verbod op side mount kenteken 2018 ?

Na deze uitspraak is er nu jurisprudentie over dit onderwerp. Wie het kenteken toch nog links of rechts van het midden monteert zou een K030a aan de broek kunnen krijgen, oftewel: 'het kenteken niet behoorlijk zichtbaar aanwezig hebben op of aan een motorrijtuig'.

Bovenstaand is dus bullshit want het kenteken is vaak wel degelijk duidelijk zichtbaar. De plaatsing voldoet niet aan de regels, dat is iets anders, maar wel duidelijk zichtbaar...

Enfin, om problemen te voorkomen hang je'm dus best maar gewoon in het midden.
 
Na deze uitspraak is er nu jurisprudentie over dit onderwerp. Wie het kenteken toch nog links of rechts van het midden monteert zou een K030a aan de broek kunnen krijgen, oftewel: 'het kenteken niet behoorlijk zichtbaar aanwezig hebben op of aan een motorrijtuig'.

Bovenstaand is dus bullshit want het kenteken is vaak wel degelijk duidelijk zichtbaar. De plaatsing voldoet niet aan de regels, dat is iets anders, maar wel duidelijk zichtbaar...

Enfin, om problemen te voorkomen hang je'm dus best maar gewoon in het midden.

het is verboden ivm het woordje vaak.
 
Bovenstaand is dus bullshit want het kenteken is vaak wel degelijk duidelijk zichtbaar. De plaatsing voldoet niet aan de regels, dat is iets anders, maar wel duidelijk zichtbaar...

Enfin, om problemen te voorkomen hang je'm dus best maar gewoon in het midden.

:?
Aan de kant waar de kentekenplaat bij een side mount gemonteerd zit en recht erachter is de zichtbaarheid inderdaad goed, maar kijk je schuin van de andere kant dan zie je gewoon niets. Ik verbaas me dan ook niet echt over dit verbod.
 
Laatst bewerkt:
full



Een motorfiets met een side mount kenteken. Ik zie niets meer en als hij aan het achterspatbord had gehangen was hij wel leesbaar geweest. Ik ben nergens op tegen, maar begrijp de wetgever hier wel.
 
Zo aan de zijkant is er toch geen fatsoenlijke foto's van te maken door de flitswout? Inkomstenderving zou je dus ook ten laste gelegd kunnen worden!!!


Cabaret hè ;)
 
[afbeelding]


Een motorfiets met een side mount kenteken. Ik zie niets meer en als hij aan het achterspatbord had gehangen was hij wel leesbaar geweest. Ik ben nergens op tegen, maar begrijp de wetgever hier wel.

Als je een stapje naar links zet is ze waarschijnlijk wel goed zichtbaar. Als ze rijdt dan zal de nummerplaat na twee meter ook goed zichtbaar zijn.

Enfin, in de tekst die ik boven aanhaalde staat dat de nummerplaat niet goed zichtbaar is en er daarvoor een boete word uitgeschreven. Terwijl er in de wettekst staat dat de nummerplaat in het midden van de motor geplaatst moet zijn.
Beetje kromme omschrijving van de beboeting dus, schrijf dan gewoon "kentekenplaat niet reglementair gemonteerd", dan kan er zelfs niet over gediscussieerd worden.
 
Ik heb een sidemount en een nep blauw kenteken , net nog 5 km lang gereden met een politie busje achter me
Niet aan gehouden , geen bon , niks aan de hand dus
 
Ik heb een sidemount en een nep blauw kenteken , net nog 5 km lang gereden met een politie busje achter me
Niet aan gehouden , geen bon , niks aan de hand dus

Die wouten hadden net patat gehaald. Ze zagen je rijden en zaten er nog grondig over na te denken om die ene klootviool met die beun motor ook maar een slechte dag te bezorgen maar bedachten dat ze er geen lauw patat voor over hadden.


;)

Niet elke politieauto is daadwerkelijk op patrouille.

db
 
Laatst bewerkt:
Daarom eten ze doughnuts in de USA. Dan zijn ze altijd paraat. To serve and protect. 8-)
 
[afbeelding]


Een motorfiets met een side mount kenteken. Ik zie niets meer en als hij aan het achterspatbord had gehangen was hij wel leesbaar geweest. Ik ben nergens op tegen, maar begrijp de wetgever hier wel.

Als je onder die hoek achter een auto gaat staan is de plaat ook niet meer te lezen, wel te zien, dat dan weer wel. :+
 
Plaats dat ding dan aan de andere zijde (rechts dus.) Maar op een of andere manier zal dat opeens niet kunnen want: goed leesbaar.
Lelijk is geen excuus want de motoren waar dit op zit zijn ansich al lelijk genoeg.
 
Laatst bewerkt:
en zelfs als die in het midden zit hebben ze al regels bedacht dat die niet te schuin mag zitten.

Artikel 7 lid 6 Regeling kentekens en kentekenplaten

6. De kentekenplaat moet loodrecht op het verticale mediaanvlak van het voertuig zijn aangebracht en zich in verticale stand bevinden met een tolerantie van 5%. Indien de vorm van het voertuig zulks vereist, mag de kentekenplaat evenwel de volgende helling ten opzichte van de verticale stand hebben: a. indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar boven is gekeerd, een hoek van ten hoogste 30°, mits de bovenrand van de kentekenplaat zich niet hoger dan 1.20 m boven het wegdek bevindt, b. indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar beneden is gekeerd, een hoek van ten hoogste 15°, mits de bovenrand van de kentekenplaat zich op een grotere hoogte dan 1.20 m boven het wegdek bevindt.

Bron:
Art. 7 lid 6 RKK - Artikel 7 lid 6 Regeling kentekens en kentekenplaten :: Maxius.nl voorheen Lexius.nl
 
Laatst bewerkt:
De Sportster (iron 88) van 2017-18 heeft af-fabriek een sidemount...mèt typegoedkeuring!
Wordt die dan ook bekeurd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan