verblijf in/nabij La Roche-en-Ardenne

Ik had laatst begrepen dat durbuy ook auto /motor vrij , weet niet of dit klopt hoort.
Aan de ene kant kan ik het begrijpen , paar jaar geleden was het er zo druk dat je nergens meer fatsoenlijk kon passeren en heb je er van die lolbroeken bij die een beetje met het gas gaan spelen , zo van hoor mij eens lekker stoer .
 
Morgen drie dagen ardennen zoals eerder beschreven hier in het topic.

Ik heb de routes nogmaals "bewerkt" in MyDrive om de laatste omleidingen te verwerken. Routes zijn dus up-to-date :)

Heb nog tips gekregen voor extra mooie uitkijkpunten (zal ik genoeg tijd hebben... :) )
 
Iemand hier ervaring met bergen in de winter.

Vaak genoeg naar de ardennen/Frankrijk geweest. Maar willen nu rond kerst er heen. Ik heb me wel eens afgevraagd hoe mensen het daar doen als er een pak sneeuw ligt.

Red je het met winterbanden of moet je echt aan de sneeuwkettingen?
 
Ik heb de routes nogmaals "bewerkt" in MyDrive om de laatste omleidingen te verwerken. Routes zijn dus up-to-date :)
Veel plezier.
De weg bij de grensovergang tussen Buret en Hachiville is door de week dicht. Ze zijn de oude spoorbrug (nu Ravel fietspad) aan het herstellen. In het weekend is de weg open.
Er is een inleiding ingesteld via Troine. Dat is niet ver, en je hoeft je route er niet voor aan te passen. Als je rekent op de Shell in Hachiville moet je een klein stukje terug.

Iemand hier ervaring met bergen in de winter.

Vaak genoeg naar de ardennen/Frankrijk geweest. Maar willen nu rond kerst er heen. Ik heb me wel eens afgevraagd hoe mensen het daar doen als er een pak sneeuw ligt.

Red je het met winterbanden of moet je echt aan de sneeuwkettingen?
Over de ardennen:
Normaliter is er meer kans op sneeuw dan hier, maar red je het in de ardennen met winterbanden. Het is er eigenlijk ieder jaar wel minstens een keer echt wit. Ik had eind maart van dit jaar in de hoge venen, op de motor, nog sneeuw. Maar het zijn de alpen niet, dus sneeuw garantie is er niet.
In een uitzonderlijk geval hebben wij wel eens met kettingen over de E25 gereden en waren vrachtwagen stil gevallen. Ik zorg dat ik ze bij heb, maar dat is meer omdat we al meerdere malen veel sneeuw hebben gehad, en ik ze toch heb.
Over het algemeen worden wegen goed schoon gehouden. Als je ergens achteraf in een huisje zit met een hele steile weg of oprit, dan kan het zijn dat je er zonder kettingen lastig kan komen, als het sneeuwt.
 
Laatst bewerkt:
Kleine impressie van de mooie stuurweggetjes. Heb nog veel meer foto's maar zal jullie dat besparen :)

Al zeg ik het zelf, echt een aanrader deze drie dagen (routes).


IMG_1349.JPG
IMG_1274.JPG
IMG_1342.JPG
IMG_1332.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan