Verbod op kinderen achterop

  • Onderwerp starter Anoniempje551
  • Startdatum
Ten eerste, waar bemoeid de KNMV zich nu weer mee, lekker belangrijk.
Ten tweede bestaan er al veels te veel regeltjes, je wordt er bijkans gek van, verklaard ook meteen een hele boel in dit achterlijke land.
Ten derde gelden er regeltjes voor kinderzitjes ed, maar als je een kind krijgt mag die meteen mee naar huis, terwijl je van geen toeten noch blazen weet.

Mag gelukkig toch wel zeggen dat ik niet helemaal achtelijk bent, maar heb me met me zoontje (eerste) toch echt wel een paar keer achter me oren gekrabd met de vraag, eeeuuuuhhhhhh, wat nu???????????

Je moet het maar allemaal zelf uitvinden, en aan artsen en consultatiebureau heb je ook niet echt veel.

kortom, wat lullen ze nu allemaal????

Over kinderzitjes in de auto op de voorstoel, kinderzitje staat bij me vrouw in de auto op de voorstoel. Joey kijkt vrolijk vooruit dus.
Waarom zou nu een airbag nu gevaarlijk zijn, die komt niet in de buurt van me zoontje.


Geloof dat het officieel zo wie zo niet mag, maar vertel nu eens, wat is veiliger, me zoontje voorin, of me vrouw die steeds achterom naar Joey zit te kijken, lijkt me nog altijd dat voorkomen beter dan genezen is.

Plus er zijn zoveel andere dingen: Was van het weekend in zo'n, subtropisch zwembad, heb je wel eens goed gekeken hoe listig dat is, trappen gemaakt van tegels, scherpe randen, glad, bij een glijbaan voor kleintjes, en weet je hoe vaak die vallen of uitglijden???????????
Waarom zijn daar geen rubberen stootstrips????
Vind ik persoonlijk veel belangrijker
 
Ken het probleem niet, mijn kinderen willen geeneens mee :?
Maar ik kan me geen ongeval met motoren herinneren waar kinderen bij zijn betrokken geweest. Iemand anders wel?
 
Hoeveel achteropzittende kinderen zijn per jaar slachtoffer van een ongeval?? Praten we over een structureel probleem of over incidenten? Iemand daar iets over gelezen??
 
zo te zien heb ik gelijk , dit motorvolk wil geen regels daarvoor ben je als motorrijder te vrij. de topic maakt wel wat los.
nu, ik heb een dochter van 15 maanden en een EML zijspan dus wat lul ik eigenlijk.
voor ik dit alles kreeg/kocht, heb ik heel veel navraag gedaan, een van de beste was 3VO. en wat er over de lengte gezegt wordt is zeker geen regel. de vraag bij het CBR zal zijn (is het verstandig)als een kind niet bij de voetsteunen kan. nou nieks is verstandig en al zeker niet het CBR. ik zal je vertellen, ik heb ze gebeld over dit onderwerp dus achterop en in het span, ze wisten niet alle regels. voor een solo; kind moet een goedgekeurde passende helm dragen en mag alleen achterop, niet voor de berijder. dus een kind van 1 jaar met een mega groot hoofd mag achterop. dit is de enige regel.
voor een span gelden andere regels maar daar is deze topic niet voor. die van ons zat al met 3 weken in het span, en ik voel mij niet onverantwoord.
even algemeen ze moeten een hele hoop regels afschaffen en ook het straatvuil (verkeersborden)uitdunnen. en dan heb ik het nog niet eens over alle springbulten omdat ik dan helemaal over de zeik ga.
maar goed kinderen en motoren gaan prima samen. :]
 
Ik ben helemaal voor dit verbod.

MAAR
min. 12 jaar en 1.50 m is geouwehoer...

Maar stel nu dat er een regeling komt die zegt min. 6 - 9 jaar dan ben ik voor.(misschien zelfs 12 jaar)
Die hebben namelijk nix te zoeken achter op een motor. En dat er mensen op dit forum zijn die met hun kleuter op het klaverblad gaan raggen en nog NOOOOOOOIT iets tegengekomen...dat is allemaal goed en wel maar ik vind nog steeds dat kinderen nix achter op een motor te zoeken hebben.

Net hetzelfde als zwangere vrouwen die barstensvol (sorry voor het woordgebruik) op de motor kruipen. Ook onverantwoord.
 
Nog meer regeltjes? Nee, laat maar!

Mijn zoon gaat weleens mee. Hij is 15 en erg klein voor zijn leeftijd.
Ik hoef hem niks te vertellen, hij doet aan motorcross en kan beter met een motor overweg dan ik! Vanaf de eerste keer merk ik niet eens dat hij erop zit; hij voelt alles perfect aan. Desondanks doe ik geen gekke dingen, zoals ineens met een rotgang optrekken ofzo.
Ik denk dat, wanneer je kind fatsoenlijk bij de steps kan en goede kleding aanheeft, het net zo veilig rijdt als pa of ma.
 
