Verbouwing CB1300: TechnoGremlin goes extreme

Status
Niet open voor verdere reacties.

technogremlin

MF veteraan
8 feb 2009
2.199
5
Middelburg
Heb even gedacht waar ik dit topic zou starten aangezien het niet echt een 'fighter' gaat worden (denk ik), maar toch maar in dit forum omdat hier de meeste verbouwers rond hangen (handig voor 'tips en truuks' te krijgen).

Voor diegene die dit topic beginnen te lezen: Extreme in dit geval betekend niet dat ik het uiterlijk extreem aan ga pakken maar meer dat het een toch wel duidelijk afwijkende CB1300 moet gaan worden. Verder komt er nogal wat racing-spul op te zitten wat op een dergelijke zware naked toch ook wel apart is (denk ik, er zijn natuurlijk voorbeelden genoeg).

OK, even een stukje inleiding: Ik heb mijn CB1300 begin dit jaar aangeschaft en voornamelijk gewoon lekker mee gereden. In de tussentijd al wat kleine aanpassingen gedaan om het wat meer 'mijn motor' te maken. En nu een paar weken geleden een lullig ongeluk gehad met de nodige schade als gevolg. Nu zou ik alles gewoon kunnen vervangen met originele onderdelen, maar ik vindt het leuk om een iets exclusievere motor te hebben ipv een 'standaard' model. Dus onder het mom van 'ellek nadeel heb ze voordeel' grijp ik de kans aan om er meteen het nodige aan te veranderen.

Zo zag de CB1300 er uit toen ik 'm kocht:

mimg_2294.jpg


Vervolgens de volgende kleine aanpassing gedaan:
- witte valdoppen
- superbike-stuur
- andere spiegels
- onderspoiler
- achterspatbord ingekort
- bagagerek eraf

... en zo zag dat er tot voor kort uit (dus tot net voor het ongeluk):

IMG_0487.png


En na het ongeluk zag het er dus zo uit:

- voorvorkpoot gedeukt
- koplamp en dasboard in de kreukels
- tank en kontje beschadigd
- .... en op allerlei plaatsen geringe schuif-schade

p1090660o.jpg


Aangezien het al een naked is en ik in grote lijnen het model wel erg mooi vindt, ga ik geen dramatische veranderingen aan de body-styling doen. Wel moet het lakwerk overgespoten worden dus daar kan ik wat wel wat mee. De volgende aanpassingen zitten momenteel in de planning:

- fighter-koplamp
- digitaal racing-dashboard
- hyperpro veren in de voorvork
- motomaster flamedisks met racing-blokken
- stalen remleidingen
- zadel/kontje ombouwen naar enkel-zits
- andere rem-schakelset (ik denk momenteel aan Gilles)
- campbell sidewinder uitlaat
- K&N open luchtfilter modificatie
- custom paintjob (wel weer wit-rood)

Verder kom ik vast nog wel dingen tegen. Koppelingshendel is ook licht beschadigd, ben nog aan het denken of ik een origineel terug plaats of beide hendels vervang voor iets anders. Inmiddels van een mede-CB1300 rijder hier op het forum voor weinugh een originele hendel over genomen (bedankt Medic-XX) dus de Pazzo's moeten nog ff wachten :+

Nieuwe koplamp en dashboard heb ik al, zal dadelijk nog ff foto's plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Het nieuwe dashboard, afgelopen week binnen gekregen vanuit Engeland (rechtstreeks besteld bij de fabrikant, scheelt een berg euries):

dashboardt.jpg
 
De koplamp die er op gaat komen:

hluaurblk.jpg


Die ik heb is nu trouwens glanzend zwart maar die wordt natuurlijk ook wit-rood gespoten.
 
Het nieuwe dashboard, afgelopen week binnen gekregen vanuit Engeland (rechtstreeks besteld bij de fabrikant, scheelt een berg euries):

[afbeelding]
Mag ik vragen wat hij dan kost ? :X
Ik moet er zo ook een hebben voor op mijn mono.
Zitten er ook opties op voor de rondentijde ?
Mooi ding !
Verder ziet je project er ook al erg mooi uit !
Ik ben benieuwd naar de nieuwe kleurstelling. :Y
 
niceeee ....... we volgen hem !!
Jij zal weer eens niet de eerste zijn _O-

Mag ik vragen wat hij dan kost ? :X
Ik moet er zo ook een hebben voor op mijn mono.
Zitten er ook opties op voor de rondentijde ?
Mooi ding !
Verder ziet je project er ook al erg mooi uit !
Ik ben benieuwd naar de nieuwe kleurstelling. :Y
Natuurlijk mag je dat vragen 8-) En ik snap dat je er ook een wil hebben want die dash is pure porno wat mij betreft :Y

OK, de gewenste info: ding kost rechtstreeks van de fabrikant omgerekend naar euries en INCLUSIEF verzendkosten ongeveer 450,- euro. Zit inderdaad ook een laptimer op die werkt met de meegeleverde drukknop voor op je stuur. Kan ook werken met een baken die zij optioneel ook leveren. En dan natuurlijk ff een direct linkje naar hun website (kan je daar ff verder gaan :9~ :9~ :9~ ):

http://www.translogicuk.com/replacement-gauges-md2.htm
 
Jij zal weer eens niet de eerste zijn _O-Natuurlijk mag je dat vragen 8-) En ik snap dat je er ook een wil hebben want die dash is pure porno wat mij betreft :Y

OK, de gewenste info: ding kost rechtstreeks van de fabrikant omgerekend naar euries en INCLUSIEF verzendkosten ongeveer 450,- euro. Zit inderdaad ook een laptimer op die werkt met de meegeleverde drukknop voor op je stuur. Kan ook werken met een baken die zij optioneel ook leveren. En dan natuurlijk ff een direct linkje naar hun website (kan je daar ff verder gaan :9~ :9~ :9~ ):

http://www.translogicuk.com/replacement-gauges-md2.htm

Thanks, ga ik eens even kijken idd.
 
Beschadigde koppelingshendel :?

Heb dit nieuwe setje Pazzo (a €200,-) nog liggen welke terug gaan naar Kalsbeek :Y

Dit is omdat mijn remhendel niet past vanwege hier een CBR1100XX
rempomp+ hendel :/

full
 
Ben er ook, slijptol in dat ding TechnoG...... ;)
_O- Jaja, jij zou meteen het subframe inkorten zeker.... alhoewel, ik heb iets langs horen komen over 'terug naar een langer kontje'....of heb ik het nou mis.

Beschadigde koppelingshendel :?

Heb dit nieuwe setje Pazzo (a €200,-) nog liggen welke terug gaan naar Kalsbeek :Y

Dit is omdat mijn remhendel niet past vanwege hier een CBR1100XX
rempomp+ hendel :/
Bedoel je nou dat die set WEL past op mijn CB1300 en dat je die voor een vriendenprijsje wel aan mij over wil doen :+ 8-)
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk nog ff de huidige status:

De CB staat momenteel bij de motorshop. Zij hebben de kapotte onderdelen aan de voorzijde verwijderd en wachten momenteel op de levering van een nieuwe voorvork-binnenpoot. Zij zullen de boel aan de voorkant weer technisch rijdbaar maken dus de voorvork repareren en direct van hyperpro-veren voorzien en de nieuwe flamedisks, remblokken en stalen remleidingen monteren. Daarna komt'ie naar huis maar dat kan nog een paar weken duren vanwege de levertijd op die binnenpoot. Verder zijn er nog wat kleine dingen alvast besteld zoals een nieuwe spiegel, stuurgewichtjes en een nieuwe set valdoppen.

Als de CB naar huis komt dan zet ik 'm lekker in de huiskamer zodat ik op mijn gemak een beetje kan gaan knutselen. In de tussentijd ga ik alvast wat dingen uitzoeken mbt het opnieuw spuiten van het lakwerk. Zit er sterk over te denken om dit zelf te gaan doen maar daar moet ik nog wel ff een hoop voor uitpuzzelen zoals laksoorten en werkwijze.
 
_O- Jaja, jij zou meteen het subframe inkorten zeker.... alhoewel, ik heb iets langs horen komen over 'terug naar een langer kontje'....of heb ik het nou mis.Bedoel je nou dat die set WEL past op mijn CB1300 en dat je die voor een vriendenprijsje wel aan mij over wil doen :+ 8-)

Misschien passen ze ook wel op een cb1000r.
Of zou Erix4 denken:zo`n cb1000r is al mooi genoeg van zichzelf :P
 
_O- Jaja, jij zou meteen het subframe inkorten zeker.... alhoewel, ik heb iets langs horen komen over 'terug naar een langer kontje'....of heb ik het nou mis.Bedoel je nou dat die set WEL past op mijn CB1300 en dat je die voor een vriendenprijsje wel aan mij over wil doen :+ 8-)

Er staat dat je Extreme gaat en dan komt er idd een slijptol aan te pas })

Was altijd al de bedoeling dat hij mono werd met kontje. Maar kon niet weg
komen met de in de handel zijnde kontjes.
Heb hem gewoon achter de schokbrekers afgeslepen en vond dat niet slecht.
Nu heb ik een mooie basis om verder te gaan.

WBT die Pazzo die passen idd op een CB1300 van 2003/2008 :Y
(Pazzo artikelnr F-18)

Had ze bij Kalsbeek voor €200,- (=18,- goedkoper) en krijg dat ik
er weer voor terug ook.
Goeie klant heh, was 3de setje pazzo's

Wil er €20,- af doen. Retourtje Zwolle (benzine)

Tis wel niet mijn Topic, maar hier mijn X met kartonnen kontje.
Is volgende week van RVS :9~

full


Grtz
 
Laatst bewerkt:
_O- Jaja, jij zou meteen het subframe inkorten zeker.... alhoewel, ik heb iets langs horen komen over 'terug naar een langer kontje'....of heb ik het nou mis.Bedoel je nou dat die set WEL past op mijn CB1300 en dat je die voor een vriendenprijsje wel aan mij over wil doen :+ 8-)


als je pazzo/titax/crg's wil moet je maar ff roepen ....

zijn ze in ieder geval goedkoper dan 200 euro ;)


no offence erik !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan