verbouw BMW R100RT 1979

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bovi

MF'er
31 jan 2008
108
51
Ut mooie De Wijk in Drenthe
Halloa allen

Heb een BMW R100RT kunnen aanschaffen van 1979.
Hier zat een zijspan aan en zag er verder ook niet echt uit maar ging mij grotendeels om frame en blok.
Wil er een USD vork in zetten en er komt een achterbrug in van een GS.
De spullen zijn er al en de USD komt van een Kawa ZXR 750 alleen de lagers zijn natuurlijk anders.
Wie weet omgeving De Wijk, Drenthe een plek waar ze dit kunnen aanpassen?
De as van het T stuk wat er in komt is 35 mm en de binnenmaat van het frame is 52 mm.
Daar moet ik dus lagers voor hebben, de conische.
Alle tips zijn welkom.

De foto is de huidige stand van zaken......
 

Bijlagen

  • IMG_1475.jpg
    IMG_1475.jpg
    77,9 KB · Weergaven: 78
Je lagers gaan wel een probleem worden. Ik denk dat je een andere balhoofdpen van 25mm moet laten draaien. Of een BMW balhoofdpen overzetten.
 
Oke en dank voor de tip, morgen breng ik het frame en t stuk naar Rene van Perfect Dream Bikes.
Wil dit wel graag goed voor elkaar hebben en die heeft er echt verstand van.

Wie kiep in tuts
 
Voor mijn project ga ik een complete nieuwe kabelboom maken maar beter gekopieerd dan zelf bedacht, heeft iemand daar misschien een eenvoudig voorbeeld van?
Ik ga het schakelen via een elektrische zekeringskast van M-unit van motogadget
 
rustig aan bezig met schakelaars monteren op nieuwe stuur.
Best wel een lastig karwei......
 

Bijlagen

  • IMG_1700.jpg
    IMG_1700.jpg
    59,7 KB · Weergaven: 50
  • IMG_1702.jpg
    IMG_1702.jpg
    53,3 KB · Weergaven: 48
  • IMG_1703.jpg
    IMG_1703.jpg
    41,9 KB · Weergaven: 49
  • IMG_1704.jpg
    IMG_1704.jpg
    38,6 KB · Weergaven: 48
Voor mijn project ga ik een complete nieuwe kabelboom maken maar beter gekopieerd dan zelf bedacht, heeft iemand daar misschien een eenvoudig voorbeeld van?
Ik ga het schakelen via een elektrische zekeringskast van M-unit van motogadget

155F4F3B-8AAF-4777-ACDD-DD49F0CEFD70.jpeg

Werkt super die M unit!
 
Ja, als je er een Japans total loss systeem op zet werkt een M unit wel. Ik zou dat niet modern willen noemen, dat was het in 1939 misschien.
 
Hoi Jos, dank voor je foto
Deze ken ik al het gaat mij meer om hoe ik de kabels van de BMW moet koppelen.
Vooral de grote zwarte stekker waar wat hoort zeg maar.

Ander goed nieuws is dat de upside down voorvork er in kan, het T stuk is aangepast!!
 
Hoi Jos, dank voor je foto
Deze ken ik al het gaat mij meer om hoe ik de kabels van de BMW moet koppelen.
Vooral de grote zwarte stekker waar wat hoort zeg maar.

Ander goed nieuws is dat de upside down voorvork er in kan, het T stuk is aangepast!!

Dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik zelf heb al het kabelwerk compleet opnieuw opgebouwd, heb niks van de originele kabelboom gebruikt.
 
leuk en minder goed nieuws, Het T stuk was aangepast en zag er erg goed uit alleen had ik vergeten de juiste maten te nemen, de buis moeten wij nu wat verlengen wat op zich geen heel groot probleem is maar ja het duurt weer even iets langer.
Had gehoopt dit weekend de Australische voorvork te plaatsen maar niet dus......
 

Bijlagen

  • IMG_1790.jpg
    IMG_1790.jpg
    69,1 KB · Weergaven: 55
  • IMG_1778.jpg
    IMG_1778.jpg
    86,7 KB · Weergaven: 49
  • b93cedea-899f-41f0-b799-0aaaddd01ba0.JPG
    b93cedea-899f-41f0-b799-0aaaddd01ba0.JPG
    103,2 KB · Weergaven: 52
Als je toch zoveel werk gaat doen is dit een slecht compromis. Waarom niet een stuurpen op de juiste maat laten draaien incl draad snijden? Zo moeilijk is dat niet.
 
Het is een beproefde methode, waarom zou je de moeite op je hals halen om een nieuwe pen te maken. Ik had alleen vooraf die draad opgesneden.
 
Het is een beproefde methode, waarom zou je de moeite op je hals halen om een nieuwe pen te maken. Ik had alleen vooraf die draad opgesneden.
Concentriciteit valt op deze manier niet heel goed te garanderen, ook niet als er een as in beide delen is gestoken en daarna rondom afgelast. Persoonlijk had ik ook een andere pen gemaakt of laten maken om dode punten in het sturen te elimineren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan