Verdachte advertenties op Speurders

Gelataio

Rookie
22 mrt 2015
7
3
Deurne
Gisteren was ik op Speurders aan het speuren naa een andere motor en kwam ik een advertentie voor een Yamaha XVS 1300 tegen. De prijs van €4000 was belachelijk laag dus ik werd al een beetje sceptisch. Volgens de advertentie komt de adverteerder uit Nijmegen. Was bij mij in de buurt dus ik dacht, laten we het maar proberen. Niet geschoten is altijd mis. Ik dus een mailtje gestuurd naar de adverteerder met het verzoek wanneer ik kan komen kijken. vervolgens zie ik dat de adverteerder pas 1 dag bij Speurders staat geregistreerd en dat hij 18 motoren te koop aanbiedt. Bijna allemaal voor zeer lage prijzen. Als iemand 18 motoren in bezit heeft, verwacht je toch dat de foto's voor deze motoren op ongeveer de zelfde plek zijn genomen. De locatie van elke motor is echter anders. Ze zijn allemaal op een ander locatie genomen. Mijn nekharen gingen al overeind staan. Gisterenavond kreeg ik antwoord van de adverteerder. Dit antwoord riekt toch zeer sterk naar oplichting. De adverteerder (een vrouw met de naam Yvonne Dreher - fakenaam??)verteld dat ze de Yamaha hier in Nederland had gekocht toen ze hier woonde. Terugverhuist naar Duitsland en de motor meegenomen. Ze vond het echter te moeilijk en te duur om de motor in Duitsland in te voeren en daarom biedt ze de motor nu in Nederland aan. Ik heb twee keuzes: De motor komen bekijken in Beieren of de motor kan opgestuurd worden via een erkende vervoerder. Samengevat: in Beieren gaan kijken en de motor direct meenemen of de motor betalen en laten opsturen. €4000 overmaken en hopen dat de adverteerder eerlijk en betrouwbaar is. Ik durf te wedden dat er in Beieren geen enkele motor staat als je daar aankomt.
De naam van de adverteerder is: Thisectoulto
De link naar de motors is: https://www.speurders.nl/overzicht/gebruiker-6439485/Graag jullie mening of mijn gevoel juist is.
 
Dan meld je dat bij Speurders via de servicedesk.
 
Zoals je zelf ook al vermoed, dit klopt niet.
Dit is een bekende truuk, het verhaal wisselt een beetje maar het komt altijd op hetzelfde neer, jij betaald iets en je krijgt niks.
Rapporteren bij Speurders en vrolijk doorzoeken.
 
Is al gemeld bij Speurders. Benieuwd of ze er wat mee doen (en hoe snel).
Ik heb een schurfthekel aan oplichters, vandaar mijn waarschuwing.
 
Als je zegt dat je wilt komen kijken hoor je niets meer. Als je zegt dat je hem wilt laten transporteren krijg je een factuur en willen ze dat je gaat aanbetalen. Uiteraard krijg je niets. Deze ook recent nog gekregen bij een auto

Hi again,

The car is in perfect shape, no damage or any accidents. It has full service history. The total price is € 10,000.00 including shipping and delivery taxes to your address.

I have been transferred with my work as an European lawyer to Netherlands, initially for 1 year and I have brought the vehicle to use it in the time I was working here. Now, after 4 months, I have been notified that I've been moved with my job back to Birmingham, United Kingdom and the car is here with me.

Because of the left hand drive, I cannot drive the car here in UK so I have pre arranged with an escrow company from UK to intermediate the sale for me. They will sell the car on my behalf, but don't worry as the sale will be made under my details and yours, so not VAT will be added to the sale price. I will pay the commission for their services and I will also pay the delivery fees to your location. This company will take care of the delivery, payment and registration process to your name.

All I need is your delivery details as follows: full name, full address and a valid phone number and I will forward them to the company in charge as the intended buyer / receiver. They will contact you with all their official invoices containing all the possible explanations on how to conclude the deal safely.

This company will also offer you a 5 days or 200 km trial period after you receive the car, so you can check the car with a mechanic, police or other legal forms.
They will not forward the payment to me unless you decide that you are satisfied with the car's condition. If by any reason, you are not satisfied with the car's condition, we can cancel the deal and the car will be picked up by the company in charge on my expense. The company I have chose for this transaction is (BT Couriers).

They will also accepts payment by bank transfer, for payments outside UK. If you are interested in buying it, please tell me where are you located so I can get some shipping quotes, and I will also get back to you with more details on how the (BT Couriers) process will work.

Best Regards!

Als het te mooi lijkt om waar te zijn is het waarschijnlijk ook zo.
 
Ik zit toevallig in Beieren, had best ff langs willen gaan. Er was laatst een soortgelijk topic. Een vent die in Schotland zat

Screenshot_20190408-154754_Maps.jpg
 
Nee bij Boels in Frotmanung. Oh je zit Munchen Mitte Ost. Moet ik nog wel heen. Zamdorf. Eerst Karlsruhe
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zondag 14 juli mooie Tiger 800 te koop gezet door Gurgend. Toen even gegoogeld op Gurgend en ik kwam 9 motoren op Speurders tegen wat me al bevreemde.
Ik heb er printscreens van gemaakt. Die dag met Speurders een mail met interesse voor de Tiger gestuurd. Maandag waren alle motoren er weer af maar vandaag een reactie van . . 3x raden . . Yvonne Dreher. Ik heb haar wat lastige vragen gesteld in de mail en zag dat de motor geïmporteerd is (op zich niet erg natuurlijk). Toen googelde ik even op Yvonne Dreher en kwam deze topic tegen. Ik verwacht nu geen reactie meer van haar (?) en anders meld ik dat nog.
 
Komt'ie, identiek aan eerste melding:

Hallo
Het probleem is dat ik een Duitser ben, ik heb de motor uit Nederland gekocht toen ik in jouw land was en ik probeer het nu terug te verkopen aan Nederland. Het is heel moeilijk om de motor hier te registreren, in Duitsland! Ik moet extra belastingen betalen. De motor heeft Nederlandse kenteken, het is geregistreerd in Nederland.
Ik kan niet terugkomen met de motor in Nederland, maar ik heb twee opties om de motor van mij te kopen.

1) Hier is mijn huisadres: Oberländerstraße 5, 83677 Reichersbeuern, Duitsland
Je kunt altijd komen en nemen. De documenten staan voor u klaar om de motor bij het postkantoor te registreren.

2) Ik kan de motor afleveren op uw thuisadres in Nederland (dit duurt 2-3 dagen) met een legitiem transportbedrijf. Als dit in orde is met je, laat het me weten en ik zal je de te volgen stappen uitleggen.
Laat het me weten als je nog steeds geïnteresseerd bent en welke optie wil je!
Bedankt,
Yvonne Dreher
 
Net met bewoner van het Duitse adres gebeld. Er woont dus iemand anders en er hebben al Nederlanders op de stoep gestaan voor koop motor. De bewoner zegt dat de politie op de hoogte is. Kappen dus!
 
Jeetje Rob RD en Hellracer, hadden jullie nu echt niet door dat het fake was |(



:+
Jazeker wel, daarom begon ik over die schot die boten te koop aanbood met foto's van trotse eigenaren van Facebook...

Was me meer te doen om me eigen effe samen met @Hellracer vol te laten lopen
 
Komt'ie, identiek aan eerste melding:

Hallo
Het probleem is dat ik een Duitser ben, ik heb de motor uit Nederland gekocht toen ik in jouw land was en ik probeer het nu terug te verkopen aan Nederland. Het is heel moeilijk om de motor hier te registreren, in Duitsland! Ik moet extra belastingen betalen. De motor heeft Nederlandse kenteken, het is geregistreerd in Nederland.
Ik kan niet terugkomen met de motor in Nederland, maar ik heb twee opties om de motor van mij te kopen.

1) Hier is mijn huisadres: Oberländerstraße 5, 83677 Reichersbeuern, Duitsland
Je kunt altijd komen en nemen. De documenten staan voor u klaar om de motor bij het postkantoor te registreren.

2) Ik kan de motor afleveren op uw thuisadres in Nederland (dit duurt 2-3 dagen) met een legitiem transportbedrijf. Als dit in orde is met je, laat het me weten en ik zal je de te volgen stappen uitleggen.
Laat het me weten als je nog steeds geïnteresseerd bent en welke optie wil je!
Bedankt,
Yvonne Dreher
Hoi Jord9405,
Heb jij toevallig meer informatie over dit persoon?
 
Ik denk dat Jord niet echt gaat reageren op zo'n vraag van een Rookie met 1 post
Een wel héél vreemde vraag als je dit topic wat verder hebt gelezen
 
Of de verkoper die niet bestaande dingen verkoopt?
 
ook zoiets aan de hand gehad met een enduro, met zo'n sneeuwscooter-aandrijving..
was een Brit....🤔
die in zeden zou wonen en naar Canada ging emigreren...
🙄
stond op autoscout..
werd meteen geantwoord...
maar hij zou m zonder skoeterdinges ook naar NL willen laten vervoeren...

klinkt bekend...dus...
 
Terug
Bovenaan Onderaan