Verbruik Street Triple

PvP

MF'er
7 mrt 2009
128
0
Heemskerk
Ik heb sinds vorige week zaterdag een gloednieuwe triumph street triple. Nu heb ik 250km op de teller gezet en stond na 180km tot mijn grote verbazing al te tanken. De boardcomputer geeft aan dat ik 1:13,5 gereden heb.

Ikzelf heb niet hoger gereden dan 5000 tpm. De eerste 480km wordt aangeraden, zoals de sticker op mijn tank aangeeft, niet boven de 5000tpm te komen. Nu is mijn vraag: is dit verbruik normaal voor een street triple? Op diversen sites lees ik verschillende waardes. Veelal is de conclusie dat het aan de rechterpols ligt. Gezien het feit dat ik de motor rustig aan het inrijden bent lijkt mij dat deze vlieger nu niet op gaat. De vraag die mij dan nog rest is: verbetert dit verbruik als ik het inrijden voorbij ben na ongeveer 1600km?
 
Laatst bewerkt:
ik rij een daytona 675 weet niet welke street triple jij hebt maar ik rij ongeveer 1:16
 
ik rij een daytona 675 weet niet welke street triple jij hebt maar ik rij ongeveer 1:16
Het betreft een street triple 'jet black'. Wist niet dat er 'typen' street triple waren, behalve de 'r' en de standaard variant. Of bedoel je iets anders?
 
Ik heb sinds vorige week zaterdag een gloednieuwe triumph street triple. Nu heb ik 250km op de teller gezet en stond na 180km tot mijn grote verbazing al te tanken. De boardcomputer geeft aan dat ik 1:13,5 gereden heb.

Ikzelf heb niet hoger gereden dan 5000 tpm. De eerste 480km wordt aangeraden, zoals de sticker op mijn tank aangeeft, niet boven de 5000tpm te komen. Nu is mijn vraag: is dit verbruik normaal voor een street triple? Op diversen sites lees ik verschillende waardes. Veelal is de conclusie dat het aan de rechterpols ligt. Gezien het feit dat ik de motor rustig aan het inrijden bent lijkt mij dat deze vlieger nu niet op gaat. De vraag die mij dan nog rest is: verbetert dit verbruik als ik het inrijden voorbij ben na ongeveer 1600km?

Ja....en anders terug naar de dealer.
Zelf ook eens gaan rekenen en tripmeter op 0 zetten als je getankt hebt.
Die boardcomputer kan het ook mis hebben.
 
Ja....en anders terug naar de dealer.
Zelf ook eens gaan rekenen en tripmeter op 0 zetten als je getankt hebt.
Die boardcomputer kan het ook mis hebben.

Ja zelf kwam ik na tankbeurt op 1:13,4, dus 1:13,5 zal wel kloppen. Gisteren trouwens nederlandstalig gebruikshandleiding in de bus gekregen en kan nu eens rustig kijken hoe ik de tripmeter reset. Boekje die ik bij de motor kreeg was in het frans, dus vandaar.

Komende tijd zal ik zelf even bijhouden of verbruik gunstiger wordt. Anders ga ik inderdaad, na het verstrijken van de inrijperiode, naar de dealer en leg ik mijn probleem voor. Zal het bij de 1000km beurt ook wel even voorleggen als dit nog zo ongustig is.
 
Laatst bewerkt:
Bij het inrijden is het normaal dat je motor wat meer gebruikt.
 
Het betreft een street triple 'jet black'. Wist niet dat er 'typen' street triple waren, behalve de 'r' en de standaard variant. Of bedoel je iets anders?

Hij bedoelt de Triumph Daytona 675, deze maakt gebruik van vrijwel hetzelfde blok als de Street Triple.
 
Hij bedoelt de Triumph Daytona 675, deze maakt gebruik van vrijwel hetzelfde blok als de Street Triple.
Ja weet dat het blok gelijk is, snapte alleen niet waar hij helemaal heen wilde. Ach is nu zo duidelijk lijkt mij.

je hebt een zuipert gekocht.

weg doen dat ding :N

Echt niet, daar is ie veel te leuk voor }). Krijg per 10 mei ook klein ruitje erop en arroweinddempertjes, dus wellicht dat dit nog een postieve impact gaat hebben.
 
Laatst bewerkt:
Hiero ook een daytona 675,ook 1:13,maar nu komt ,het al mijn fieten liepen/lopen ca 1:13 (gsxr-en 750).
Wat een ook een rol speelt hoe zwaar ben je ,hoe lang?
ik ben 1.92 en weeg ruim 90 kg.
 
hmm, kan maybe zijn dat het juist aan de lage toeren ligt dat ie veel verbuikt (had mijn vorige motor een handje in (1:18 met 6-8000 toeren, 1:15 bij 3-5000 toeren)

maar goed, daar kan ik bij mijn huidige zuiperd alleen maar van dromen, haha
 
Klopt wel aardig. Een motorblok is ontworpen voor ideale verbranding in zijn powerband oftewel in hoge toeren.
Het kan dus zijn dat bij erg lage toeren (wat <5K is voor een '600') het rendement een stuk minder hoog is dan bij hogere toeren en er dus meer benzine moet worden verbrand voor hetzelfde resultaat, ondanks dat hogere toeren meer vermogen kost omdat de zuigers en kleppen vaker van richting veranderd moeten worden.

Zo heb ik eens in een golfje gereden die bij een bepaalde snelheid meer verbruikte in zijn 4 dan in zijn 3 :)
 
Laatst bewerkt:
Ik kom met de Street Triple R ff over de 200km volgens mij... ik rijd hem nooit helemaal leeg eigenlijk. Volgens mij heb ik wel eens getankt bij 220km ofzo.
 
Ik kom met de Street Triple R ff over de 200km volgens mij... ik rijd hem nooit helemaal leeg eigenlijk. Volgens mij heb ik wel eens getankt bij 220km ofzo.

:o Dat is wel heel vlot leeg.

Ik zit te denken aan een Triumph, Speed Triple of Street Triple. Maar dat het zo'n zuiperd is had ik niet verwacht! Rij nu op een Fazer 350 km op een tank..
Toch maar eens nadenken of ik wel zo'n zuipschuit wil hebben..

@TS ben wel benieuwd hoe goed het ruitje werkt als je het straks hebt. Als ik een Triumph koop wil ik dat ook hebben namelijk :Y
 
Kan ook meer zijn hoor, je moet niet te veel naar mij luisteren qua verbruik. Het lampje ging toen nog niet branden namelijk, maar ik hou er niet van als ie helemaal leeg gaat. Dus ik tank meestal na elk plezierritje, dus vrij vaak bij 150/200km ofzo.
 
Toch maar eens nadenken of ik wel zo'n zuipschuit wil hebben..

Zuipschuit valt best mee, maar het is geen toerfiets natuurlijk. Vergeet niet dat rijstijl en gebruik (lange stukken snelweg, circuit etc.) veel invloed hebben op je verbruik.

Hoe wil je hem eigenlijk gaan gebruiken? Woon-werk, plezierritjes?
 
Zuipschuit valt best mee, maar het is geen toerfiets natuurlijk. Vergeet niet dat rijstijl en gebruik (lange stukken snelweg, circuit etc.) veel invloed hebben op je verbruik.

Hoe wil je hem eigenlijk gaan gebruiken? Woon-werk, plezierritjes?

Allebei. Woon-werk is dagelijk toch 100 km, veelal snelweg dus dan valt het verbruik wel mee (voor de snelweg wil ik ook een schermpje).

Fazertje 600 van nu valt me alleszins mee, toch aardig zuinig (rond de 1:22).
 
Allebei. Woon-werk is dagelijk toch 100 km, veelal snelweg dus dan valt het verbruik wel mee (voor de snelweg wil ik ook een schermpje).

Fazertje 600 van nu valt me alleszins mee, toch aardig zuinig (rond de 1:22).

Die cijfers moet je niet verwachten bij de Street.... Heb je er eigenlijk al op gereden?
 
:o Dat is wel heel vlot leeg.

Ik zit te denken aan een Triumph, Speed Triple of Street Triple. Maar dat het zo'n zuiperd is had ik niet verwacht! Rij nu op een Fazer 350 km op een tank..
Toch maar eens nadenken of ik wel zo'n zuipschuit wil hebben..

@TS ben wel benieuwd hoe goed het ruitje werkt als je het straks hebt. Als ik een Triumph koop wil ik dat ook hebben namelijk :Y
Het is andersom he ;)

Meeste motoren zitten rond de 1/15.
Die van jou is gewoon verdamnt zuunig :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan