Verbruik CBR600F '01

11 jul 2010
157
0
Hallo mede cbr 600 gebruikers.

Misschien dat dit al eens een keer eerder ter sprake is gekomen. Maar ik heb de volgende vraag:

Ik ben sinds een maand of 3 in bezit van een mooie cbr600F uit '01.
Nou ben ik benieuwd naar het verbruik van jullie cbr's.
Met mijn cbr kan ik tussen de 200 - 220 km rijden en dan begint de reserve te knipperen.
hierbij moet ik vermelden dat het gecomineerde km zijn, zowel stad als snelweg (max 150 kmpu) en trek nooit echt door in de toeren.
Ben benieuwd naar jullie verbruik.
 
Maar hoeveel moet je dan weer in je tank gooien om een volle tank te hebben? 15 liter ongeveer?

Van de 600cc CBR'etjes van 2000 en hoger is het bekend dat ze ietjes meer lusten dan de cbr'etjes van 1998 en daarvoor...misschien heeft dat met hun injectie te maken tegenover de carburateurs van daarvoor...

ik rij op 1tje van 1998 en rij gemiddeld 1 op 17, en als ik voorzichtig ben, 1 op 20, tot soms 1 op 23 als ik 80km/u blijf rijden...

1 op 15 is normaal voor de bouwjaar van jou cbr...
 
Laatst bewerkt:
Thanks dat wilde ik even weten.
Idd een liter of 15 moet er dan in.
Kameraad van me heeft een fazer FZ6 en kan ongeveer 325 km op een tank van 17 liter. (ik weet dat het een compleet andere motor is)
Maar dan zal het wel aan het type liggen zoals ik van jou begrijp.
 
Ik heb een CBR600F uit 2003,

Als ik alleen maar rustig rijd (kalm over de snelweg) kan ik 250-300 kilometer op een tank rijden (18 liter)

Laatst ging de reservelamp al na 100 kilometer branden.. toen had ik dus al 14 liter brandstof verstookt :+ maar dat lukte me alleen door loeihard over de dijken te kachelen met continu 10.000+ toeren en volgas.
 
en ff je vriend vragen of ie wel al zijn tankbeurten telt. Ook die FZ6 haalt geen 1:19 als ie met jou meerijdt met dezelfde rijstijl.

Zelf heb ik het een keer voor mekaar gekregen om met mijn cbr600f uit 2007 1:20 te rijden (van luxemburg naar huis op 1 tank) verder loopt het verbruik normaliter rond de 1:15. Alhoewel wellicht geen goede vergelijking is ivm de gewijzigde setup :P
 
dencoupe, ik zal hem even vragen of hij zijn verbruik eens precies voor mij bij wil houden. Misschien is ie wel wat te optimistisch.
Wat heb jij zoal gewijzigd aan jou setup dan, om 1 op 15 te rijden?

Testa-Rossa, wat is de standaard vertanding dan van een CBR600F uit 2001 heb net even bij die van mij gekeken en dat is 16 /45.
Of weet jij misschien waar ik de specificaties hiervan kan vinden.
Voor zover alvast bedankt voor jullie reacties.
 
1:15 klinkt normaal hoor, meer heb ik nooit gehaald met grotendeels woon/werk verkeer.
Ik was ook een beetje teleurgesteld met het verbruik toen ik hem net had. Heb toen nog wel een Powercommander overwogen omdat hij daar zuiniger mee zou rijden wat toen wel de moeite was met 20.000KM p/j.
Uiteindelijk niet gedaan en gewoon wat vaker gaan tanken :P

Wel een super fietsje btw :)
 
Hee Vassago dank je.
Na ja, dan zal ik er maar aan moeten wennen. PC heeft bij mij niet zoveel zin denk ik, ben toch niet van plan om 20.000 per jaar te gaan rijden.

Dencoupe,
Dus hij is niet veel zuiniger geworden, want ja, wat je hebt gebruik je dan he haha.
 
Terug
Bovenaan Onderaan