Verbod op tweetakt motoren dreigt?

ScubaRider

MF veteraan
29 jan 2004
2.813
448
Alphen aan den Rijn
Het wordt hier toegespitst op brommers en grasmaaiers, maar dat is natuurlijk geen grote stap naar een offroad ;)

De Telegraaf schrijft vandaag:
AMSTERDAM - Europa wil tweetaktmotoren in brommers en grasmaaiers gaan verbieden.

Volgens de Europese Commissie stoten die motoren meer fijnstof uit dan vrachtwagens, zo melden Belgische media.

De commissie hoopt dat de industrie zelf zal overschakelen naar schonere viertakt.

De Belgische europarlementariër Saïd El Khadraoui is blij met de plannen. “Als we streng zijn voor personenwagens en vrachtwagens, lijkt het me logisch dat we dat ook zijn voor zwaar vervuilende brommers en scooters.'
Ach ja, de Telegraaf?
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ze alleen kunnen invoeren dat er geen nieuwe verkocht mogen worden, maar een brommer die 1:30 loopt lijkt me niet zo vervuilend.
 
Vervelende regel weer.

Vervolgens lopen in de toekomst de kosten voor het legaliseren van een tweetakt welke minder fijnstof uitstoot gigantisch op en zal om die reden nooit geproduceerd worden.

Hou het gewoon bij een norm voor de uitstoot ongeacht type motorblok en klaar.
 
De aandacht ligt, zoals zo vaak in dit soort milieu-kwesties, niet op de juiste plek!
Lees het eens goed: het gaat over 2-takt grasmaaier- en scooter-blokken. My God! Laat één 747 één keer per jaar minder vliegen, en het voordeel voor het milieu is al vele malen groter!

Dit is (lekker) makkelijk scoren denk ik, relatief makkelijk in te voeren. Maar de echte problemen liggen bij de grote vervuilers (vrachtwagens - luchttransport - China - etc.). Dáár zijn, heel snel, grote milieu-voordelen te behalen..!

:Z
 
De aandacht ligt, zoals zo vaak in dit soort milieu-kwesties, niet op de juiste plek!
Lees het eens goed: het gaat over 2-takt grasmaaier- en scooter-blokken. My God! Laat één 747 één keer per jaar minder vliegen, en het voordeel voor het milieu is al vele malen groter!

Dit is (lekker) makkelijk scoren denk ik, relatief makkelijk in te voeren. Maar de echte problemen liggen bij de grote vervuilers (vrachtwagens - luchttransport - China - etc.). Dáár zijn, heel snel, grote milieu-voordelen te behalen..!

:Z

:}
 
De aandacht ligt, zoals zo vaak in dit soort milieu-kwesties, niet op de juiste plek!
Lees het eens goed: het gaat over 2-takt grasmaaier- en scooter-blokken. My God! Laat één 747 één keer per jaar minder vliegen, en het voordeel voor het milieu is al vele malen groter!

Dit is (lekker) makkelijk scoren denk ik, relatief makkelijk in te voeren. Maar de echte problemen liggen bij de grote vervuilers (vrachtwagens - luchttransport - China - etc.). Dáár zijn, heel snel, grote milieu-voordelen te behalen..!

:Z

Ja natuurlijk iets niet doen is milieuvriendelijker dan iets wel doen...maar dan valt alles stil. En zeker de opkomende landen zoals China en India, dat kun je niet afremmen zonder een wereldoorlog of -crisis.
Kent er iemand de geschiedenis van Israel, Irak of Afghanistan in de twintigste eeuw ? Daar hebben 'wij' ook ingegrepen, met de bekende gevolgen van terrorisme, oorlog en crisis over de hele wereld...en het breidt uit, je mag gerust zijn.
Weet je wat een goede oplossing is ? Minder kinderen maken...maar dat is ofwel persoonlijk engagement...ofwel heb je een dictator nodig...ofwel gaat het via de aloude weg met wapens.
Bij deze ben ik off-topic, maar je moet ook eens verder kijken dan je neus lang is.
 
Mensen snappen het nog steeds niet.

Het argument is....het tegen gaan van mileu verontreiniging,
het doel is,....geld uit je zakken kloppen.

Politici hebben nergens verstand van behalve hoe ze met juist geselecteerde
woorden alles naar hun hand zetten, om hun uiteindelijk hun eigenbelang te dienen.

er wordt in een kamertje door een "advi-zeur-tje" iets bedacht om geld aan te verdienen.
Dat wordt dan klakkeloos overgenomen. Maar er wordt niet verder gekeken dan dat alles wat ons kleine landje doet om het mileu te ontzien, teniet gedaan wordt door andere, grotere landen / continenten.

Duidelijk een geval van "het jongetje voorin in de klas die altijd met zijn vingertje omhoog zit en brult IK WEET HET, IK WEET HET,... JUF MAG IK HET ANTWOORD GEVEN!"

Het nederlandse credo "ik worstel en kom boven" moet worden verandert in " Ik naai en verdien hopen"
 
Laatst bewerkt:
Mensen snappen het nog steeds niet.

Het argument is....het tegen gaan van mileu verontreiniging,
het doel is,....geld uit je zakken kloppen.

Politici hebben nergens verstand van behalve hoe ze met juist geselecteerde
woorden alles naar hun hand zetten, om hun uiteindelijk hun eigenbelang te dienen.

er wordt in een kamertje door een "advi-zeur-tje" iets bedacht om geld aan te verdienen.
Dat wordt dan klakkeloos overgenomen. Maar er wordt niet verder gekeken dan dat alles wat ons kleine landje doet om het mileu te ontzien, teniet gedaan wordt door andere, grotere landen / continenten.

Duidelijk een geval van "het jongetje voorin in de klas die altijd met zijn vingertje omhoog zit en brult IK WEET HET, IK WEET HET,... JUF MAG IK HET ANTWOORD GEVEN!"

Het nederlandse credo "ik worstel en kom boven" moet worden verandert in " Ik naai en verdien hopen"

Dat weet ik ook wel bijna zeker dat een grote 'milieu-crash' onvermijdelijk is...gewoon omdat iedereen alleen naar zichzelf blijft kijken.
En dat geld...inderdaad is het milieu maar een drogreden...maar dat zouden ze anders toch met een ander excuus pakken.
Wat een FEIT is, is dat overheden veel geld opslorpen...maar dat is nu net de crisis. En de oorsprong van de crisis is dat we te veel consumeren...en daar ben je weer gelinkt met het milieu.
Persoonlijk denk ik wel dat 2takten bannen de wereld niet gaat redden, je hebt inderdaad iets fundamentelers nodig...maar dat zal geen pretje worden.
 
Tsjonge eerst de 2takt eruit daarna weer zeuren over dat de 4 takt teveel geluid maakt en dan komen ze erachter dat zo'n 4takt 4-5x zo vaak olie wisselt als een 2takt blok.Wordt onze mooie hobby mooi om zeep geholpen door een paar mensen.Laat ze eerst eens dat voetbal eens onder handen nemen (groningen-ajax was daar een mooi voorbeeld van ).Heb bij een motorcross nooit gehoord dat er 350 man politie op de been was.Ook niet dat er vernielingen waren van winkels kroegen of complete straten opgebroken om de tegenstander te bekogelen met stenen. Maar ja wie ben ik.Dat kleine beetje luchtverontreiniging wat wij veroorzaken weegt volgens mij niet op tegen wat de voetbal veroorzaakt.(Helaas hier geldt ook dat de goeie onder de slechte moeten lijden)
 
Dat weet ik ook wel bijna zeker dat een grote 'milieu-crash' onvermijdelijk is...gewoon omdat iedereen alleen naar zichzelf blijft kijken.
En dat geld...inderdaad is het milieu maar een drogreden...maar dat zouden ze anders toch met een ander excuus pakken.
Wat een FEIT is, is dat overheden veel geld opslorpen...maar dat is nu net de crisis. En de oorsprong van de crisis is dat we te veel consumeren...en daar ben je weer gelinkt met het milieu.
Persoonlijk denk ik wel dat 2takten bannen de wereld niet gaat redden, je hebt inderdaad iets fundamentelers nodig...maar dat zal geen pretje worden.

inderdaad, het moet fundamenteler.
Ik ga het nu even over iets hebben wat vaak onder het noemertje complot theorieen geschaard wordt.
Maar als je op het internet kijkt zijn er talloze mensen die beweren en met video beelden proberen te bewijzen dat zij brandstofloze electro/magnetische motoren hebben gebouwd. Nu zijn er wetenschappers die bij hoog en laag beweren dat dat door de natuurkundige wetten niet mogelijk is. Maar een groep mensen uit australie hebben er één gebouwd en deze motor wekt daadwerkelijk zoveel energie op dat deze met een percentage van dat vermogen zichzelf aan het draaien houd terwijl de rest van de electriciteit voor andere doeleinden gebruikt kan worden.

Maar wat gebeurde er, alle informatie hierover is, langzaam aan, van het internet aan het verdwijnen. Zogenaamd, omdat de rechten van dit apparaat verkocht zijn.

Nu heb ik van huis uit meegekregen "waar rook is, is vuur" Ik ben mede door dit verhaal toch van mening dat energie leveranciers er grote belangen bij hebben om dit soort ontwikkelingen achter slot en grendel te houden. De reden is duidelijk en erg banaal....het gaat weer om geld.

ik zou graag zien dat de nederlanse regering, de nederlandse universiteiten een samenwerkings opdracht geven, en alle op het internet gesuggereerde constucties die groene energie opwekken, eens onder de loep gaan nemen. Daar mag van mij best wel een investering tegen overstaan.
 
De aandacht ligt, zoals zo vaak in dit soort milieu-kwesties, niet op de juiste plek!
Lees het eens goed: het gaat over 2-takt grasmaaier- en scooter-blokken. My God! Laat één 747 één keer per jaar minder vliegen, en het voordeel voor het milieu is al vele malen groter!

Dit is (lekker) makkelijk scoren denk ik, relatief makkelijk in te voeren. Maar de echte problemen liggen bij de grote vervuilers (vrachtwagens - luchttransport - China - etc.). Dáár zijn, heel snel, grote milieu-voordelen te behalen..!

:Z


zonder vrachtwagens-luchttransport had jij eens geen CRF of een computer...
nieuwe vrachtwagens zijn echt heel proper voor het milieu. zij waren de eersten met bluetec additieven, en een vrachtwagen kan nu gerust in een loods draaien zonder dat je het ruikt.

maar neemt niet weg dat 2T verbod weer iets is om mee te lachen, zal het echt verbeteren? _O- _O- _O- bende idioten hier. over china en india heb je wel gelijk, in europa niets minder dan de ene belasting achter de andere, en zij vervuilen er maar op los _O-
 
idd en wat dacht je van de ministers met hun dikke 6cilinders of misschien 8cilinders van bmw,merceders en volvo.
Ipv lpg goedkoop te houden moet 3x zoveel motorrijtuigenbelasting betalen tov benzine.
En laten we eerlijk zijn er zijn heus wel brandstoffen die milleuvriendelijker zijn als benzine en diesel maar als ze dat verkopen duik de hele economie in elkaar.
Verbeter de wereld en begin bij jezelf

LANG LEVE DE 2TAKT *O*
 
Laatst bewerkt:
over china en india heb je wel gelijk, in europa niets minder dan de ene belasting achter de andere, en zij vervuilen er maar op los _O-

China maakt veel grondstoffen voor de industrie wereldwijd. Als wij deze hier produceren houden we de afval gewoon apart en gaat de afval dan naar...China/Indie...

Indie maar eigenlijk ook China zijn ontwikkelingslanden...kwestie van vervoer heb je veel verontreiniging, maar voor de rest eigenlijk niet zo veel. Wij hebben tot hiertoe geluk gehad dat deze mensen niet consumeren zoals wij...anders zaten we nu op een afgebrande zwarte knikker.
 
ik zeg die mileu freak moet zich maar opknopen

dood zijn = 1 x stook kosten
geen mileuvervuiling meer omdat er gegeten,gewoond n gewerkt moet worden!

kijk das pas goed voor het mileu 8-) 8-)
 
:? Waar zijn ze ook weer mee bezig..

De meeste scooters en brommers zijn 2 takt er zijn maar een aantal die 4 takt zijn.

Het geldt dan toch alleen voor nieuwe brommers,motoren en scooters neem ik aan.
Hoe willen ze dat doen met machine's die 2 takt :9 zijn en al op de weg rond rijden?
Allemaal gaan opkopen?

Wat een apparte regel is dit. :W
Net zoiets als dit:
Nieuws: Eurlings wil snelheidsbegrenzer voor notoire hardrijder
|(
 
:? Waar zijn ze ook weer mee bezig..

De meeste scooters en brommers zijn 2 takt er zijn maar een aantal die 4 takt zijn.

Het geldt dan toch alleen voor nieuwe brommers,motoren en scooters neem ik aan.
Hoe willen ze dat doen met machine's die 2 takt :9 zijn en al op de weg rond rijden?
Allemaal gaan opkopen?

Wat een apparte regel is dit. :W
Net zoiets als dit:
Nieuws: Eurlings wil snelheidsbegrenzer voor notoire hardrijder
|(


het gaat alleen over nieuwe motoren
 
Vind de motivatie een beetje stom. Je kunt toch beter een uitstoot eis ergens aanhangen. Stel nu dat er een merk zin heeft om een tweetakt serieus 'schoon' te krijgen, wat in mijn ogen redelijk moet gaan icm fatsoenlijke injectie, dan zou dat dus niet mogen, omdat het een tweetakt is..
Feit is wel dat er geen merk is wat serieus de mogelijkheden met hedendaagse techniek gebruikt op een tweetakt, maar goed. Alle tweetakten die er rijden zijn idd zeer vervuilend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan