor, nadeel als je tegen de 2 meter zit :) , en zoals BikerBitch al zei, Honda Rules...

Ik ben dus ook niet op zoek naar een R6 look-alike, maar meer een kontje wat iets strakker gevormd is dan mijn huidige en waar toch iemand meekan achterop, dit op de manier van de R6 en de F sport, een duo-seat met twee aparte zadels.

Kheb nu mijn twijfels over de kinderbijslag later als ik iemand achterop heb en ik moet remmen, hoop dat dit ook veranderd als er zo'n verhoogde plek is voor een passagier ;) .

Heeft iemand ervaring met een UnderTail, zo ja, misschien een pic, ben benieuwd hoe dat eruit ziet op een 600F.
 
42974.jpg
 
Mooie kont op een nette fiets, gifkikker!

Nu wordt het echt tijd dat mijn CBR600RR binnen komt, want volgens mijn directe omgeving begin ik wat afkikverschijnselen te vertonen :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan