Verbruik van een Fazer 600 uit 2001 en meer

jhvdb

MF'er
14 jul 2009
170
0
Wie kan mij vertellen wat het gemiddelde verbruik zou moeten zijn van een Fazer 600 uit 2001
Verder begint de motor te trillen als ik in de 2e versnelling de bocht door ga, wat zou dat kunnen zijn?

Iemand enig idee?
 
Het gemiddelde verbruik is moeilijk te benoemen omdat iedereen anders rijdt en het is verder afhankelijk van andere factoren zoals klepspeling, banden,uitlaat, sproeier en carburatie afstelling.
Door de bank genomen zeg 1:15 tot 1:19 dan zit je redelijk goed.
 
Laatst bewerkt:
Mijn gemiddelde met m'n Fazer lag rond de 1:17 tot 1:18.

Dat trillen kan zo'n beetje aan alles liggen. Gecupte voorband (is de Fazer best gevoelig voor) is een optie, lagers (balhoofd en wiel), ketting, transmissiedemper, noem maar op.
Je zult de klacht wat beter moeten omschrijven, bv. treedt het op als je op het gas gaat of wanneer je aanremt, is het alleen in bochten etc.
 
:? Ik kruip echt de bocht niet door, ookal ben ik een beginner :+
Hij verbruikt momenteel gemiddeld 1:13
De carburateur is pas schoon gemaakt en de sproeier is vervangen
Het trillen treedt op wanneer ik de bocht instuur en gas geef, ik heb er alleen in de bochten last van.
 
Lomp veel gasgeven? Veel laag of juist heel hoog in toeren rijden?

Ik heb een Fazer model 1999 en b.j. 2000 (wel 25kw begrensd) en rijd 1:20 !

Trillingen heb ik geen last van, waar komt het trillen volgens jou vandaan? WAT trilt er dus volgens jou?
 
Sproeier(s) vervangen zei je toch? Waarom en welke? Die dingen verslijten normaal gesproken niet, of je moet 2 ton op je teller hebben staan....
Als er grotere sproeiers in gekomen zijn, moet je erachter zien te komen waarom dat gedaan is. Een fazer behoeft normaal gesproken echt geen andere sproeiers.
 
Een Yamaha FZS600 Fazer, verbruik?
Nou ik heb er ook een en die van mijn haalt makkelijk 1 op 20.
Zelfs bij stevig doorboenderen is 1 op 18 mogelijk.
Bij rustig rijden haal ik zeker 1 op 22.
Ik denk dat je de synchronisatie van je carburateurs eens na moet laten kijken/afstellen.
Ik neem daarbij aan dat je het gebruikelijke al hebt gecontroleerd: bougies, luchtfilter enz.

O ja, ik moet wel even opmerken dat mijn Fazer een volle kuip heeft wat de stroomlijn een beetje bevorderd. Dit ivm. het verbruik.

Het trillen zoals de TS dat beschrijft herken ik zeker niet. Laat eens weten wat je dan voelt trillen. Staat je ketting wel op de juiste spanning?
 
Laatst bewerkt:
De trillingen voel ik aan de voorkant
De sproeiers zijn vervangen omdat er iets fout was gegaan bij het schoon maken van de carburateurs, het fijne weet ik hier ook niet van. Welke sproeiers er vervangen zijn weet ik dus niet.
Ketting-spanning is goed, bougies en luchtfilter zijn nog niet vervangen, zal ik ook eens doen
 
dat van die sproeiers is een vaag verhaal
zijn de vlotterniveau's gecontroleerd?
afstelling gasnaalden en co-schroeven?

daar zou ik eerst een naar (laten) kijken
een fazer doet tussen de 1 op 18 en 1 op 22

en contoleer de wiellagers eens
 
Aai em wit stoepiet......

Een Fazer 600 die 1 op 13 verbruikt, dan móet er iets mis zijn. Ik kwam nooit beneden de 1 op 15 a 16, dat was op lange ritten in Duitsland met flink gas er op. Bij normaal gebruik voor woon-werk verkeer was het gemiddelde nooit slechter als 1 op 17 a 18. En ik reed stevig door.
 
Terug
Bovenaan Onderaan