Verdacht van motordiefstal??

Hoe moeten zij nou weten dat jij er niets mee te maken hebt? Het is toch hun werk om uit te zoeken of jij er daadwerkelijk niks mee te maken hebt, of ben ik nou gek?
Ik kan hiervandaan niet beoordelen of jij gek bent,maar wat ik weet is dat ik hier totaal niets mee van doen heb.
De man waarvan de motor gestolen is ziet een motor op MP staan die er op lijkt en denkt hé dat is mijn motor.Dat is het enige aanknopingspunt,en dat spoor loopt gewoon dood.
 
Kreeg vandaag een mailtje dat het duidelijk is dat mijn motor een andere is dan de gestolen motor...Hij vroeg om mijn telefoonnummer om me morgen even te bellen hierover.
Heb meteen maar even gevraagd wie de €24 gaat betalen voor de MP advertentie omdat ik hem er meteen afgehaald had.
Ben je nu serieus?
 
Ben net gebeld door de agent die de zaak behandelde. Het proces-verbaal is afgesloten, hij heeft nog wel contact gehad met de eigenaar van de gestolen motor. Hij blijft volharden dat het zijn motor moet zijn die bij mij in de schuur staat.
Ik begreep nu dat de politie in zijn woonplaats en hier de man niet zo serieus meer nemen.
Advertentie moet ik zelf betalen, daar hebben ze geen potje voor😎
 
Ben net gebeld door de agent die de zaak behandelde. Het proces-verbaal is afgesloten, hij heeft nog wel contact gehad met de eigenaar van de gestolen motor. Hij blijft volharden dat het zijn motor moet zijn die bij mij in de schuur staat.
Ik begreep nu dat de politie in zijn woonplaats en hier de man niet zo serieus meer nemen.
Advertentie moet ik zelf betalen, daar hebben ze geen potje voor😎
Vraagprijs €24,- duurder maken O-)
 
Het is natuurlijk maar een verzoek, verplichten kunnen ze het niet.

Ze kunnen je alleen verbieden de motor te verkopen. :+
 
Het is natuurlijk maar een verzoek, verplichten kunnen ze het niet.

Ze kunnen je alleen verbieden de motor te verkopen. :+
De vraag is of het er ook duidelijk bij is gezegd dat het slechts een verzoek is, en geen verplichting. Als een politieman in functie iets vraagt zijn de meeste mensen toch genegen om dat verzoek in te willigen (en gelukkig maar). Maar toch vooral omdat ze aannemen dat dat verzoek niet vrijblijvend is.
 
Het is natuurlijk maar een verzoek, verplichten kunnen ze het niet.

Ze kunnen je alleen verbieden de motor te verkopen. :+

Hoe gaat dat verbieden dan in zijn werk?
Stel ik verkoop hem toch de volgende dag, wat is dan de consequentie?

En inderdaad als een politieman iets vraagt dan voelt het toch vaak als een verplichting.
Maar met zo'n verhaal over de advertentie krijg ik toch de neiging om terughoudend te zijn in het meewerken.
Gelukkig heb ik nooit met politie te maken tot nu toe.
 
Hoe gaat dat verbieden dan in zijn werk?
Stel ik verkoop hem toch de volgende dag, wat is dan de consequentie?

En inderdaad als een politieman iets vraagt dan voelt het toch vaak als een verplichting.
Maar met zo'n verhaal over de advertentie krijg ik toch de neiging om terughoudend te zijn in het meewerken.
Gelukkig heb ik nooit met politie te maken tot nu toe.
Zolang jij de papieren hebt kun jij beschikken en beslissen. Ik zou de advertentie hebben laten staan. Ik weet niet wat er precies gezegd is
Ik weet wel dat er niet inbeslag genomen is.
 
Ik vind het een terechte vraag.

De politie vraagt jou om kosten te maken, vervolgens is er niks aan de hand en ben je mooi je geld kwijt.
Stel dat het nu over 1000 euro ging, was het dan wel een serieuse vraag?
Is dat zo? Ik zie het niet.
 
Het is natuurlijk maar een verzoek, verplichten kunnen ze het niet.

Ze kunnen je alleen verbieden de motor te verkopen. :+
Tegenwoordig vraag ik bij bijzondere verzoeken vd politie (KCT) eerst maar eens "waar staat dat dan?" Wetskennis is niet altijd even goed bij je collega's. Meningen daarentegen hebben ze genoeg :+
 
Wie heeft die benaming dan ook verzonnen, volgens mij was het KCT er eerder dan het KCT......Bijzondere Wetten dekte de lading beter, ook gezien de medewerkers.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan