Verbruik ZX6R 1999

Greenmaster

MF'er
2 jan 2006
93
0
Groningen
Beste MF-ers,

Al enige tijd vind ik het verbruik van mijn motor vrij hoog.
Laatst naar Antwerpen gereden en op een stuk van 150 km heb ik 10 liter verbruikt.
Natuurlijk af en toe een beetje sportief gereden.
Maar ik vind dat wel tegenvallen.

Kan het zijn dat het mengsel te rijk staat afgesteld?
Er zit een devil uitlaat op, deze is er door de vorige eigenaar opgezet.
Kan dit bij het onveranderd laten van de afstelling leiden tot hoog verbruik?

Of is 1:15 normaal?

Meestal moet ik tussen de 150 - 200 km wel overschakelen op de reservetank.

Gegroet,
Lennart
 
heb zelf geen kawa.
maar je verbruik valt nog mee 1 op 15.
Mijn BMW loopt zonder katalysator en open dempers 1 op 13 /14.

Maar om tot een duidelijker antwoord te komen zijn er de volgende vragen.
Wat is je gemiddelde snelheid?
(Overal max optrekken en continu 140 /150 kost brandstof)
Wat is er aan je motor veranderd?
Wat is de kilometer stand
Wanneer heeft hij voor het laatst een beurt gehad?
Mogelijk moeten je carbs weer eens gesynchroniseerd worden? (Is gunstig voor verbruik.)

Groet,

Richard
 
~
Beste MF-ers,

Al enige tijd vind ik het verbruik van mijn motor vrij hoog.
Laatst naar Antwerpen gereden en op een stuk van 150 km heb ik 10 liter verbruikt.
Natuurlijk af en toe een beetje sportief gereden.
Maar ik vind dat wel tegenvallen.

Kan het zijn dat het mengsel te rijk staat afgesteld?
Er zit een devil uitlaat op, deze is er door de vorige eigenaar opgezet.
Kan dit bij het onveranderd laten van de afstelling leiden tot hoog verbruik?

Of is 1:15 normaal?

Meestal moet ik tussen de 150 - 200 km wel overschakelen op de reservetank.



Zal niet beweren dat als je hem eens laat afstellen, je er nog iets kan afpitsen, maar vrij hoog zou ik
1:15 toch niet noemen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de antwoorden.
De motor heeft net 22.000 gelopen.

Ik heb een synchroon meter gekocht laatst.
Keer synchroniseren kan dus gen kwaad.

Verder is alles origineel. Maar een andere uitlaat -> drastische verandering in de afstelling?
Of valt dat mee?
 
OK nou dat is geruststellend!
Ik was dit weekend dus naar Antwerpen gereden met een vriedn van me op zijn zx9r.
Maar ik had het idee dat hij veel verder komt met z'n tank.
Hij rijdt dan ook wel wat tammer, maar toch.
Kan het zijn dat een zx9r [1998] in vergelijking tot een zx6r minder verbruikt?
Is natuurlijk niet zo'n toerenjanker en je kunt op een zx9r wat schakel-luier rijden.
gr. Lennart
 
OK nou dat is geruststellend!
Ik was dit weekend dus naar Antwerpen gereden met een vriedn van me op zijn zx9r.
Maar ik had het idee dat hij veel verder komt met z'n tank.
Hij rijdt dan ook wel wat tammer, maar toch.
Kan het zijn dat een zx9r [1998] in vergelijking tot een zx6r minder verbruikt?
Is natuurlijk niet zo'n toerenjanker en je kunt op een zx9r wat schakel-luier rijden.
gr. Lennart

Ja, dat kan heel goed, zeker op de snelweg. Daar heeft een ZX9 (in verhouding) gewoon minder last van de luchtweerstand en nog veel meer'over'. Anderzijds kun je met een ZX9 ook een hoger verbruik halen dan een ZX6, als je gaat planken.
 
OK nou dat is geruststellend!
Ik was dit weekend dus naar Antwerpen gereden met een vriedn van me op zijn zx9r.
Maar ik had het idee dat hij veel verder komt met z'n tank.
Hij rijdt dan ook wel wat tammer, maar toch.
Kan het zijn dat een zx9r [1998] in vergelijking tot een zx6r minder verbruikt?
Is natuurlijk niet zo'n toerenjanker en je kunt op een zx9r wat schakel-luier rijden.
gr. Lennart

dat een zx9 bij normaal gebruik en als het een beetje afstanden zijn, minder gebruikt dan een zx6 is normaal. reed zelf een 2001 zx9 en mijn zoon op een 2003 zx6, maar een weekje italie was elke tankbeurt weer lachen.(voor mij dan)
Heb ook een zx6 van 1998 gehad, 1 op 15 is vrij veel of je moet wel erg je best doen. Mijn ervaring is 1 op 17/18. Als je als een echt oud wijf gaat rijden zelfs 1 op 21
 
k heb een zx6r uit 2000, ik vind mezelf niet echt een stereotype voorbeeld van een rustige rijder maar ik zit altijd ergens tussen de 1:17/1:23 (woon werk verkeer/oud wijf modus), meestal ergens rond de 240 op de reserve dus. Mijn Cb-1 verbruikte meer...
 
Terug
Bovenaan Onderaan