Verdient iedereen hier kisten met geld of zo...?

En koop geen oud huis. Dat kost erg veel geld is mijn ervaring :(
Fuck, heb dat toch al gedaan :)
Het enige wat ik het belangrijkste vind is dat je uw eisen niet te hoog stelt.
Mijn eerste moto:VF400F van 85. Heeft 620 € gekost.
Mijn tweede moto: GSXR750. Wel van bj 1989. Niet het nieuwste machine, maar toch al iets.
Mijn laatste moto: Nen KLX650R SM van 97.
Er zal ooit een dag komen dat ik gewoon naar de dealer ga en koop waar ik zin in heb. Of nog beter.
Waarschijnlijk koop ik mij geen nieuwe machines maar meerdere oudere :}
 
Lenen is geen probleem mits je het maar verstandig doet:

1. De maandlasten moeten acceptabel zijn.
2. De motor moet ten allen tijden meer waard zijn dan de uitstaande lening zodat je met een gedwongen verkoop de lening altijd volledig kunt aflossen.
3. Een allrisk verzekering afsluiten (je motor is namelijk het onderpand voor de lening).

Niet noodzakelijk maar toch niet onhandig:
4. Zorg dat je de lening in twee à drie jaar hebt afgelost: tegen die tijd wil je weer een nieuwe motor.

Kan dit volledig onderbouwen.
 
Ik heb een bak geld gekregen van een verzekeringsmaatschappij voor de schade aan mn brommer na ee ongelukJE (ruim 1500,= gulden) en had slechts 200,= gulden schade. Voor de rest van het geld ga ik mn rijbewijs halen, en mn mootor heb ik kunnen betalen door mn 2 brommers te verkopen die ik in de afgelopen 2 jaar heb verzameld. Dus, zonder dat ongeluk géén motor, of géén rijbewijs :)
Anders had ik het echt niet kunnen dokken, ben al bijna een jaar uitwonend en van die studiefinanciering kan je ook nog maar net leven...
 
Iedereen is hier wel zwaar tegen lenen enzo, maar voor mij was het wel de enige mogelijkheid.
Ik kan namelijk best met minder centen leven (huur best goedkoop kamer bij me broer dus eten is er altijd) maar ik spaar niet.
Lening voor m\'n fiets was dus een investering als het ware.
Ware het niet dat\'k hem een maand later in puin reed. Nu zit\'k met lening zonder fiets ;(
 
ach , het lijkt veel, maar als je kijkt hoeveel mensen een lening hebben dan bedenk je je wel
daarnaast 2e hands kopen scheelt veel , ook nieuwere modellen zijn dan stukken goedkoper

De IT is niet verkeerd, maar niet zaligmakend

Staar je niet blind op een ander ;)
 
Ik ben maar een student. Ik ben al lang trots dat ik op kamers woon en dan nog een motor van fl 3000,- kan kopen. Maar geld voor meer of mooier is er echt niet. Maar gelukkig is het eind in zicht en ben ik eind Juni als het goed is afgestudeerd. Dan blijf ik gewoon nog minimal een half jaar in het studentehuis wonen, en dan kan er vast wel een leuke andere motor komen.
 
Ik ben maar een student. Ik ben al lang trots dat ik op kamers woon en dan nog een motor van fl 3000,- kan kopen. Maar geld voor meer of mooier is er echt niet. Maar gelukkig is het eind in zicht en ben ik eind Juni als het goed is afgestudeerd. Dan blijf ik gewoon nog minimal een half jaar in het studentehuis wonen, en dan kan er vast wel een leuke andere motor komen.
Ken het gevoel, moest als student heeeel hard werken om een motor te kunnen kopen.
Ik moet nog 4 en een half jaar dus binnenkort een R1 zit er niet in.
Maar ja, student zijn heeft ook zijn voordelen
 
Als repair engineer bij Asus Holland verdien ik net genoeg om mijn huis en motor te kunnen betalen.
Een auto zit er dus niet in.
 
Als gewone vuilnisman kun je je ook een 5 jaar oude cbr 600 en astra td veroorloven. Als je maar een beetje op je geld let. En geen veeeeeeeeel te groot huis koopt. :)
 
Dankzij de nodige spaarcentjes (en hulp van mijn ouders, waar=waar) hebben wij ons droomhuisje kunnen bouwen . Mijn auto heb ik laatst verkocht en met dat geld mijn motor gekocht. Mijn vrouwtje heeft binnenkort een firmawagen zodat wij haar klein autootje (205) als 2é wagen kunnen houden voor als het weer echt te slecht zou zijn om met de motor te rijden. Voor de rest geen te gekke aankopen doen en sparen, sparen, sparen ...
 
We werken allebei en doen niet echt gek met ons geld, en nog geen kinderen.

Dan lukt het best wel.


En als me baas vindt dat ik genoeg verdien, vindt ik dat ik hard genoeg werk. *D
 
Veel bier, lol, nieuwe mensen ontmoeten, studentenleven = mooiste tijd !!!

Dat hoeft echt niet afgelopen te zijn als je geen student meer bent :) Het geven van rondjes is alleen veel makkelijker als je werkt. Nieuwe mensen ontmoeten en te veel drinken doe ik nog steeds. Ben toch al 5 jaar geen student meer.

Natuurlijk was het student zijn wel erg leuk en kunnen sommige dingen inderdaad niet meer. brandslanggevechten heb ik inderdaad niet meer gehouden in mijn eigen huis. Experimenten met vuurwerk doen ik nu buiten ipv in de keuken :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan