Verbod op kinderen achterop

  • Onderwerp starter Anoniempje551
  • Startdatum
Ja dit is net zo'n discussie als parkeerplaatsen voor motoren.

Meestal heb ik het idee dat dit soort dingen leven in wordt geblazen door iemand die voornamelijk in de auto zit en dus met ogen van een automobilist op een motor zit.

Wie bedoel je daarmee :?
 
Leuke en zinloze discussie.

Waar krijg je een goedpassende en voor het gebruik op de motor typegoedgekeurde helm voor een klein kind?

Bij mijn weten zijn die er niet voor kleine kinderen. En die moet je toch hebben om je kind achterop mee te mogen nemen.

Bovendien, als je een kind als passagier vervoert terwijl het niet goed zit of niet met de voeten bij de stepjes kan, dan krijg je art. 5 aan je motorbroek.

Waarbij ik meteen betwijfel of het kind wel een motorbroek aan heeft als je op die wijze denkt veilig en verantwoord een kind te kunnen vervoeren. Dan stel ik voor om voor het motorrijbewijs tevens een IQ test verplicht te stellen.
 
Ik vind dat ze het aan het verstand van de ouders over moeten laten.

Ik voor mij heb dus gedacht

*min. 12 jaar oud

En hier vind ik me prima in

Voor zover ik weet is er altijd gezegt dat ze met de voeten bij de voetsteunen moeten kunnen.

dat kan iedere volwassene ook en die houd dan vast aan de bestuurder.



Maar een zijspan is natuurlijk idealer.

Dus een combinatie van die 2 - minimaal 12 en ze moeten bij de voetsteuntjes kunnen enaangezien onze dochter daar niet aan voldoet hebben we dus inderdaad een 2de motor (eigenlijk 3) waar een zijspan aanhangt.
 
Ik ben verantwoordelijk genoeg om te beslissen wanneer een kind bij mij achterop mag en hoe ik dan mijn rijstijl aanpas...

Voor degene die dat niet hebben kan je je sowieso afvragen of ze zich aan de regels houden, en hou ze met hun kinderen omgaan...

Ik wordt altijd een beetje moe van al die regeltjes voor mijn eigen bestwil en ter bescherming van.


Zie het nut er niet van in,... politie heb het druk genoeg zonder al deze regeltjes te moeten controleren...
 
Leuke en zinloze discussie.

Waar krijg je een goedpassende en voor het gebruik op de motor typegoedgekeurde helm voor een klein kind?

Bij mijn weten zijn die er niet voor kleine kinderen. En die moet je toch hebben om je kind achterop mee te mogen nemen.

Bovendien, als je een kind als passagier vervoert terwijl het niet goed zit of niet met de voeten bij de stepjes kan, dan krijg je art. 5 aan je motorbroek.

Kinderen kunnen zelf crossen vanaf 4 jaar. Die helmen zijn goedgekeurd.

Ik ben handig genoeg om een totale kooi constructie achterop te maken voor mijn zoon, dus stepjes verplaatsen is slechts een minuscul detail.

Waarbij ik meteen betwijfel of het kind wel een motorbroek aan heeft als je op die wijze denkt veilig en verantwoord een kind te kunnen vervoeren.

die snap ik niet. Net wakker he :z :)
 
En nu (ofte morgen) mag je mij is uitleggen wat je tegen mensen hebt die studeren ofte gestudeerd hebben. Of denk je dat alle studenten er hetzelfde over denken als ik?

Mischien dat ie bedoelt dat je dit beslist met puur theoretische achtergrond zonder maar eniger ervaring met kinderen behalve je neefje die je 1x per jaar ziet.... (ben overigens ook student geweest)


Zoniet,
Dan is het wl. puur hokjes duw gedrag en dan zou ik me er niet te druk over maken...
 
Afgezien of er nu een regel voor moet komen ja of nee, wil ik toch even reageren op dit topic.

Mijn stelling: Ik vind het onverantwoordt dat er ouders/mensen zijn die kinderen op een niet veilige manier vevoeren met welk transportmiddel dan ook.

Er woont bij mij in de straat een stel die nog niet zo lang geleden een kind hebben gehad. Dat kind wordt in de auto vevoerd in de reiswieg gewoon los op de achterbank. :X
Onverantwoord imo want bij een echte noodrem komt ook dat kind door de voorruit heen.

Ik zie wel eens kinderen achterop bij ouders op de fiets (met trappers) dat je denkt, kan dat kind uberhaubt al wel zitten. Ook dit vind ik onverantwoord. Er zijn genoeg hele veilige kinderzitjes te kopen.

Kinderen achterop de motor zie ik niet zo vaak. Maar als ik ze zie, dan hebben ze vrijwel nooit beschermende kleding aan. (Wel altijd een helm)
Onverantwoord ?? Ja. Net als voor de ouder, vind ik dat beschermende kleding verplicht zou moeten zijn.

Moraal van dit verhaal: Als je als verantwoordelijke ouder een helm genoeg vind, en het gevaar niet ziet of wil zien. Dan is dat JOUW verantwoordelijkheid.

De politie controleerd nu iig steeds meer op gordels voor kinderen, en laatst zag ik ook dat een vrouw met kind op schoot ook niet mee mocht in de auto, dus er komt wel schot in.

offtopic: Het kan ook nog zo:
full
 
Plotseling begrijp ik waarom Balkende minister president is.
 
cyberJ mooie foto, daar ben ik nog niet opgekomen. zal wel lekker warm zitten boven de uitlaat. ik hoop wel dat er een fles zuurstof in de K2 zit.
 
Wie bedoel je daarmee :?

Mensen die een motor als een 2 wielige auto zien.
Dus: kinderen?? hup op de achterbank.
Parkeren?? in een parkeervak.

Een beetje motorrijder is wat creatiever en zoals Panrider al schreef en ik al opmerkte, moet het kind wel groot genoeg zijn. (passende helm en bij de steps kunnen)
problemen zien die er niet zijn.
Hee Gorilazz! Problemen zien die er nog niet zijn.
Mooiste voorbeeld is Valkenburg. daar moet je dus betaald parkeren met je motor!!

Laten we vooral de motor de motor laten :)
 
Laatst bewerkt:
Motorrijders, die motorrijden gevaarlijk vinden

Waar ben je dan mee bezig

Gezond verstand?

Er is overigens een verschil tussen "vinden" en "zijn" of de aloude feit/mening discussie. Dat je als motorrijder meer risico loopt dan Adelheid in der BMW 4x4 is volgens mij toch echt een "aan de feitelijkheid grenzende waarschijnlijkheid".

Dat die 1.50m regel absurd is alsmede de grens van 12 jaar is inmiddels wel duidelijk. Misschien zou wettelijk bepaalde kledingsregels voor kinderen jonger dan 12 wel zinvol zijn? Daar kan je toch echt nix op tegen hebben me dunkt...
Maar dan zijn er waarschijnlijk weer lieden die gaan klagen dat je als volwassene binnenkort ook kledij van een keurmerk moet kopen en dat dat absurd is (is het ook...voor volwassenen)
 
ik vind zelf dat de ouders zelf verantwoordelijk zijn voor de kids.

wat alleen wel vaag is, dat bij een brommer, de kids wel minimaal 8 zijn en de rest in een kinderzitje (mits het groot genoeg is) enne bij een motor. met veel meer risico's, snelheid,blablabla dat er geen leeftijd is... is toch vaag?

maar ik heb zoiets kids mee op de :] , anders hadden veel mamsen en papsen die mega meeting moetuh missuh
 
jullie blijven hier lullen over hoe of het nu wel of niet moet om regels toe te passen.

In plaatst daarvan vind ik persoonlijk, Begin bij jezelf, Loop zelf met een goed moraal rond, met een goed verantwoordelijksgevoelrond. Wanneer 1 persoon dat doet, gaat de rest vanzelf vroeger of later volgen.

Begin bij jezelf...
 
Terug
Bovenaan Onderaan