verbruik Bandit 600N

Alcest NSR

Rookie
13 mei 2003
21
0
Harelbeke
Hallo iedereen,
Sinds kort rijdt ik met een bandit600, toen ik hem kocht heb ik hem onmiddelijk naar de garge gebracht voor een revisie en onderhoud.
De mecanichien zei dat de carburatoren helemaal verstopt zaten, zodoende heeft hij ze helemaal uitgekuist en terug gemonteerd.
Ik zit nu wel met een verbruik van een slordige 10 liter per 100km.
Is dit normaal???
Hij verbruikt niets van olie en hij draait echt wel goed alleen bij lage toeren (onder de 4000) hapert hij soms een beetje...
Hopelijk kan iemamnd me helpen om dit drastische verbruik naar beneden te brengen.
dank u bij voorbaat.
P.S. : ik hoor sinds gisteren bij de "echte" motards daar ik mijn rijbewijs verkregen heb.
 
Er zit inderdaad een dynojet in.

De motorzaak waar dat ik ging zei dat het verbruik zo hoog lag door de dynojet + open demper.

Door die combinatie; opendemper en dyno ging hij wel ongelofelijk goed, voor een bandit600 dan toch.

Ik lag aan een verbruik van 8à9liter
 
Alvast bedankt voor de reacties,.
Vanaf mijn garage uit vakantie is ga ik vragen hoe het zit, kdenk zelfs dat het de sproeiers moeten zijn want een dyno zit er niet op....
Ik hou jullie op de hoogte...
 
Ik hou jullie op de hoogte...
Kun je mij vertellen wat de oplossing van je probleem is geweest? Ik ben sinds kort ook in het bezit van een Bandit 600N (1998), en sinds afgelopen week staat deze op 25 kW. Op vol vermogen liep hij keurig, maar weet ik niet wat het verbruik was (alleen proefrit op vol vermogen gedaan). Nu hij op 25 kW staat, hapert ie onder de 4000 toeren en verzuipt soms zelfs gewoon. Ik haal een verbruik van 1:12 en dat lijkt me zeker voor een 25 kW echt onaanvaardbaar. Hij haalt ook maar met moeite 135, en als ik het gas helemaal opendraai smoort ie en zakt ie terug tot 120 km/h.
Morgen wil ik mijn luchtfilter eens goed gaan bekijken, en anders ga ik dinsdag even langs bij Frederiks in Goes, kijken of die weten wat er aan scheelt. Wat was de oplossing in jouw geval?
 
Terug
Bovenaan Onderaan