Verdacht van motordiefstal??

texoot

MF veteraan
23 mei 2007
4.034
852
Ik kreeg van de week bezoek van de politie om de volgende reden: ik heb ruim een jaar geleden een motor verkocht aan een oudere man voor €950. Ik had hem een beetje verbouwd en de motor was prima in orde. Deze motor is afgelopen zomer gestolen, heel vervelend natuurlijk voor deze man.
Nu had ik al spijt dat ik de motor had verkocht toen ie werd opgehaald.
Twee maanden later kocht ik zo’n zelfde motor terug, zelfs de kleur was hetzelfde.
Heb de motor weer verbouwd zoals de vorige( niet exact, maar in grote lijnen)
Nu had ik deze toch weer te koop gezet op MP, omdat ik teveel motoren heb en weinig ruimte.
Deze man dacht dat ik zijn gestolen motor te koop aanbood en is naar de politie gegaan. Ik moest aangeven wat voor details er anders zijn en er zijn ook talloze foto’s gemaakt.
Ik heb ook foto’s gestuurd van de motor die ik verkocht had.
De agent vertelde me dat als ze niet zeker zijn, mijn motor in beslag genomen kan worden voor onderzoek.
Positief kantje is dat de politie wel werk maakt van gestolen motoren, maar ik vind het ook idioot dat ik me moet verdedigen voor iets waar ik niets mee te maken heb
 
Is die man wel erg vlug naar de politie gegaan, ik zou eerst jou benaderd hebben om te proberen wat wijzer te worden. Maar inderdaad wel goed dat de politie het natrekt. Voor jou is er verder niks aan de hand, je kunt het gewoon zwart op wit aantonen.
 
Moraal van het verhaal...uhhh...deze werkelijkheid.... nooit een kloon van je verkochte motor maken, en daarna ook weer te koop zetten :N
 
December ‘21 verkocht, volgens de agent aug/sep ‘22 gestolen
En wanneer heb je die 2e (nieuwe) gekocht?

Als dat voor de gestolen datum is, kan dat dus niet de gestolen motor zijn.

Edit: 2 maanden na verkoop, dus rond feb/maart 2022? Dan heb je je bewijs toch?
 
Voor zover ik het lees wordt je nog nergens echt van verdacht(behalve dan door iemand met waarschijnlijk een te snelle conclusie)

Gewoon je vrijwaringsbewijs van de oude en tenaamstelling van de nieuwe naast elkaar leggen. Als de tenaamstelling voor de diefstal is. Niks aan het handje
 
Wat is concreet je vraag nu. Kennelijk is hun gevraagd om een mogelijk spoor na te gaan. Er is je toch medegedeeld of je ergens van verdacht wordt? Je hebt dan rechten. Kon de politie je niet meer vertellen?
 
Voor zover ik het lees wordt je nog nergens echt van verdacht(behalve dan door iemand met waarschijnlijk een te snelle conclusie)

Gewoon je vrijwaringsbewijs van de oude en tenaamstelling van de nieuwe naast elkaar leggen. Als de tenaamstelling voor de diefstal is. Niks aan het handje

Je kan er verdacht van worden dat je het framenummer van jouw motor in de gestolen motor gemaakt kan hebben. Dan is het dus omkatten. Dit gebeurd heel veel.

Dit is inderdaad de keerzijde van het feit dat de politie boeven moet vangen.
Ze zijn ook weleens iemand op het spoor die geen boef is.


Wat is concreet je vraag nu. Kennelijk is hun gevraagd om een mogelijk spoor na te gaan. Er is je toch medegedeeld of je ergens van verdacht wordt? Je hebt dan rechten. Kon de politie je niet meer vertellen?

Er is geen vraag, het is een verhaal/ mededeling
 
Je kan er verdacht van worden dat je het framenummer van jouw motor in de gestolen motor gemaakt kan hebben. Dan is het dus omkatten. Dit gebeurd heel veel.

Dit is inderdaad de keerzijde van het feit dat de politie boeven moet vangen.
Ze zijn ook weleens iemand op het spoor die geen boef is.




Er is geen vraag, het is een verhaal/ mededeling
Ik las het verhaal in combinatie met de topictitel.
en vermoedde een vraag.
 
Wat een k*tt situatie. Geen idee wat ik er anders over kan zeggen. Hoop dat dit misverstand snel wordt opgehelderd. Wat kan helpen zijn foto’s die gemaakt zijn tijdens je project. Met de data uit die foto’s kunnen ook o.a. Datum worden vastgesteld van het opknappen. Hoop dat je ook iets van een aankoopbewijs/transactie hebt om het misverstand op te helderen. Hoop dat dit snel wordt opgelost met een positief einde.
 
En waarom denk je dat? Is een motor van 1000 euro geen diefstal dan?

Diefstal is diefstal

Hier klopt de tijdlijn niet om de motor gejat te kunnen hebben en zijn er verschillende kentekens. Gaat geen diepgeavend onderzoek worden. Wel logisch dar ze de tip van de eigenaar natrekken.
Vermoed dat TS niet in ern grote stad woont
 
Terug
Bovenaan Onderaan