Verbeteren voorrem Kawasaki Z750

30 okt 2018
20
4
Goedemorgen,

Nieuw op dit forum, ik zoek ervaringen van anderen m.b.t. het verbeteren van het remwerk bij een Z750. Uit ervaring weet ik dat dit niet het sterkste punt is van de motor, derhalve wil ik dit graag verbeteren. Uiteraard kan ik alles vervangen voor Brembo spul, maar dan kan ik net zo goed de motor inruilen voor iets anders. Inmiddels zijn de klauwen voorzien van gesinterde remblokken. Verder is er nog niets veranderd, eerst even uitzoeken wat het beste is (ook met het oog op de portemonnee). Ik wil graag binnenkort de remleidingen vervangen door een stalen variant, ik had gelezen dat dit al verschil kan geven. Maar, ik wil graag harder remmen, ik wil dat het meer 'bijt'. Nu vind ik de remmen sompig en je moet de hendel best ver intrekken om relatief hard te kunnen remmen. De motor van mijn broer (Z750R) remt compleet anders. Maar deze heeft dan ook standaard stalen remleidingen, grotere klauwen en een andere rempomp. Mijn vraag is: is het mogelijk om de rempomp en eventueel de klauwen van een Z750R/Z1000 op een Z750 te monteren? En moeten daar nog dingen voor aangepast worden of is het 'plug and play'?

Alvast bedankt voor het meedenken! Hierbij ook een foto van mijn motor.

0hS+lxcRRGy0vmwYB8X5lA.jpg
 
Hallo allen, nog even een update. Twee weken geleden heb ik de remmerij aangepast. Er zijn stalen remleidingen (voor + achter), nieuwe EBC remblokken voor en een Brembo RCS19 rempomp op gekomen. Het verschil is zeer groot en ben er erg blij mee. Ik kan nog een stap verder gaan, maar dan moet ik eerst bepalen of ik de motor in bezit houd, of inruil voor een hoogwaardigere fiets waarbij dit soort zaken al in orde zijn. Ik ben erg blij met de motor maar eventuele verdere aanpassingen zijn kostbaar. Er kan nog een andere voorvork op icm grotere remschijven en radiale klauwen. Behalve de voorvoork kan alles mee naar een nieuwe motor dus wat dat betreft is het best 'voordelig'. Goed, het is allemaal geen noodzaak en voor nu ben ik al erg blij. Hoi!
 
Het gaat niet om die paar tientjes verschil, maar om welke rempomp het beste bij jouw remopstelling past, en dat is m.i. een rcs 14 of 15. Niet een rcs 19, want, die hoort normaal thuis op een motor met 2 remklauwen met ieder 4 zuigers.
 
Het gaat niet om die paar tientjes verschil, maar om welke rempomp het beste bij jouw remopstelling past, en dat is m.i. een rcs 14 of 15. Niet een rcs 19, want, die hoort normaal thuis op een motor met 2 remklauwen met ieder 4 zuigers.
Ik ben het met je eens dat een dergelijke pomp je eerder zal zien op bijvoorbeeld een supersport. Maar ik heb mij laten informeren door een zeer kundige monteur waar ik regelmatig ben met de motor (onderhoud/aanpassingen) en ik vertrouw op zijn kennis. Tot nu toe gaat het super met deze opstelling!
 
Ik bedoel dat er bij een zwevende dubbelzuiger klauw ongeveer even veel vloeistof verplaatst moet worden als bij een vierzuiger klauw. Met een te kleine pomp moet je dan de remhendel te ver inknijpen.
Daar heb je een punt. Maar als het goed is liggen de blokken in rust al nagenoeg tegen de schijf aan.
 
Nou Mitch kerel ik ben wel gewoon blij voor je zonder op of aanmerkingen !

Goed dat je gewoon vertrouwd op iemand die je "kent".. beter dan sommige internet kenners geloven waarvan je de achtergrond etc niet van weet.
 
Nou Mitch kerel ik ben wel gewoon blij voor je zonder op of aanmerkingen !

Goed dat je gewoon vertrouwd op iemand die je "kent".. beter dan sommige internet kenners geloven waarvan je de achtergrond etc niet van weet.
Thanks! Ik heb inderdaad o.b.v. de kennis van een ervaren monteur de keuze gemaakt voor genoemde rempomp. Ik kom er al bijna twee jaar en heb niets dan goede ervaringen. Ook waardeer ik uiteraard de meningen/inzichten van anderen. Een andere pomp had gekund maar de RCS19 werkt super en komt goed van pas wanneer er verdere aanpassingen worden gedaan of wanneer de motor wordt ingeruild.
 
Terug
Bovenaan Onderaan