Verbetering wegligging door Hyperpro

Rob RD

De Blèje Rèswèkâh........ Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
63.266
112.234
Rèswèk
Omdat op twee van onze FZRren de voorvork ging lekken hebben we besloten de vorken niet alleen van nieuwe keerringen te voorzien maar ook gelijk alles door Hyperpro te gaan laten ondersteunen. Niet omdat het moet, maar omdat het kan. Op de Website gekeken voor de onderdelen en inmiddels bij CMSNL alle keringen besteld. Daar ging het met mijn ongeduld al gelijk fout. Bij mijn bezoek in Alphen blijkt er ook een verbetering in de keerringen te zijn in de vorm van SKF-Ringen. De 60 euro extra maar geinversteerd. De SKF Stof en Keerringen moeten makkelijker glijden over de binnenpoten. Op mijn zoon zijn FZR600R wordt als eerste de Streetbox gemonteerd, te beginnen met de voorvork, juist omdat die lekt. Ik heb geen idee hoe het uit gaat pakken maar ben wel benieuwd naar de ervaringen met Hyperpro Ondersteuning en wat de wezenlijke ervaring en verbeteringen zijn.
 
Die SKF keerringen zijn inderdaad beter, de vork spreekt sneller aan. De statische inzakking wordt ook goed afgesteld bij Hyperpro. De achterkant moet dan ook afgesteld worden, anders hangt de motor achterover. Of ze laten de voorvork een beetje verder doorsteken.
 
Ik moet ook met het spul terug naar Alphen als het gemonteerd is :Y . De 600 die het eerst aan de beurt is heeft al tailrisers, zou dus in het voordeel kunnen werken
 
Ik heb ze in de SP1 gehad, inmiddels ingeruild, en was er zeer over tevreden.
Met de SKF keerringen veert het een stuk makkelijker in, bij bv een serie ribbels snel achter elkaar krijg je veel minder dat stuitergevoel, vooral bij aanvang van de eerste ribbels.
Naar mijn idee werkt bij zulke omstandigheden de vork veel beter.
Kijk wel uit met montage, ze schijnen nogal kwetsbaar te zijn.
 
Bij ouwe meuk kan je beter ook gelijk de geleiderbussen vervangen,doe je dat niet is de kans groot dat ook SKF keerringen
weer gaan lekken.
Uiteraard heb ik die erbij besteld...

WhatsApp Image 2019-05-08 at 08.18.49.jpeg
 
..bij bv een serie ribbels snel achter elkaar krijg je veel minder dat stuitergevoel, vooral bij aanvang van de eerste ribbels..

Voor de meelezers: als dat zich voordoet op je machine dan heb is de vooras misschien onsecuur gemonteerd. En trekt ie mogelijk de (upsidedown) onderpoten naar elkaar toe. De lichte kromming in de poten geven dan een hoger losbreekmoment. Alleen de band geeft dan mee op kleine, vloeiende oneffenheden.
 
Voor de meelezers: als dat zich voordoet op je machine dan heb is de vooras misschien onsecuur gemonteerd. En trekt ie mogelijk de (upsidedown) onderpoten naar elkaar toe. De lichte kromming in de poten geven dan een hoger losbreekmoment. Alleen de band geeft dan mee op kleine, vloeiende oneffenheden.
Voor de meelezers :+, dit was bij dus absoluut niet het geval.
 
Voor de meelezers :+, dit was bij dus absoluut niet het geval.
ik kan ook aan de meelezers :+ meedelen dat de bevindingen van MLC door Hyperpro bevestigd worden. Het gaat bij de 600 eerst om een right side up vork, als die klaar is moet mijn 1000 er aan geloven met USD vork, mochten de meelezers :+ daar nog interesse in hebben
 
Laatst bewerkt:
Je gaat er iig geen spijt van krijgen, ondanks de hogere prijs.

Ik heb zelfs hier op het forum bijna helemaal nix, dus ook nix positiefs kunnen vinden, bijna niet meer dan dat er motoren te koop staan met Hyperpro's erin, dacht ik als weer dat die mensen zo'n spijt van die veren hadden dat ze daarvoor hun motor wegdeden

het gaat progressieve veren die nu geplaatst worden neem ik aan?

Ja, en andere seals, geleiders, stofzakken, olie

Over die olie zei Bas (van Hyperpro, voor de meelezers :+ ) dat die veel vetter en smerender was dan standaard voorvorkolie...Dat zou de werking ten goede komen

Olie staat nu op mijn vriendin d'r nachtkastje
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelfs hier op het forum bijna helemaal nox, dus ook nix positiefs kunnen vinden, bijna niet meer dan dat er motoren te koop staan met Hyperpro's erin, dacht ik als weer dat die mensen zo'n spijt van die veren hadden dat ze daarvoor hun motor wegdeden



Ja, en andere seals, geleiders, stodzakken, olie

Over die olie zei Bas (van Hyperpro, voor de meelezers :+ ) dat die veel vertter en smerender was dan standaard voorvorkolie...Dat zou de werking ten goede komen

Olie staat nu op mijn vriendin d'r nachtkastje
Ik ken wel een aantal mensen die bij Hyperpro zijn geweest waaronder circuitrijders,ze waren allemaal tevreden.
 
Zowel voor als achter Hyperpro, voor merk je minder stuiteren en duiken, achter merk ik persoonlijk niet zo veel van. Alleen veren vervangen en voor een revisie gedaan. Dus geen andere demper achter.

Was een dure aangelegenheid en ik vermoed dat het de volgende keer alleen de voorzijde wordt.
 
Hier ook op mijn oude 888 hyperpro voor en achter...stuurt strak en niet uit balans te krijgen, ook geen idee waar de grens ligt maar dat ligt meer aan mijn leeftijd denk ik....
 
Datzelfde probleem heb ik ook maar dat is "ontwikkeld" met een niet fijn sturende motorfiets welke het gevoel gaf weg te willen glijden in bochten. Daardoor is mijn stuurgedrag negatief beïnvloed. Geen idee hoe ik dat weer goed moet krijgen.

Ook nu op de motor, na vervangen balhoofdlager, voorvorken, vering en band nog steeds het gevoel dat de motor bij een scherpe bocht invalt of weg glijdt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan