Verbeter je helm!

Door m'n kleine hoofd lijk ik wel een mongool met een helm op (veel te groot in verhouding)

Dus ik zou wel een helm willen die wat kleiner was (ja die bestaan...dat weet ik...maar niet in het type/merk dat ik gaarna had)En wat als je kinky spelletjes (motorrijdertje) gaat spelen met je vriendin en daarna in slaap valt? Staat de pliesie voor je bed.

oh shit, niet aan gedacht, dan een camera erin zodat ze even kunnen kijken wat er precies aan de hand is. ;)
 
HUD HUD HUD~!! yeah ;)

+ routeplanner
+ co-pilot die aangeeft met welke snelheid we de bocht in moeten gaan
+ laser/radar detector
:+
 
Head up display :? Alsof je wilt zien hoe erg je de max snelheid overschrijdt. Doe mij dan maar een schakelaar om die HUD uit te zetten :P

* Voor mij moet een helm veel stiller zijn. Kan anti-geluid iets doen of iets slims met selectieve akoestische demping? Als jullie toch aan de UT bezig zijn: bij WB zit de mechanica groep van Tijdeman die hier alles van af weet.
* Ruitenwisser of verwarmd vizier lijkt me erg handig als het mist
* Een vizier dat zowel 's nachts als overdag met veel zon te gebruiken is.
* Een helm moet niet groot en lomp zijn en dat vind ik juist wel van die helmen met zo'n binnen vizier tegen de zon.
 
Ik wil er een die stil is en waar nooit krassen op kunnen komen incl. HUD! Ook mogen de muggen enz. er niet op blijven plakken. En zoals (ook) al gezegt moet ie niet zo duur zijn!
Ow ja en doe mij ook gelijk een spoiler :P
 
Hud natuurlijk. En een vizier waar je de helderheid van kan instellen dus bv van standaard doorzichtig naar een donker vizier.
 
een helm moet :
-doorzichtig zijn
-waterdicht
-geluidsdicht
-waterdruppels moeten er zo afgaan
-camera erop kunnen monteren
-en je nek beschermen voor die klote vangrails die altijd verkeerd geparkeerd staan

- en na en lange rit, moet je voorhoofd niet aanvoelen alsof ie in de fik staat oftwel hij moet goed ventileren.
 
ZEen goede ventilatie zoals dat helm van BMW, dat lijkt er een beetje op voor de zomer. :]


Airflow: de eerste veilige ‘tropenhelm' voor motorrijders en mountainbikers. Ook in Europa op warme dagen bijzonder aangenaam; een ingenieus ventilatiesysteem voert transpiratievocht en warme lucht heel effectief af. In weiss/alu, mandarin en weiss, met kort en lang vizier.

Bijlage: Airflow_2004_2.jpg
 
* een schuiner vizier, zodat er minder insektenlijkjes op blijven zitten.

* riempjes aan/in de helm ( onzichtbaar tijdens gebruik) waarmee je je helm als rugzak kan meenemen als je je motor ergens geparkeerd hebt. Hoef je hem ook niet met je hand mee te dragen.
 
Ik heb weleens gehoord dat je een soort van tegengeluid kan produceren om overig geluid te dempen en je verder nergens meer last van hebt. En dan zo uitmeten dat de frequenties van toeters en bellen van bv Ambulances wel hoorbaar zijn. Misschien zo'n systeem inbouwen??
 
't zou wel fijn zijn als m'n kapsel een beetje in model blijft :X

[me][Titan] neemt voortaan een pot haargel mee naar rijles :z [/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan