Verdacht van motordiefstal??

Of komt het SWAT team je vanacht met geweld uit je bed lichten.
Ik zou er niet gerust in zijn

Agenten hebben de nodige vaststellingen gedaan.
Of je krijgt een uitnodiging, of je hoort er niets meer van. Wellicht het laatste.
Da's mijn inschatting.
 
Nee, dat niet. Weet niet hoe het verder gaat, de foto’s worden bekeken neem ik aan en als ze het niet vertrouwden kon mijn motor in beslag genomen worden voor onderzoek.
Maar dat heb ik allemaal al verteld.
Is nu weekend, zal eea wel op een laag pitje staan😎

Mag je dan je motor wel verkopen? (Of te koop laten staan?)
Hebben ze daar iets van gezegd?
 
Het is wel de bedoeling van fair play dat je uitlegt wat de bedoeling is. Als getuige moet je de waarheid vertellen, als verdachte ben je niet tot antwoorden verplicht en kun je overleggen met een advocaat. Ik denk dat het ook zo op Texel gaat.;)
Lijkt me een lastige situatie.

“Hej je bent getuige, dus vertel op”
“Ja nou heb je jezelf goed klemgeluld, we hebben genoeg om je te pakken, nu ben je verdachte”





(Snap dat het nooit zo zwart-wit zal zijn)
 
Welke rechten dan?
De keren dat ik als getuige moest optreden werd mij duidelijk aan gegeven dat ik geen verplichting had om te antwoorden. En had ik ook mijn eigen advocaat. Dat waren wel civiele zaken, dus wellicht ligt het daar anders. In één van die zaken ben ik uiteindelijk ook veroordeeld door de rechter. Niet tot een straf, maar wel tot het opleveren van informatie, in het geval dat ik die had.
 
In één van die zaken ben ik uiteindelijk ook veroordeeld door de rechter. Niet tot een straf, maar wel tot het opleveren van informatie, in het geval dat ik die had.

mark-rutte.gif
 
Als getuige ben je pas tot antwoorden verplicht zodra de rechter dit vordert. Als politie iets vraagt hoef je nooit antwoord te geven in zo'n situatie. Als ze dan vragen 'mogen we de motor even zien?' Mag je gewoon weigeren zonder reden(als ie dan ergens binnen staat). Pas als ze een machtiging hebben van een OvJ mogen ze zonder jouw toestemming bijvoorbeeld de garage betreden
 
Als getuige ben je pas tot antwoorden verplicht zodra de rechter dit vordert. Als politie iets vraagt hoef je nooit antwoord te geven in zo'n situatie. Als ze dan vragen 'mogen we de motor even zien?' Mag je gewoon weigeren zonder reden(als ie dan ergens binnen staat). Pas als ze een machtiging hebben van een OvJ mogen ze zonder jouw toestemming bijvoorbeeld de garage betreden
In dat laatste geval zal dat dan toch alleen kunnen als je een verdachte bent?
 
Ook bij een rechter ben je niet verplicht mee te werken aan je eigen veroordeling
 
Mag je dan je motor wel verkopen? (Of te koop laten staan?)
Hebben ze daar iets van gezegd?
Daar heeft ie wel wat van gezegd,in de zin dat de motor even niet verkocht kon worden.Heb hem ook van MP afgehaald.
 
Als getuige wordt dat wel verwacht ja.
Maar als ik besluit aan geheugenverlies te lijden is er niets tegen te doen.

Het is allemaal maar met een korrel zout. Niemand kan je wat verplichten als je daar geen zin in hebt.
 
Als getuige wordt dat wel verwacht ja.
Maar als ik besluit aan geheugenverlies te lijden is er niets tegen te doen.

Het is allemaal maar met een korrel zout. Niemand kan je wat verplichten als je daar geen zin in hebt.
Ach ze kunnen je gijzelen,..
 
Ach ze kunnen je gijzelen,..
Theoretisch zouden ze dat kunnen doen inderdaad. Naar proportie.
Moet er wel een gegronde verdenking zijn dat je iets achterhoudt. In kleine zaakjes zal dat niet zo heel gauw het geval zijn.
Je moet natuurlijk ook niet zo stom zijn om te vertellen dat je iets weet, maar het niet wilt vertellen.
 
Kreeg vandaag een mailtje dat het duidelijk is dat mijn motor een andere is dan de gestolen motor...Hij vroeg om mijn telefoonnummer om me morgen even te bellen hierover.
Heb meteen maar even gevraagd wie de €24 gaat betalen voor de MP advertentie omdat ik hem er meteen afgehaald had.
 
Hoe moeten zij nou weten dat jij er niets mee te maken hebt? Het is toch hun werk om uit te zoeken of jij er daadwerkelijk niks mee te maken hebt, of ben ik nou gek?
 
Terug
Bovenaan Onderaan