verder met de suzuki gsxr 750 '91

baileys

Die hard MF'er
9 jul 2006
344
0
soesterberg
hallo allemaal,,

stel me eerst maar even voor (is even geleden)
ik ben baileys(Rene)
en ik heb een gxsr 750'93
en al aardig omgebouwd naar een streetfighter.

ga nou alleen wat verder met de motor,
ik ga het frame en het sub frame laten poedercoaten
andere kleur van motor(tanken het kontje)
het blok wil er uit gaan halen
zwart met polijst te maken
voorvork ook polijsten net als de achterbrug.
en dan alles weer netjes in mekaar zetten.

heb alleen gelijk wat vragen met het oog voor het blok eruit halen
dat ie niet eruit valt of zo,,
als iemand wat tips voor me heeft graag!!

voor de rest ga ik eerst me schuur deze week in orde maken dat ik de motor kan ophangen en een werkbankhe maken,waar het motorblok op kan staan

elktra erin ,,ook wel handig voor de compressor en het licht vvor dexe donkere tijden voor de rest ga ik proberen het een beetje allemaal hierop te plaatsen

groetjes Baileys
full
 
Laatst bewerkt:
wat je hier laat zien is GEEN '91 soes

dit is een watergekoelde versie .




btw : i like korn :Y :Y :Y :Y



follow the leader [ suzuki ..............]
 
Blok eruit halen: Piepschuim of kleden op de grond leggen, motor neerleggen, blok los en frame eraf tillen.
 
hallo allemaal,,


heb alleen gelijk wat vragen met het oog voor het blok eruit halen
dat ie niet eruit valt of zo,,
als iemand wat tips voor me heeft graag!!
Ik zet er altijd een garage krik onder....paar blokken ernaast stel hij valt om,assen eruit en zakken maar!
Met erin zetten zonder wat te beschadigen blok op zijn kant met blokje erbij zodat ie mooi ligt en dan frame eroverheen laten zakken assen erin en hopla :)

Welkom terug Baileys.... :W
 
hallo allemaal,,

stel meeerst maar even voor (is even geleden)
ik ben baileys(Rene)
en ik heb een gxsr 750'91
en al aardig omgebouwd naar een streetfighter.

ga nou alleen wat verder met de motor,
ik ga het frame en het sub frame laten poedercoaten
andere kleur van motor(tanken het kontje)
het blok wil er uit gaan halen
zwart met polijst te maken
voorvork ook polijsten net als de achterbrug.
en dan alles weer netjes in mekaar zetten.

heb alleen gelijk wat vragen met het oog voor het blok eruit halen
dat ie niet eruit valt of zo,,
als iemand wat tips voor me heeft graag!!

voor de rest ga ik eerst me schuur deze week in orde maken dat ik de motor kan ophangen en een werkbankhe maken,waar het motorblok op kan staan

elktra erin ,,ook wel handig voor de compressor en het licht vvor dexe donkere tijden voor de rest ga ik proberen het een beetje allemaal hierop te plaatsen

groetjes Baileys
[afbeelding]

heb je die radiateur nu zilver gespoten of is dat een sier stuk eroverheen?
 
je hebt gelijk het is een "93 blond hé

ik heb de radiateur gespoten.

ik heb vandaag me verlichting in de schuur gemaakt(het werkt)
ben nou bezig met me werkbankje en ophang dingen.
heb net een prijsopgaaf binnen voor het stralen en poadercoaten van het frame,(van een kennis)
zit alleen te twijfelen of ik een andere kont erop ga maken,,
zit zelf te denken aan een k3 kont van gsxr 1000

nog even een vraagje:waar maken jullie je subframe van
-staal
-origeneel aanpassen
-buis van b.v radiatoren dikwandig

groetjes Baileys
 
nog even een vraagje:waar maken jullie je subframe van
-staal
-origeneel aanpassen
-buis van b.v radiatoren dikwandig

is iig het handigst als je de originel zadels/voetstepjes/duocover oid wilt blijven gebruiken.

Anders van staal, wel zwaar maar goed zelf te maken/lassen
 
Waarom een andere kont? Deze is juist mooi! K3 kont zie je al zoveel..

Je had toch al een topic by the way?
 
jaja ik had een andere topic maar ik denk laat ik even een neuwe beginnen!!
zit alleen nog te twijfelen over de kont,,
wil sowieso een andere subframe gaan maken!
omdat ik de accu een andere plaats ga geven.
en een andere veer erin ga zetten
van een k3 suzuki.

Fewture ik zag dat je open filters op je bike hebt gemaakt
waar heb je dat besteld?? en met een dynojet kit of iets anders?
en natuurlijk wat heb je eer voor betaald(als ik zo brutaal mag zijn)

groetjes

p.s de schuur is helemaal klaar voor gebruik van het weekend beginnen met hel
uitmekaar halen van de motor.
foto's volgen
 
Fewture ik zag dat je open filters op je bike hebt gemaakt
waar heb je dat besteld?? en met een dynojet kit of iets anders?
en natuurlijk wat heb je eer voor betaald(als ik zo brutaal mag zijn)
Dat zijn K&N's. Besteld bij Ruud Frederiks. Gewoon even de maten doorgeven. Weet zo de typenummers niet uit mn hoofd. Ze kosten iets van 130 euro geloof ik.... Ik heb er ook een (tovami)dynokit in met 155 sproeiers.

Ik heb nog een setje BMC filters. Nog in het plastic. Passen perfect op een 1100W en 750W.
 
bedankt voor de info !!

nog even een vraagje voor de mensen met een beetje
verstand van blokken >>
het blok gaat uit de motor is het verstandig om het blok even open te maken
en te kijken of alles nog goed is!!
de zuigers enzo..
miss wat tips,
alvast bedankt

groetjes baileys
 
bedankt voor de info !!

nog even een vraagje voor de mensen met een beetje
verstand van blokken >>
het blok gaat uit de motor is het verstandig om het blok even open te maken
en te kijken of alles nog goed is!!
de zuigers enzo..
miss wat tips,
alvast bedankt

groetjes baileys
Om gewoon "even" te checken vind ik het teveel werk. Maar goed, als er iets is met het blok waardoor je wil kijken dan zou ik het zeker doen. Als hij verder gewoon goed is en geen gekke geluiden maakt zou ik het lekker dichtlaten. :)
Het kan iig geen kwaad om even te kijken! Mss vind je wel iets en ben je achteraf blij dat je het gedaan heb. Tis maar net hoeveel tijd en zin je heb.
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de info !!

nog even een vraagje voor de mensen met een beetje
verstand van blokken >>
het blok gaat uit de motor is het verstandig om het blok even open te maken
en te kijken of alles nog goed is!!
de zuigers enzo..
miss wat tips,
alvast bedankt

groetjes baileys
Als het blok goed liep (geen gekke bijgeluiden oid), en goed schakelde zou ik hem niet uitelkaar halen. Je bent zo een hoop eurie's verder als je het blok los trekt...

Bjorn
 
dat is het juist
hij lekt olie bij me schakelpook(niet eem kleinbeetje)
en hij tikte (ik denk de nokkenas ketting ofzo)
verder liep hij wel best.

gertonie alles goed jongen!!
koffie staat klaar voor je als je wil??
 
moet zeker een keertje langskomen kjel. Lang geleden. Zit alleen een beetje met vervoer. Heb op dit moment niks meer. Geen auto zo ie zo en de fireblade ligt uit elkaar. Zou waarschijnlijk begin volgend jaar worden, maar kom zeker een keertje bij je langs kerel
 
hallo allemaal,,,

ik ben vandaag even bezig geweest met de motor.
allereerst heb ik de tank en het kontje eraf gehaald,
vervolgens me subframe en de bedrading.
komt toch een nieuw sub frame op , want ik wil een ronde buis hebben
ga ietss anders maken ook,het kontje is nou dat ik het duo cover erafkan halen
maar dat komt net meer terug, ga het allemaal bijelkaar maken dat het een kontje word.
akkes gedemonteerd verder me lucht filterbak eruit (gesloopt) voor de open filters,,
kabelboom in zén geheel eruit gehaald,ga ik straks helemmaal opnieuw intapen en mooi erin maken voorzzover het kan.
carbs eraf gehaald,
ik hoef alleen nog maar 2 bouten los tehalen voor het blok eruit gaat,
maar dat doe ik vplgende week.sorry nog even geen foto's
maar die komen eraan

groetjes baileys
 
Dat zijn K&N's. Besteld bij Ruud Frederiks. Gewoon even de maten doorgeven. Weet zo de typenummers niet uit mn hoofd. Ze kosten iets van 130 euro geloof ik.... Ik heb er ook een (tovami)dynokit in met 155 sproeiers.

Ik heb nog een setje BMC filters. Nog in het plastic. Passen perfect op een 1100W en 750W.
You got meel ;)
 
jaja ik had een andere topic maar ik denk laat ik even een neuwe beginnen!!
zit alleen nog te twijfelen over de kont,,
wil sowieso een andere subframe gaan maken!
omdat ik de accu een andere plaats ga geven.
en een andere veer erin ga zetten
van een k3 suzuki.

Fewture ik zag dat je open filters op je bike hebt gemaakt
waar heb je dat besteld?? en met een dynojet kit of iets anders?
en natuurlijk wat heb je eer voor betaald(als ik zo brutaal mag zijn)

groetjes

p.s de schuur is helemaal klaar voor gebruik van het weekend beginnen met hel
uitmekaar halen van de motor.
foto's volgen
Als je die kont wegdoet, dan heb je hier ene kandidaat, en is het subframe met bouten of aan je frame gelast? indien met bouten wil ik deze ook wel
 
Laatst bewerkt:
Was benieuwd naar het zitje, heb je die op maat laten maken of paste de originele precies goed.
zoja wat koste bij jouw het op maat laten maken van een zitje ?
 
sorry het kontje blijft, alleen de sub frame word anders gemaakt van ronde buis.
Het paste bijna goed ik heb een randje over van ongeveer een halve cm.
dus kon hem gewoon origeneel laten
 
je hebt trouwens een mooi kontje man(of wil je ruilen)dzeer
Ik wil zeker ruilen, probleem is dat ik eergister het kontje heb laten vallen, en het gepolyesterd gedeelte (waar de naden van de achterlamp inzitten) is weer gebarsten. En ik ben geen wonder in polyesterwerken, dus moest jij dat wel zijn... dan heb je een deal.
PS dan leg ik wel wat op natuurlijk ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan