seabird
Die hard MF'er
Op veler verzoek vanuit het Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9 heb ik een start gemaakt met een verslag van mijn GS1000E project.
Het begon allemaal met de aankoop van een GS1000E uit 1980.
Na US cleanen van de carbs reed het prima en ik had me voorgenomen om deze origineel te houden. (echt waar)
Maar helaas bleken de uitlaatpijpen rot te zijn en deze moesten vervangen worden. Bij demontage bleken er ook 2 bouten afgebroken te zijn in het blok. En deze zaten dusdanig achter de framebuizen dat ik ze er niet uit kon krijgen.
Dus het blok moest er uit!
Tja, dan ga je denken..het blok moet er uit, die kan ik dan ook wel gelijk weer echt mooi maken. En het frame kan ik dan ook wel gelijk aanpakken en spuiten of poedercoaten.
En...als ik dan ook al zoveel moet doen kan ik net zo goed de motor een klein beetje verbouwen. Origineel was het toch al niet meer met die lekke pijpen.
Dus ik heb het plan opgevat om een Yoshimura GS1000 te gaan bouwen. De KNARF oldskoolsuzuki GS1000 is mijn voorbeeld en voor de forumleden die hier geen beeld bij hebben, heb ik een plaatje toegevoegd.
Ik heb het blok weggebracht want de afgebroken bouten in het blok kreeg ik er niet zelf uit. Later bleek dat er ook nog een tap in zat.
Gelijk de cilinders laten opmeten en flex-honen. Ik kreeg het advies om geen overmaat zuigers er in te zetten omdat het er allemaal nog goed uitzag. Alleen de zuigerveren vervangen was het advies. Kleppen zijn geslepen en nu ligt alles nog uit elkaar in de garage. Het blok is wel al compleet zwart gespoten met 2k lak. Wachtend op de winter want dan ga ik pas starten met het blok.
Het frame is stijver gemaakt door op diverse punten verstevigingen te laten lassen. Niet zelf gedaan want dat kan ik niet helaas. Wel door een hobbyist en groot motorliefhebber.
Ik heb inmiddels GSXR1100 vorkpoten en voor/achterwiel. Ook nog een verstevigde achterbrug van een Bandit 1200 op de kop kunnen tikken.
Nog zat te doen! Beetje passen en meten...
Tot zover.
En het is een winterproject, dus een update kan best even duren.
Grt
Bert
Het begon allemaal met de aankoop van een GS1000E uit 1980.
Na US cleanen van de carbs reed het prima en ik had me voorgenomen om deze origineel te houden. (echt waar)
Maar helaas bleken de uitlaatpijpen rot te zijn en deze moesten vervangen worden. Bij demontage bleken er ook 2 bouten afgebroken te zijn in het blok. En deze zaten dusdanig achter de framebuizen dat ik ze er niet uit kon krijgen.
Dus het blok moest er uit!
Tja, dan ga je denken..het blok moet er uit, die kan ik dan ook wel gelijk weer echt mooi maken. En het frame kan ik dan ook wel gelijk aanpakken en spuiten of poedercoaten.
En...als ik dan ook al zoveel moet doen kan ik net zo goed de motor een klein beetje verbouwen. Origineel was het toch al niet meer met die lekke pijpen.
Dus ik heb het plan opgevat om een Yoshimura GS1000 te gaan bouwen. De KNARF oldskoolsuzuki GS1000 is mijn voorbeeld en voor de forumleden die hier geen beeld bij hebben, heb ik een plaatje toegevoegd.
Ik heb het blok weggebracht want de afgebroken bouten in het blok kreeg ik er niet zelf uit. Later bleek dat er ook nog een tap in zat.
Gelijk de cilinders laten opmeten en flex-honen. Ik kreeg het advies om geen overmaat zuigers er in te zetten omdat het er allemaal nog goed uitzag. Alleen de zuigerveren vervangen was het advies. Kleppen zijn geslepen en nu ligt alles nog uit elkaar in de garage. Het blok is wel al compleet zwart gespoten met 2k lak. Wachtend op de winter want dan ga ik pas starten met het blok.
Het frame is stijver gemaakt door op diverse punten verstevigingen te laten lassen. Niet zelf gedaan want dat kan ik niet helaas. Wel door een hobbyist en groot motorliefhebber.
Ik heb inmiddels GSXR1100 vorkpoten en voor/achterwiel. Ook nog een verstevigde achterbrug van een Bandit 1200 op de kop kunnen tikken.
Nog zat te doen! Beetje passen en meten...
Tot zover.
En het is een winterproject, dus een update kan best even duren.
Grt
Bert
Laatst bewerkt: