Verbruik Yamaha TDM 900

nofearforbits

Rookie
7 nov 2009
4
0
Hallo,

Ik wil vragen of iemand ervaring heeft mbt het brandstofverbruik van de Yamaha TDM 900 ABS. Mijn motor is uitgevoerd met twee BOS uitlaten en een Powercommander.
Ik denk dat ik gemiddeld 250 km met een volle tank rijd. Is dat gewoon of is dat aan de lage kant.
Ik las ergens dat 4 liter op 100 km haalbaar moet zijn, maar daar kom ik lange na niet aan.

Wie kan mij hierover iets vertellen.

Hoor het graag
Groetjes Henk
 
Een goed afgestelde powercommander zorgt voor een lager verbruik.
Wel smeekt een goed lopende motor om een vlottere rijstijl > hoger verbruik.

4 liter op 100... dan moet je denken aan een CBF250, of een motorscooter.
 
250 met een volle tank? niet iedereen kent alle tankinhouden van buiten, dus zo is het moeilijk een beeld te vormen van hoe het met je verbruik gesteld is, en je rijstijl kent ook niemand dus best iets beter omschrijven hoe je rijd en waar. Ik bedoel met waar, zijn het overwegend ritjes rond de kerktoren of lange afstanden en hoeveel L je tankt na die 250 Km. je power commander zou je met dezelfde rijstijl als voor de powercommander wel op een iets maar dan ook een iets zuiniger verbruik moeten brengen. Maar 1 op 25 lijkt mij inderdaad veel gevraagd.
 
ligt er aan hoe je aan het
full
bent

met een verbruik van 1:25 met een TDM900 ben je niet echt aan het rijden :N

maar je geeft niet aan wat het verbruik nu wel is.

1:18 moet haalbaar wezen bij normaal gebruik
 
Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties. Ik zal een aantal vragen proberen te beantwoorden en ik hoop dat ik dan misschien nog meer antwoorden krijg op mijn vraag mbt het brandstofverbruik. Ik gebruik mijn motor voor hoofdzakelijk woon-werkverkeer. Stuk provinciale weg en dan de A4 op. totale afstand 25 km. In het begin hing ik behoorlijk aan de gashendel, maar nu probeer ik het iets rustiger aan te doen. Het is inderdaad zo dat het rechterhandje de boosdoener is. Vandaar. De tankinhoud is 20 liter. Dus met 1 op 15.... zou ik toch aan jawel 300 km moeten kunnen komen. Dit haal ik, ook bij rustig rijden, niet. Dus dan ga je toch weer sportiever rijden omdat het niet veel uitmaakt. En dat sportieve rijden, na gereden te hebben op een K1200LT is toch ook erg leuk..! Bij een tankbeurt mag ik over het algemeen een liter of 18 afrekenen. Volgens de wet van bartjens zou ik dan op ongeveer 270 gereden km's moeten uitkomen, en dat staat niet op mijn teller.
Wie weet komen er nu toch nog een paar antwoorden.
Bedankt zover.

vr gr Henk
 
in je eerste bericht staat dat je een 250km kan doen met een volle tank en vermits de kans klein is dat je hem helemaal leegrijd en dan duw tot de volgende benzinepomp ga ik er van uit dat die 18l waar je in een volgend bericht over spreekt terugslaat op die 250km. Dit zou dan overeen komen met 1 : 14 plus minus, een enkele rit van 25km wat niet zo bijster ver is en het feit dat je schrijft dat je het probeert rustiger aan te doen. Ik zou al bij al zeggen dat het nog best meevalt :Y
 
Ik rij met mijn 2002 900 gemiddeld 1:20.
Hier zitten ook heel korte stukje stadsverkeer met een hoop rem en optrek werk bij.
Als ik heel erg mijn best doe is zelfs 1:26!!!!! haalbaar, maar dan val ik wel bijna in slaap.
 
Ik rij met mijn 2002 900 gemiddeld 1:20.
Hier zitten ook heel korte stukje stadsverkeer met een hoop rem en optrek werk bij.
Als ik heel erg mijn best doe is zelfs 1:26!!!!! haalbaar, maar dan val ik wel bijna in slaap.
En dan heb je de dag erna zeker altijd spierpijn van het bijsteppen, of wat?
:P
Tot zover deze uitermate nuttige post :+

Ok, even nog iets zeggen (al had iemand anders dat ook al gezegd):
Powercommander, mits goed afgesteld kán een zuiniger gebruik opleveren. Vaak wordt men er echter ook gretiger van en dat is nooit goed voor het gebruik ;)
 
4 liter op 100 zou bij constante snelheid van 150km/u 6 liter per uur zijn,
ofwel (viertakt, 4 pk uit een liter per uur)
in dat uur slechts 24pk in werking .... ?
Of constant 100 slechts 4 liter in dat uur = 16pk?
Of constant 200 = 8 liter slechts 32pk?

63,4 kW is iets van 86pk en kan er theoretisch maximaal (86:4) 21,5 liter per uur doorheen jagen onder constante vollast.

http://www.motoring.co.za/index.php?fSectionId=901&fArticleId=3847065
 
Laatst bewerkt:
4 liter op 100 zou bij constante snelheid van 150km/u 6 liter per uur zijn,
ofwel (viertakt, 4 pk uit een liter per uur)
in dat uur slechts 24pk in werking .... ?
Of constant 100 slechts 4 liter in dat uur = 16pk?
Of constant 200 = 8 liter slechts 32pk?

63,4 kW is iets van 86pk en kan er theoretisch maximaal (86:4) 21,5 liter per uur doorheen jagen onder constante vollast.

http://www.motoring.co.za/index.php?fSectionId=901&fArticleId=3847065
een motor is voor de fun,wat maakt die paar druppels dan uit pfffffffff :N
 
En dan heb je de dag erna zeker altijd spierpijn van het bijsteppen, of wat?;)

Nee, geen spierpijn, wel weinig opgeschoten tijdens de vakantie met deze snelheden :+ .
En ja, motorrijden is ook voor mij deels voor de fun, maar een verbruik van 1:26 maakt het héél funny *O* .
Regelmatig lange stukken rijden tijdens vakanties heeft al vaker geresulteerd in zeer leuke verbruikscijfers.
Ook als de snelheid hoger dan slaapverwekkend lag }) .
 
Terug
Bovenaan Onderaan