Verboden doorgang Hamoir naar Esneux (N654)

demaic

Rookie
27 jul 2019
6
5
Groeten Allen,
Vandaag op de N654 van Hamoir naar Esneux ter hoogte van Comblain-au-Pont hangt er een verbodsbord C7 (Verboden toegang voor bestuurders van motorfietsen.)??
Wij komen daar een paar keer per jaar door en hebben dit bord nog nooit opgemerkt.
Verschillende motoren daar zien doorrijden. Heeft hier iemand notie van of hallucineerde ik?
bedankt
 
Daar staat wel ergens een vierkant groen bord dat (voor) motoren waarschuwt. Is wat jij zag niet bedoeld voor een zijstraat ? Misschien verdraaid door "vandalen"? :]
 
Dat bord staat er al enkele jaren op die plaats. Je moet in feite li. af de brug over en omrijden. We hebben het al enkele keren genegeerd omdat we Belgische motorrijders ook door zagen rijden. Het kan een keer fout aflopen bij contrôle en dan heb je een boete.
 
Ik heb even op Google street view opgezocht en inderdaad de borden hangen er al een tijdje.
Wij zijn toch maar gekeerd en over Ouffet gereden.
bedankt voor het bevestigen.
grts
 
  • Leuk
Waarderingen: hoas
Is dat in verband met een veiligheidsissue of een milieuissue?

Als het een milieuissue is en je motor is streetlegal dan dus doorrijden. Als je staande gehouden wordt en een prent krijgt kan je die aanvechten omdat je volledig legitiem net als alle andere weggebruikers van dat stuk weg gebruik mag maken. Brulpijp? billen branden en op de blaren zitten, schuin aflopende gravelweg: tering, goed dat het bord er staat man. :t
 
Heeft te maken met de rotswand die instabiel is, twee jaar geleden nog extra stalen netten geplaatst. Kom je vanaf Comblain Poulseur binnen dan ligt aan de linkerhand het politiebureau. Ben er honderden keren gereden, het boeit niemand daar wat. Borden hangen er overigens al een eeuwigheid.
 
Het zijn Walen, voor hetzelfde geld is het al geregeld maar zijn ze die borden "vergeten" weg te halen. Mooie weg..
 
Ik rij daar zelf al jaren (woon in malmedy). Die weg zit regelmatig in mijn avond rondje. Maar nog nooit een controle gezien. Of gewaarschuwd dat je er echt niet door mag.. ik zou er niet voor om rijden in ieder geval.

Wel gisteren controle op de uitlaat gehad in durbuy..
 
Ik rij daar zelf al jaren (woon in malmedy). Die weg zit regelmatig in mijn avond rondje. Maar nog nooit een controle gezien. Of gewaarschuwd dat je er echt niet door mag.. ik zou er niet voor om rijden in ieder geval.

Wel gisteren controle op de uitlaat gehad in durbuy..
Waar letten ze op?
 
Als je goed kijkt zie je dat het alleen voor oldtimers geld ;)
Nee even serieus...d at bord staat er omdat er wel eens wat stenen naar beneden komen, een auto heeft een dak en een motor niet. Ik rij er al meer dan 20 jaar en nog nooit voor dat bord omgereden.
 
Als je goed kijkt zie je dat het alleen voor oldtimers geld ;)
Nee even serieus...d at bord staat er omdat er wel eens wat stenen naar beneden komen, een auto heeft een dak en een motor niet. Ik rij er al meer dan 20 jaar en nog nooit voor dat bord omgereden.
Je loopt feitelijk meer risico tegen dat bord aan te rijden dan dat er stenen naar beneden komen...
 
Wisten jullie trouwens al dat er een specifiek topic bestaat over dit stuk verboden weg?
En ja hoor, jammer genoeg, die borden staan er nog steeds :(

Maar ... slechts een enkeling zal zich daar iets van aantrekken :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan