Verbruik veel olie zzr1100

joeltje

MF veteraan
5 dec 2001
2.368
0
Vught
*zucht* daar gaan we dan; Ik rij een zzr 1100 d1, 45 tkm gelopen, en door mij iig goed bij gehouden.

Ik kocht hem een maand of 9 terug met 34500 km. Vanaf het begin verbruikte hij behoorlijk wat olie, maar hij rookte helemaal niet dus ik dacht dat hij misschien gewoon een hele tijd had stil gestaan, dus dat er wat rubbers waren opgedroogd of zo. Ik heb toen een additief gebruikt om de rubber zachter te laten worden, en dat hielp tijdelijk; van 700cc naar ongeveer 400 cc per 1000 km. (na de eerste kleine beurt op 40 tkm)

Ik ben nu bijna toe aan een grote beurt (incl. kleppen stellen !), en ik kan wel janken, want gemiddeld gebruikt mijn fietsie nu zo'n 800cc per 1000 km :( Hij rookt nu heel klein beetje bij koude motor (witte rook), maar als de motor warm is rookt hij niet. Ik weet niet wat het is, maar ik vrees dat er nieuwe zuigerveren gemonteerd moeten worden e.d.

Iemand enig idee waar ik dat dan moet laten bekijken, en wat dat dan moet gaan kosten??? Ik wil nml. heel graag ook op vakantie :P . Ik ga van baan veranderen en heb dus straks alleen nog maar de motor, en ik wil hem niet weg doen en auto gaan rijden ( :r auto rijden).. ;(

wie helpt met ideen wat het olie verbruik veroorzaakt, en waar ik voor een mooie prijs een doctor kan regelen...

Ooh, bij de weg, ik rijd met Motul 5100 10W40 olie...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
[spam-modus] www.mmbmotoren.nl/ [/spam-modus]
Hier ga ik altijd naar toe. Zijn een stuk goedkoper dan de andere motorzaken hier in Den-Bosch.

de monteur heet Marlon, met hem zou je eens moeten praten. Kan je vast al een prijsindicatie geven. Niet schrikken als hij gelijk OE! zegt want dat doettie altijd. :P
zal je waarschijnlijk ook vertellen dat het goedkoper is als je zelf al kuipdelen verwijdert enzo.

Misschien kan je een prijs regelen samen met een beurt?
Ik ben in ieder geval dik tevreden met hun.

We hebben het er anders zondag wel ff over.
 
Rookt ie niet omdat jij het niet ziet :?
Veel motoren roken zonder dat de bestuurder het weet... ( of ziet.) Laat eens iemand achter je aan rijden terwijl je je motor open schopt op de snelweg of zo... Dan zie hij/zij wel of ie rookt ( en dus olie verbrand.) of niet. ( en dan weet je ook meteen de eventuele oorzaak van je olieverbruik.)
 
Rookt ie niet omdat jij het niet ziet :?
Veel motoren roken zonder dat de bestuurder het weet... ( of ziet.) Laat eens iemand achter je aan rijden terwijl je je motor open schopt op de snelweg of zo... Dan zie hij/zij wel of ie rookt ( en dus olie verbrand.) of niet. ( en dan weet je ook meteen de eventuele oorzaak van je olieverbruik.)

Hij rookt niet. Heb het al meerder motor maten gevraagd. Hij rookt niet :( daarom snap ik er dus ook geen zak van, als hij nou rookt, okay, verklaart weer wat, maar dat doet hij gewoon niet.

Sideburns, Ik ken Mario niet zo goed wel de zaak, xal eens binnen wippen vanmiddag.. Ik ga normaal naar MG Parts in Berlicum (no spam) maar aangezien die nou ook ff niet weet wat het is... Hij is trouwens wel fair normaal gesproken; hij zegt kost zoveel, kost het ook zoveel.
 
Hij rookt niet. Heb het al meerder motor maten gevraagd. Hij rookt niet :( daarom snap ik er dus ook geen zak van, als hij nou rookt, okay, verklaart weer wat, maar dat doet hij gewoon niet.

Sideburns, Ik ken Mario niet zo goed wel de zaak, xal eens binnen wippen vanmiddag.. Ik ga normaal naar MG Parts in Berlicum (no spam) maar aangezien die nou ook ff niet weet wat het is... Hij is trouwens wel fair normaal gesproken; hij zegt kost zoveel, kost het ook zoveel.
Solo moto in Geffen is ook niet duur en goed. Gaat mijn broertje meestal naartoe.
En daar is de koffie gratis, bij MMb moet ik tegenwoordig 20 cent betalen :(
 
Heb ik met mijn auto Joel. Een dikke maand geleden nieuwe olie erin gegooid en nieuwe oliefilter (er gaat 2,75 liter olie in dacht ik, klein blokje), maar na een maand en zeg 1000 a 1500km verder heeft ie alle olie verbruikt, tenminste, als ik een bochtje lekker neem in de auto, dan gaat het oliedruklampje aan.
Blok lekt niet, onder het rijden geen rook, bij het starten soms een klein bijna niet zichtbaar blauw pluimpje maar meer ook niet. Weet ook niet waar ik het eigenlijk moet zoeken. Heb er een liter bijgegooid en ga het nu goed bijhouden.
Komende maand wel een 100.000km beurt met kleppen stellen (denk dat daar ergens het probleem zit)...

Maar ik vind het ook raar.. auto heeft wel een tijdje stilgestaan (binnen), maar niet langer dan een jaar ofzo...
 
Heej Sideburns!

Jep, Ik heb idd ff een monteur bij mmb laten kijken. Ik stond bijna te janken, maar we hebben het er morgen wel ff over.

Er is nml nog iets bij Kawa ZZR, en dat is dat de oliepomp sensor nog al gevoelig is. Ik ga vandaag nog ff naar MG Parts en naar motoport.

Hopen maar op het beste, anders gaat hij er uit.
 
Ik heb zelf een ZZR1100 ( 4 de )en gebruikt bijna geen olie (0,5 op 7000 )
Het oliepeilen is wel trikkie
Als ik gereden heb kijk ik altijd naar het peil voor ik hem weg zet want als ik hem pak is hij altijd te laag
Dat komt omdat er een gedeelte van het carter droog staat ( dat is waar de balansas in draait )en het daar in loopt als hij wat langer stil staat
Als je hem steeds bij vult (als hij koud is )gooit hij het er uit en lijkt het net of hij olie verbruikt
Dus peilen als je thuis kom
Misschien dat je hier wat aan heb
Want 40 D/Km is niks voor zo`n fiets

SUC6
 
Tenks Turbo, ik peil altijd na een rit met warme motor. 10 minuten w88 en peilen. Ik kende het verhaal van de droogliggende carter..

Ik vermoed nog steeds dat hij een tijd heeft stil gestaan..

Maar goed, ik ga hem a.s. weekend onderhanden nemen, oliesensor is stuk nml.
 
Ik zou er vol synt olie in doen
Maakt hem meteen lekker schoon en het is goed voor de nokkenassen en het 3de drijfstang lager Die wil er wel eens uit lopen
Ik kan je ook adviseren om hem te rijden als een 750
Dus een beetje hoog in toeren en niet vol gas te geven onder de 5000 rpm ivm de oliedruk in een hoge versnelling
De kans dat hij dan stuk gaat is klein
Ik rij vrij hard op mijn zzr en nooit problemen
En de sensor vervangen is een fluitje van een € cent en komt bij diversen motoren voor dat hij stuk /vervuilt is
 
Turbo,

Ik heb er juist halfsyntheet in gedaan omdat de koppeling dan beter werkt...

Die wou nog al eens blijven hangen met een volsyntheet.. Op het zx11 forum adviseren ze ook veel halfsyntheet btw...

We zien het wel. Hopelijk is vandaag die sensor binnen, vanavond erop, weet ik morgen meer...
 
Schop met update:

Het olie lampje probleem is opgelost!!!

Het was toch de sensor, die heb ik vanavond vervangen *D *D . Meteen ff het blok beluisterd met de schroevendraaier in mijn oor! Nix aan het handje!

Ikke blij dus naar de baars })

Was de baars helemaal leeg ;( Ik was zo trots..

Ik heb maar ff een rondje alleen gereden '( daar is ook nix aan... Dit weekend wel???
 
Een blok uitelkaar halen etc. voor olie verbruik doen ze niet vaak meer.. tenminste bij auto's.. ze kunnen hem ook chemisch reinigen etc.

Wat je kunt proberen is er wyns in doen..die maakt alles los en schoon.. duizend km rijden

dan eruit en er dan valvoline olie in doen.. is een speciale rode kan..speciaal voor hoge km standen.. even kijken of die de zelfde waarde heeft als de olie van je motor.
 
Schop met update:

Het olie lampje probleem is opgelost!!!

Het was toch de sensor, die heb ik vanavond vervangen *D *D . Meteen ff het blok beluisterd met de schroevendraaier in mijn oor! Nix aan het handje!

Ikke blij dus naar de baars })

Was de baars helemaal leeg ;( Ik was zo trots..

Ik heb maar ff een rondje alleen gereden '( daar is ook nix aan... Dit weekend wel???


Way to go!! En nou niet het ouwe brikkie verwaarlozen he? Gelukkig dat het allemaal goed is.
Doet dat trouwens geen pijn, een schroevedraaier in je oor??? :P :P :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan