Verbouwing vfr400r (nc30)

BOERKE

MF veteraan
1 okt 2004
3.217
0
hoi wij zijn arnold en rene en hebben besloten om de motoren van onze vrouwen onder handen te nemen !!
aangezien ik (rene) twee hele mooie linkerhanden heb ben ik dus dankbaar met de hulp van arnold gisteravond zijn we dus begonnen we gaan veel dingen wijzigen !
we zullen veel foto1s proberen te posten hoe ze worden maar het eindresultaat houden we geheim!!
hier vast de motor van bijtje voor hij uitelkaar ging!!
full
 
na de eerste paar uurtjes was dit het resultaat !!
full

*O* *O* *O*
 
okayyyyyyyyyyyyyyyyyy...
dit topic gaan we weer eens nauwgezet volgen :)
succes!

ghehe... heb helaas geen vanbeide kunnen overtuigen om ze groen te spuiten.....

Voor de rest staat er genoeg op stapel :Y :Y

Eindresultaat houden we (mede voor de dames :P ) ff geheim.... vorderingen/problemen/oplossingen en aanpassingen komen hier wel te staan natuurlijk :)
 
ghehe... heb helaas geen vanbeide kunnen overtuigen om ze groen te spuiten.....

Voor de rest staat er genoeg op stapel :Y :Y

Eindresultaat houden we (mede voor de dames :P ) ff geheim.... vorderingen/problemen/oplossingen en aanpassingen komen hier wel te staan natuurlijk :)
hoor ik ook tot de problemen? :P :X
 
hoi wij zijn arnold en rene en hebben besloten om de motoren van onze vrouwen onder handen te nemen !!
aangezien ik (rene) twee hele mooie linkerhanden heb ben ik dus dankbaar met de hulp van arnold gisteravond zijn we dus begonnen we gaan veel dingen wijzigen !
we zullen veel foto1s proberen te posten hoe ze worden maar het eindresultaat houden we geheim!!
hier vast de motor van bijtje voor hij uitelkaar ging!!
(Afbeelding)


:W

kun je die MUUR niet BLAUW verven ofzow O-) O-)
 
ghehe... heb helaas geen vanbeide kunnen overtuigen om ze groen te spuiten.....

Voor de rest staat er genoeg op stapel :Y :Y

Eindresultaat houden we (mede voor de dames :P ) ff geheim.... vorderingen/problemen/oplossingen en aanpassingen komen hier wel te staan natuurlijk :)


je kan dan ook zeker nog geen uitspraken gaan doen wat je er allemaal aan van plan bent te vervangen en veranderen?
naja je houdt t spannend :+
 
:( :(


Lekker probleem dus....

Krijg de stelbout van het blok niet los.... Is zo'n bout die met een contramoer tegen het frame aanzit... Ding zit zoooo ongelofelijk vast |( |(
Heb bij de dealer de speciale sleutel gehaald voor de contramoer.... niks dus he.. de inbus die er in zit is te ruim :(
Enige oplossing die ik nu nog kan verzinnen is de contramoer door te slijpen met de dremel (duurt wel een uurtje denk ik.... zit verzonken in het frame) en vervolgens een grote linkse tap in het gat te draaien waar de inbus hoort te zitten om zo te proberen het ding toch los te krijgen.....

Wordt vervolgd.....
 
"goh.. heb je je een beetje vermaakt vanmiddag Arnold??"


Allereerst even de excuses aan m'n nieuwe buren......hoop niet dat ze gelovig zijn :X :X

Ok, bout is eruit..... Vraag me niet hoe en hoeveel tijd het heeft gekost, maar zo vast heb ik het nog nooit meegemaakt :N :N

Was dus tot het idee gekomen om de buitenste moer door te boren, dat was nog redelijk snel gedaan.. Toen opzoek naar een linkse-tap. Heb hier wel een aantal liggen, maar niet 1 die ik in een 15mm gat kan draaien! Was helaas niet de enige... De meeste ijzerhandelaars hier hadden wel linkse-taps liggen, maar niet zo groot! (heb uiteraard alleen de profs gebeld, bij de Formido hoef je het al helemaal niet te proberen.. :+ ) Na de 4 grote zaken hier redelijk in de buurt af te zijn geweest, eerst maar weer naar huis en begonnen met bellen.... Eindelijk 1 gevonden (was wel een uurtje rijden :X :X )! Die dus maar gehaald en ermee aan de slag gegaan.
Erin draaien ging nog redelijk, tot het punt dat ie de bout ook daarwerkelijk eruit moest draaien.. NIKS!!!! :( :(
Had inmiddels de pee goed in en heb een verlengarm moeten maken van bijna 1 meter om er beweging in te krijgen. Kreeg wel een beetje de knijpers, want als die tap af zou breken was ik nog verder van huis!

Eindelijk maar toch..... bout kwam los!!! *O* *O* *O* De tap kan ik wel weggooien (krijg hem er toch niet meer uit :+ )

Dus Rene... als je gaat bestellen, ook ff nieuwe blok-ophang-stel-bout bestellen met bijbehorende contarmoer....

Zo zat het dus:

full


lekker verzonken in het frame..
 
Terug
Bovenaan Onderaan