Net hetzelfde als zwangere vrouwen die barstensvol (sorry voor het woordgebruik) op de motor kruipen. Ook onverantwoord.


Ook hier is eens een topic over geweest, en weet je, dat ,maakt zij uit, niet jij.
Zo simpel is het.

En je kan nu wel gaan roepen dat je het helemaal eens bent met deze regel, dan moet je 1 ding in je achterhoofd houden, motors zijn gevaarlijk.

Eerst kleine stapjes, en over 10 jaar mag je je motor voor eeuwig in de schuur laten staan.
Of iets zoals in Scandinavie, 200 % BPM

Denk na voordat je iets schrijft.

studenten |(
 
Lekkere edit. En ik wou het nog zo laten... B|
Maar het is inderdaad niet aan mij om ten strijde te trekken tegen alle onverantwoordelijke ouders.
jammer anders had je kunnen beginnen met al die ouders die hun kinderen snel wegtrekken als ze je aan zien komen of ze stoppen de vinger in hun oren. :]
 
Bij sommige regels heb ik inderdaad ook iets van: laat mensen dat zelf maar beslissen. Als je oud en wijs genoeg bent en je wilt toch dat risico nemen? Ga je gang.....

Maar als het over kinderen gaat vind ik dat de wetgever (sommige) ouders niet mag laten beslissen over hun kinderen.... Het (jonge) kind loopt het risico, maar is zelf op die leeftijd niet in staat de gevolgen te overzien. Er zijn nu eenmaal ouders die dat ook niet kunnen, niet voor zichzelf en niet voor hun kinderen.

Zo lang ze alleen zélf risico lopen, is het hun probleem. Maar kinderen.....

Ik heb dus wel eens een kind achter de voorruit weggehaald na een aanrijding. Voor in de auto en zonder gordel.....Gelukkig "alleen" een zware hersenschudding, maar het had veel erger kunnen zijn. Dan wil je zo'n ouder op dat moment wel wat doen.....en dan ben je dus automatisch voor een strenge aanpak.
 
Lekkere edit. En ik wou het nog zo laten... B|
Maar het is inderdaad niet aan mij om ten strijde te trekken tegen alle onverantwoordelijke ouders.


En het is niet aan mij om alle studenten die denken dat ze alles al weten te proberen te laten inzien dat het ook anders kan.
 
Maar als het over kinderen gaat vind ik dat de wetgever (sommige) ouders niet mag laten beslissen over hun kinderen.... Het (jonge) kind loopt het risico, maar is zelf op die leeftijd niet in staat de gevolgen te overzien. Er zijn nu eenmaal ouders die dat ook niet kunnen, niet voor zichzelf en niet voor hun kinderen.

Precies. Sommige mensen moet je gewoon tegen zichzelf beschermen.
Nooit een vader met zoon pas tien jaar oud in korte broek!!! achterop gezien? Ik wel...

Wat de meeste posts in dit topic gemeen hebben is dat er een hoop geschreeuw instaat over de heksenjacht tegen motorrijders. Nog geen ENKEL goed argument gelezen waarom er geen verbod zou mogen komen op kleine kinderen achterop de motor.

Ik stel bijvoorbeeld dat ik de regels zoals gesteld in de eerste post overdreven vind maar dat er wel een verbod op kleuters achterop zou mogen komen. Maar alles wat jullie lezen is het woord "verbod" zonder na te denken of het misschien wel is een goed idee zou zijn.

Dus er is maar 1 conclusie mogelijk. Jullie willen alleen rechten en geen plichten. En dat is egoïstisch...

En je kan nu wel gaan roepen dat je het helemaal eens bent met deze regel, dan moet je 1 ding in je achterhoofd houden, motors zijn gevaarlijk

Nou ik heb er lang over nagedacht (student zijnde) maar dit is toch echt geen argument TEGEN het verbod. Motors zijn gevaarlijk...kleine kinderen en gevaarlijke dingen zijn geen goede mix. Weldoordachte opmerking :Z
Stellen dat een zwembad ook gevaarlijk is, is appels met citroenen vergelijken omdat er in dat zwembad geen haaien ( andere chauffeurs die fouten kunnen maken) zwemmen.
 
Laatst bewerkt:
.....en dan ben je dus automatisch voor een strenge aanpak.


En wat wilde je doen dan???
Alles verbieden wat los en vast zit???
Zodat iedereen geen eigen mening meer mag vormen, alleen nog maar mag doen wat een ander vind wat goed voor hem is?????
Zodat je over een paar jaar met een paar miljoen gefrustreerde mensen rondlopen, die bij het minste of geringste ontploffen en elkaar afmaken???

O nee, dat is namelijk minder erg, kijk maar eens naar de straffen die daar op staan.

Geloof me nu maar, ik heb echt het allerbeste met me zoontje voor, maar wil hem wel graag vrij opvoeden, geen dwangbuis, en af en toe zondigen tegen de regels is in mijn ogen alleen maar gezond.
Dat zit nu eenmaal in de mens, of doe jij nooit iets wat volgens onze alwetende wetgever niet mag.
Want al die je het iet met je eigen kind, het kan wel een kind van een ander raken, denk daar maar eens over na.
Want als er al iets zou gebeuren met me zoontje, is de kans vele malen groter dat dat door een ander gebeurd ipv door mij.
Hoop alleen dat ik er bij mag zijn om het te voorkomen.

Ben van mening dat je hier pas een enigszins helder oordeel over kan geven als je zelf kinderen heb, want mijn meningen zijn aardig verandert.
 
Precies. Sommige mensen moet je gewoon tegen zichzelf beschermen.
Nooit een vader met zoon pas tien jaar oud in korte broek!!! achterop gezien? Ik wel...

Wat de meeste posts in dit topic gemeen hebben is dat er een hoop geschreeuw instaat over de heksenjacht tegen motorrijders. Nog geen ENKEL goed argument gelezen waarom er geen verbod zou mogen komen op kleine kinderen achterop de motor.

Ik stel bijvoorbeeld dat ik de regels zoals gesteld in de eerste post overdreven vind maar dat er wel een verbod op kleuters achterop zou mogen komen. Maar alles wat jullie lezen is het woord "verbod" zonder na te denken of het misschien wel is een goed idee zou zijn.

Dus er is maar 1 conclusie mogelijk. Jullie willen alleen rechten en geen plichten. En dat is egoïstisch...


Waar ik moeite mee heb is dat voor elk detail een regel moet komen, je heb het over gezond verstand, en dat hebben sommige niet, dus maar weer heel jammer voor die andere 14 miljoen die daar onder moeten lijden.


en dan weer even inhoudelijk: kleine kinderen, peuters, 6 jaar 9 jaar 10 jaar 12 jaar, dit heb je nu allemaal al geschreven. Misschien kan je dan nu eens duidelijk worden?????????


ps, ik heb niet over rechten horen spreken????
 
Ach gut...gaan we mugge(n)ziften? Nou goed dan...ik sta achter een verbod dat stelt dat kinderen jonger dan 9 jaar niet achterop de motor mogen. Ik verwacht echter niet dat je het nu met mij eens bent.

En je hebt niet over rechten horen praten? Nee...aangezien het hier over plichten gaat :? Ik had nog niet over zwembaden horen praten tot jij er over begon.

Want als er al iets zou gebeuren met me zoontje, is de kans vele malen groter dat dat door een ander gebeurd ipv door mij.
Hoop alleen dat ik er bij mag zijn om het te voorkomen

Ja daar zijn we het eens. Maar alweer is dit een lekker argument om voor het eventuele verbod te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Stellen dat een zwembad ook gevaarlijk is, is appels met citroenen vergelijken omdat er in dat zwembad geen haaien ( andere chauffeurs die fouten kunnen maken) zwemmen.


Hoe zo????

Moet de reden van een ongeluk dan altijd bij een ander liggen???
Lopen er in een zwembad geen jongetjes van 10 te rennen via, over, onder de glijbaan door dan???

Zo'n jongetje is dan minstens 2 a 3 keer zo groot en ongeveer 4 keer zo zwaar als mijn zoontje.
Natuurlijk is het geen vergelijking, maar een voorbeeld om aan te geven dat er heel veel onschuldige dingen in het leven bestaan die gevaar opleveren.
Heel soms zit mijj zoontje wel eens voorin, en ja, dat is zeker gevaarlijker dan achterin in zijn autostoeltje, maar als die eens een keer voorin zit heeft dat wel een reden, waar ik wel zekers goed over nagedacht heb.
Maar het wil nog niet zeggen dat er dan ook een ongeluk gebeurd.
En met mijn voorbeeld van het zwembad afgelopen weekend heb ik meerdere malen een behoorlijke valpartij kunnen voorkomen, die als het was gebeurd, ernstig had kunnen aflopen, bevoorbeeld een paar treden naar beneden stuiteren achterover op zijn hoofd op traptreden van tegels met scherpe randen, en dit is dan bij een glijbaan van 1 meter hoog in het peuterbadje.

Ik denk dat ze alle glijbanen in zwembaden maar moeten verbieden, want er zijn namelijk aardig wat ouders die hun kind alleen erop en eraf laten rennen. En dat is natuurlijk verschrikkelijk onverantwoordelijk, kortom, daar moeten maar eens straffen op komen te staan.

ps: Alsof een regel ontverantwoordelijke ouders van hun plan zou afhouden.
 
Ach gut...gaan we mugge(n)ziften? Nou goed dan...ik sta achter een verbod dat stelt dat kinderen jonger dan 9 jaar niet achterop de motor mogen. Ik verwacht echter niet dat je het nu met mij eens bent.

En je hebt niet over rechten horen praten? Nee...aangezien het hier over plichten gaat :? Ik had nog niet over zwembaden horen praten tot jij er over begon.


Op welke feiten baseer jij nu dat kinderen van 9 niet achterop mogen.
Wat is het verschil tussen een kind van 8, 9 en 10????
En misschien eerst maar eens een test doen met die kinderen???
Ene kind is de ander niet.
Jij heb een kind van 10 achterop zien zitten in een korte broek, dat zou dan dus nog steeds mogen.


Waar het mij omgaat is dat hier gewoon geen goed regel op los te laten is, en dan komt er weer een regel dat iets niet mag, bedacht door een 3VO knakker achter een bureau die zelf te hard rijdt, en waar we uiteindelijk dus niets aan hebben, want die ouder van dat kind van 10 in zijn korte broek achterop trekt zich daar toch niets van aan, anders had dat kind nu al wel een leren broek aan gehad.
 
Het gaat mij er niet om of jij of ik nu wel of niet gelijk heb, allebei hebben we het goed met kleine kinderen voor.
En misschien was dit topic net niet helemaal de juiste, maar je kan gewoon niet maar voor alles een regeltje gaan verzinnen.
Als het zo simpel was had de wereld er heel anders uit gezien.
Als im het gewoon over opvoeden zou hebben kan ik zo mensen op noemen die vinden dat ik me kind niet goed opvoed, en hee, laat ik dat nu ook over hun denken.
Gaan we allemaal regeltjes bedenken, mag dadelijk niemand ook nog maar iets.

Ik noem nog maar eens een voorbeeld, kinderen onder de 9 mogen ook maar niet meer skieen, is in mijn ogen levensgevaarlijk. ;)
 
Ik zou graag op alles wat je zegt reageren maar dan ben ik morgen nog bezig.

Samenvattend komt het erop neer dat je tegen regels bent. Want je argumenten zijn op alle regels toepasbaar ( de ene mens (kind) is de andere niet, wetten worden gemaakt door boboos die tegen hun eigen regels zondigen, zwembaden - of wat dan ook - zijn OOK gevaarlijk) Ik zie niet in wat kleine kinderen op een motor te zoeken hebben. En omdat een wet nu eenmaal precies moet zijn trek ik de grens op 9 jaar.

En nu (ofte morgen) mag je mij is uitleggen wat je tegen mensen hebt die studeren ofte gestudeerd hebben. Of denk je dat alle studenten er hetzelfde over denken als ik?

*Zucht*...goodwill editje...er moet inderdaad niet voor alles een wet/regel zijn want voor je het weet mag je niets meer etc...etc...
Maar wat dit betreft zou ik zo'n wet niet eens zo'n slecht idee vinden. Jij wel.
En we leefden nog lang en gelukkig
 
Laatst bewerkt:
Misschien sommige ouders preventief laten helpen?

maar even voor de duidelijkheid, zou het helpen dat verbod? Ik blijf dat rondje op de parkeerplaats met mijn dochter toch wel maken, die idiooot die een wheely wil maken met het buurjongetje zal het ook gewoon doen, de enige die je dupeert zijn de "nette" motorrijders die volledig in pak met hun zoontje van 14(1m49) een rondje rijden.

Deze regelzucht neigt naar job-protection van verschillende organisaties en ambtenaren.
 
Motorrijders, die motorrijden gevaarlijk vinden |(

Waar ben je dan mee bezig :?
 
Ja dit is net zo'n discussie als parkeerplaatsen voor motoren.

Meestal heb ik het idee dat dit soort dingen leven in wordt geblazen door iemand die voornamelijk in de auto zit en dus met ogen van een automobilist op een motor zit.

Kijk maar in Londen hoe handig het is om parkeerplaatsen te hebben voor motoren.
Niet dus want nu moet je daar parkeren en rij je dus ook rondjes om een plek te zoeken of je moet je motor op een hele ongure plaats 8r laten.

Als de mensen die hun kind op de motor willen meenemen en ze zijn daar nog niet groot genoeg voor dan lost dit probleem ook zichzelf wel op.
Klinkt hard maar als pappa of mamma al niet kunnen nadenken daarover, wat moet er wel niet van dat kind later worden.

Dit soort mensen herken je heel makkelijk aan hun parkeergedrag met hun motor.
Ze parkeren net als een auto in een parkeervak, ipv zijdelings zodat er nog 4 motoren naast kunnen. :+

Gaat er nog iemand 15 mei mee naar Parijs (en terug??) ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan