Verbruik Street Triple

Die cijfers moet je niet verwachten bij de Street.... Heb je er eigenlijk al op gereden?
Wilde het afgelopen weekend doen, maar had toen last van een onwillig lichaam.
Ben wel benieuwd. :Y

Wil ook een keer proefrijden op de Speed Triple, ook een heel erg mooie fiets (dat achterwiel! :} )
 
Het is andersom he ;)

Meeste motoren zitten rond de 1/15.
Die van jou is gewoon verdamnt zuunig :Y

Komt omdat het zoveel snelweg is. Dat is wel rot voor je achterband, die is al heel snel vlak gereden -O-
Bochten rijden is dan minder leuk, vierkante wielen rijdt k*t :N :N
 
Laatst bewerkt:
Een keer rijden op de street en je bent verkocht :D

Dat ben ik nu al :)

Wil eigenlijk een zwaardere motor/geen 600 meer. Maar de street triple vind ik wel érg mooi. Speed triple ook, misschien is dat nog een betere optie dan ;)

Moeilijk moeilijk -O-
 
Dat ben ik nu al :)

Wil eigenlijk een zwaardere motor/geen 600 meer. Maar de street triple vind ik wel érg mooi. Speed triple ook, misschien is dat nog een betere optie dan ;)

Moeilijk moeilijk -O-

Volgens mij zijn er op het Street- en Speed-triple forum wel een aantal die ook voor die keuze stonden of nog staan...
 
Dat ben ik nu al :)

Wil eigenlijk een zwaardere motor/geen 600 meer. Maar de street triple vind ik wel érg mooi. Speed triple ook, misschien is dat nog een betere optie dan ;)

Moeilijk moeilijk -O-
Ik denk dat een fazer600 niet te vergelijken is met een modern SS blok en zeker niet een triple :N
 
In een Fazer zit gewoon een teruggetuned R6 blok. Gewoon recent dus.
Als je het nu over een Diversion had. :P
 
In een Fazer zit gewoon een teruggetuned R6 blok. Gewoon recent dus.
Als je het nu over een Diversion had. :P

Zelfde blok? Boring en slag is bijvoorbeeld al anders....

Yamaha R6 2003 (65,5mm x 44,5mm)
Fazer 600 2003 (62mm x 49,6mm)

Boring en slag van een Street en een Daytona 675 is exact hetzelfde (74mm x 52,3mm)......
 
Laatst bewerkt:
Zelfde blok? Boring en slag is bijvoorbeeld al anders....

Yamaha R6 2003 (65,5mm x 44,5mm)
Fazer 600 2003 (62mm x 49,6mm)

Boring en slag van een Street en een Daytona 675 is exact hetzelfde (74mm x 52,3mm)......

Het blok van de Fazer 600 2003 komt uit de Thundercat (uiteraard teruggetuned).
De Fazers na 2003 maken wel gebruik van een R6 blok.

En de nieuwe Diversion met volledige kuip (XJ6 Diversion F :? ) vind ik ook erg mooi.
Maar dan ga ik wel een stap terug, denk ik dat je beter af bent met een Fazer :Y

Edit: Het blok van de nieuwe Diversion komt overigens ook uit de R6, maar is nog wat verder teruggedraaid..
 
Laatst bewerkt:
Dat ben ik nu al :)

Wil eigenlijk een zwaardere motor/geen 600 meer. Maar de street triple vind ik wel érg mooi. Speed triple ook, misschien is dat nog een betere optie dan ;)

Moeilijk moeilijk -O-

Vergeet niet dat een 675 zo'n 10 Nm meer koppel heeft tov een 600 ,en dat zowel vermogen als koppel in een lager toerengebied vrijkomen.
Ben altijd gsxr-en 750 gewend geweest de daytona sluit er goed bij aan :Y
Ik moet zeggen dat de 675(daytona) een stuk krachtiger aanvoeld dan een zx6r(2007) waar ik wel eens op gereden heb.
 
Zelfde blok? Boring en slag is bijvoorbeeld al anders....

Yamaha R6 2003 (65,5mm x 44,5mm)
Fazer 600 2003 (62mm x 49,6mm)

Boring en slag van een Street en een Daytona 675 is exact hetzelfde (74mm x 52,3mm)......

Het is het oude Thundercat blok :) . De Fz6 van tegenwoordig gebruikt wel weer het R6 blok van een tijdje terug volgens mij.

De Street heeft een identiek blok met iets andere tuning D675. Frame en swingarm zijn hetzelfde, alleen de veerelementen zijn goedkoper. Op de R zijn die wel identiek naar ik weet.

Ik heb de optie gehad om te kiezen uit een nieuwe Street of een tweedehands Speed. Het is de laatste optie geworden. Ik vind de Speed gewoon net een stukje mooier en fijnere proporties hebben. Ik vond een Street écht heel klein tov m'n oude motor en ook de Speed. Het blok van de Street is heerlijk en voelde zelfs sterker dan m'n GSX-R 750 waar ik vanaf kwam. Het blok van de Speed daarentegen is nog VEEL sterker en nodigt ook uit tot lui rijden als je dat wilt en flink doorhalen als het je uitkomt. Hij is echter ook en flink stukje zwaarder en is niet zo lekker als het om gooi-en-smijtwerk gaat. De keuze is verder aan jou ;) . Succes!
 
Laatst bewerkt:
wat een slurpert zo'n street :X

m'n rsv verbruikt nog minder en dan heb ik een berg koppel en vermogen meer :Y

Dat 1:15 een normaal verbruik is voor een motor is onzin, de gemiddelde motor verbruikt zo'n 1:18, bij normale rijstijl. Een tourmodel of lichtere motor misschien iets minder, een 1000 of supersport misschien iets meer.

Las van het weekend een test over een bmw f800r die deed gemiddeld 1:25 en was niet onder de 1:18 te krijgen 8-)
 

Je hebt gelijk, ik bedoelde de Cat, maar schreef Ace, thanks voor de rectificatie :)
 
wat een slurpert zo'n street :X

m'n rsv verbruikt nog minder en dan heb ik een berg koppel en vermogen meer :Y

Dat 1:15 een normaal verbruik is voor een motor is onzin, de gemiddelde motor verbruikt zo'n 1:18, bij normale rijstijl. Een tourmodel of lichtere motor misschien iets minder, een 1000 of supersport misschien iets meer.

Las van het weekend een test over een bmw f800r die deed gemiddeld 1:25 en was niet onder de 1:18 te krijgen 8-)

Zet gelijk je verkooptopic linkje neer dan! :P
 
wat een slurpert zo'n street :X

m'n rsv verbruikt nog minder en dan heb ik een berg koppel en vermogen meer :Y

Dat 1:15 een normaal verbruik is voor een motor is onzin, de gemiddelde motor verbruikt zo'n 1:18, bij normale rijstijl. Een tourmodel of lichtere motor misschien iets minder, een 1000 of supersport misschien iets meer.

Las van het weekend een test over een bmw f800r die deed gemiddeld 1:25 en was niet onder de 1:18 te krijgen 8-)

Nou dat berg vermogen is relatief : een rsv r wordt opgegeven voor zo'n 128 pk een daytona 675(om geen appels met peren te vergelijken) ca 123 pk.
Scheelt ook nog eens een kleine 325 cc :)
 
Nou dat berg vermogen is relatief : een rsv r wordt opgegeven voor zo'n 128 pk een daytona 675(om geen appels met peren te vergelijken) ca 123 pk.
Scheelt ook nog eens een kleine 325 cc :)

Een rsv r zo weinig maar :O Had een flinke bak vermogen verwacht, mooi niet dus :?

Nou hoef ik sowieso geen supersport, voor veel kilometers niet zo geschikt ;)
 
Een rsv r zo weinig maar :O Had een flinke bak vermogen verwacht, mooi niet dus :?

Nou hoef ik sowieso geen supersport, voor veel kilometers niet zo geschikt ;)

Uitgaande van een RSV mille R,v twin 1000 cc

Valt nog best mee ,verschillende keren enkele reis van meer dan 900 km op een ss
Is goed te doen :Y
 
wat een slurpert zo'n street :X

m'n rsv verbruikt nog minder en dan heb ik een berg koppel en vermogen meer :Y

Dat 1:15 een normaal verbruik is voor een motor is onzin, de gemiddelde motor verbruikt zo'n 1:18, bij normale rijstijl. Een tourmodel of lichtere motor misschien iets minder, een 1000 of supersport misschien iets meer.

Las van het weekend een test over een bmw f800r die deed gemiddeld 1:25 en was niet onder de 1:18 te krijgen 8-)

Zowel met mijn GSX-R 1100 als met mijn SV650S haal ik de de 1:15 niet.
 
Zowel met mijn GSX-R 1100 als met mijn SV650S haal ik de de 1:15 niet.


't Zal vast aan mij liggen maar met m'n RSV ben ik blij als ik de 1:12 haal (meestal (ruim) daar onder) en bij m'n R6 zo'n 1:12.

Goed, dat is wel bij sportief gebruik, snelweg 130/140/150 was met de R6 goed voor 1:17 en met de mille doe ik dan 1:16.
 
Die cijfers moet je niet verwachten bij de Street.... Heb je er eigenlijk al op gereden?

mijn verbruik zit rond de 6.2 / 6.5 liter per 100.

25kw deed ik nog 5.5 liter op de 100 :+

misschien is dat een optie voor TS
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan