Verbouwing GSXR

NorthSider

MF veteraan
25 sep 2006
33.159
1
Den Haag
Het is winter dus ik ben weer verder gegaan met het verbouwen van mijn GSXR.
Wat staat er op de lijst:

- Kuipdelen spuiten (ik zoek nog een duo cover)
- Kleppen stellen
- Standaard tellerunit aanpassen
- K&N filters plaatsen
- Nieuwe uitlaat monteren
- En verder waarschijnlijk nog wel een aantal dingen maar eerst de bovenstaande
zaken.

Zo staat de motor er trouwens nu bij:
full
 
Gelijk even een vraagje.
Ik mijn carbs schoongemaakt en de k&n filters gemonteerd, nu kan ik de benzineleidingen niet meer op de originele manier naar de benzinekraan krijgen.
Ik heb ze nu "door" de carbs heengeleid, kan dit zo of moet ik langere benzineleidingen nemen?
Hier even een foto van hoe de leidingen nu lopen:
full
 
Ik heb indertijd langere leidingen gemaakt , met in iedere leiding 'n benzinefiltertje.
Gewoon 'n beetje vloeiend over de luchtfilters "draperen".
Wel , maar da's logisch , ff in de gaten houden of er geen knik inkomt.
En dat je geen zwanenhals maakt natuurlijk.
Dus gewoon langere slangen en 'n beetje gezond verstand.
Groet , Fred.

p.s. K&N's erop .... heb je de carbs ook aangepast?
 
Laatst bewerkt:
Hoi Fred,
Heb je de benzinefilters in de originele slangen gestoken en dan aan de andere kant een extra stukje slang gemonteerd of heb je geheel nieuwe leidingen genomen?
Hoe zit het trouwens met de spiraal afscherming, is die ook gewoon te koop of heb je deze weggelaten?
Ik heb de carbs (nog) niet aangepast, ik hoor hier veel tegenstrijdige berichten over.
De ene zegt dat het wel nodig is en de ander beweert weer van niet dus ik kijk wel hoe de motor loopt en hou de bougies in de gaten, als het mengsel te arm staat kan ik altijd nog grotere sproeiers monteren of misschien een dyno jet en dan afstellen op een dyno bank maar dat is nog even toekomst muziek.

Groeten,
Erwin.
 
Erwin , ik weet het niet meer maar ik zie niet in waarom dat wel of niet .... gewoon 'n stuk slang erbij halen , toch?
Die spiraal zit er dacht ik primair om ervoor te zorgen dat de slang niet knikt , za'k maar zeggen.
Oh en wat betreft die toekomstmuziek ..... als je ze niet aanpast is dat per direct.
Je kan wel ff bijv. in Gixxerron's topic over z'n EFE (met 'n 1100R blok) kijken.
Want hij heeft zelf de gasschuiven aangepast én de sproeiers opgeboord (naar 160 of zoiets).
Wordt vervolgd. :W
 
Ik snap het probleem niet???
Je kan de leiding toch gewoon onder de chockestang door laten lopen zoals ze normaal zitten???
Dit heeft toch niets te maken met een evt. andere filter(s)?
 
Bij mij liepen de slangen niet "normaal" onder de chokestang door maar tussen de aansluitingen van de originele luchtfilter naar boven en dan over de carbs heen. Vandaar dat ik me afvroeg hoe ik ze dan het beste om kon leiden.
Sorry als ik soms in jullie ogen domme vragen stel, maar dit is mijn eerste verbouwing (zoals jullie waarschijnlijk al doorhadden ;) ) en ik probeer gewoon van jullie te leren en het goed te doen.

Thanks voor de tip over de carbs, ik zal even gaan lezen wat gixxerron hierover geschreven heeft.
Maakt het trouwens voor de gasschuif en sproeiermaat niet uit of het een 1100 of een 750 cc betreft??

Greetz.
 
Ach , het is geen "uitlachen".
Het is meer gewoon 'n logische vraag....... als je er andere filters op waarom zouden dan nu de benzineslangen te kort?
En ja , volgens mij maakt het zeker uit of je 'n 750 of 1100 hebt.
Misschien ff in Lucky Rikkie's topic kijken want die heeft ook 'n 750W.
Groet.
 
Het is alweer een tijdje geleden maar ik heb toch weer wat kunnen doen.
De spullen zijn terug van de spuiter en de motor is weer opgebouwd.
ik ben nu met de afstelling bezig en wil dan deze zomer lekker gaan rijden, ik ben wel spullen aan het verzamelen om in de winter weer te gaan verbouwen.
Ik heb al een rsv mille kont uit 2004, verder wil ik er een andere brug in bouwen en een ander blok scoren om helemaal netjes te maken.

Hier de plaatjes van hoe de motor er nu bij staat.


full
 
Terug
Bovenaan Onderaan