verbouwen van bestaande sportdemper

7 nov 2001
243
0
Eefde
Heeft er toevallig iemand ervaring met het verbouwen van een bestaande (micron) sportdemper? Mijn cbr is nu zover dat hij er lekker sportief uitziet met en monozitje enzo, maar nu wil ik het geluid nog een beetje fatsoeneren... 8-)

Er zit nu een micron demper op, maar die geeft echt een :r geluid. Nu is mijn idee om hem los te maken en de drie binnenste geperforeerde pijpen te verwijderen en daar en dichte pijp in te lassen zodat je als het ware een rechte pijp naar achteren krijgt. Dan wil ik de (lelijke, beschadigde) aluminium huls eraf halen en er een carbon huls omheen zetten. Deze heb ik op internet al te koop gezien...

Je zou denken, waarom koopt hij niet gewoon een andere demper, maar ik vind het leuker om er zelf mee te spelen, als het misgaat kan ik altijd nog een andere kopen...
 
Open pijp geeft echt KLEREHERRIE!! ga je echt niemand blij mee maken, Zet er gewoon een rechte geperforeerde pijp in van 50mm, demper vullen met dempingswol( of een sok van BSM, gaan ook lang mee)Gaat je gegarandeerd een fijn geluidje opleveren..en genoeg herrie om de buren wakker te maken, dus daar hoef je niet over in te zitten
 
had de demper net even wat beter bekeken, wordt iets lastiger als ik had gedacht, maar goed, ga het wel proberen, je raad me dus wel aan omer demping in te maken, waar kun je geperforeerde pijp kopen dan? Lijkt me toch niet de opzet om zelf 500 gaatjes te gaan boren in een buis of wel??? (please zeg nee...: })
 
had de demper net even wat beter bekeken, wordt iets lastiger als ik had gedacht, maar goed, ga het wel proberen, je raad me dus wel aan omer demping in te maken, waar kun je geperforeerde pijp kopen dan? Lijkt me toch niet de opzet om zelf 500 gaatjes te gaan boren in een buis of wel??? (please zeg nee...: })
Die pijp kan je gewoon bestellen bij elke automaterialenzaak.
Wat ook fijn is, ze hebben ze ook in RVS. :)
 
Die pijp kan je gewoon bestellen bij elke automaterialenzaak.
Wat ook fijn is, ze hebben ze ook in RVS. :)
Ik denk alleen dat ze niet echt goedkoop zijn. '(

Je moet ook even kijken of je micron demper niet toevallig van het reflectietype is. Want als je naar een sportdemper gaat moet dus het hele binnenwerk met al die kamers eruit. Ik hoop dat je dat lukt zonder de boel echt te slopen.
Vervolgens maak je er dan met geperforeerde binnenpijp en isolatie erom heen een absorptiedemper van.
Suc6
 
Ik heb er een dichte pijp inzitten ipv geperforeerd .
Geperforeerde plaat is zo te koop bij een constructie bedrijf ,kun jezelf om een stuk pijp buigen van rond 50 mm .

full
 
denk dat het een reflectiedemper is, heb even een heel simpel paint tekeningetje gemaakt. de buitenkant is dus van geperforeerde buis/ plaat maar als ik al die gaatjes moet gaan tekenen krijg ik een rsi vinger waarschijnlijk *D en het wordt er niet duidelijker op...

Moet dus inderdaad de boel losslijpen en de kamers eruit halen, veel werk. '(

krijg ik geen problemen met tegendruk ed. als ik de demper verander??

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan