Verdient iedereen hier kisten met geld of zo...?

Fastcruiser

Explorator
Crew
14 aug 2001
19.789
11.152
Zuid-Limburg
Instagram
Heel veel lui op het forum zijn net uit de luiers, oftewel net verdienend, en rijden nu al op de meest dure (nieuwe) motoren, die ook nog vaak flink bijgewekt zijn.

Nu zijn er veel IT\'ers (net zoals ik trouwens) en die verdienen meestal wel boven het minimum. Maar zoveel om al die motoren te betalen (en leasebak etc...).
Zelf verdien ik niet weinig }) en naast motorrijden heb ik niet veel dure hobbies, maar ik zien me niet snel om de een of twee jaar een nieuwe motor > 25k gulden kopen :( .

Waar houden jullie geld aan over? Of woont iedereen hier nog bij mama thuis zodat je bergen met geld overhoudt. Andere opties: erfenis, zwart bijverdienen, rijke vrouw/vriendin etc...
 
t\'s dat ik kon sparen toen ik thuis woonde.

NU met een flat + vaste lasten kan ik niet eens fatsoenlijk onderhoud betalen... :)
 
Uhhmz...om de 1 of 2 jaar een nieuwe fiets zou heeeel duur zijn...maar als je je oude fiets inruilt krijg je daar ook wel meestal wat voor terug....en dan ben je echt niet 25k per jaar, of om de 2 jaar kwijt hoor...
 
Safe Plus Plan....
(Bandit is contant betaald, maar was dan ook niet nieuw en ook geen 25k ;) )
 
Het hoeft niet echt duur te zijn hoor je moet het een beetje slim aanpakken en niet tegelijk eentje uit de showroom willen |(

maar ja FL 15000 ben je wel snel kwijt aan het hele plaatje totaal

en eentje uit de showroom min FL 25000 en dan hebbie een \'kale\' fiets zonder kleding en acc.
 
Sommige mensen beginnen nou eenmaal meteen met een GS500E en laten we eerlijk zijn, we kunnen niet allemaal op de top beginnen }) })

We zullen het dus maar houden op geluk hebben...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik snap er ook geen hol van.

Euuh, je mist een optie....LENEN.

Maar ik kan het nu ook niet betalen helaas. Kon eerst wel alles, maar nu wil ik snel gaan samenwonen, en dat kost ook geld.

Als ik daar nog niet over nadacht dan had ik nu al een SM570R/R1 of iets dergelijks gehad...

Ik zit gewoon met een dilemma. Ik moet nu toch echt op mezelf (ben bijna 25 :) ), maar ik wil ook PERSE een motor, en dat gaat niet echt samen :( :(

O ja, ik wil er niet voor lenen
 
Ik snap er ook geen hol van.

Euuh, je mist een optie....LENEN. Bingo!

Maar ik kan het nu ook niet betalen helaas. Kon eerst wel alles, maar nu wil ik snel gaan samenwonen, en dat kost ook geld.

Als ik daar nog niet over nadacht dan had ik nu al een SM570R/R1 of iets dergelijks gehad...

Ik zit gewoon met een dilemma. Ik moet nu toch echt op mezelf (ben bijna 25 :) ), maar ik wil ook PERSE een motor, en dat gaat niet echt samen :( :(

O ja, ik wil er niet voor lenen

Woon ook samen en aangezien ik toch zeker 2x zoveel verdien als m\'n vriendin ben ik degene die de meeste dingen betaal. Hierdoor blijft er helaas niet al teveel over. Heb nl. ook nog wat andere hobbies die ook nogal wat geld kosten. Maar een motor gaat er komen, hoe dan ook. :) Het liefst natuurlijk morgen al, maar als het niet anders kan dan wacht ik nog wel een jaar. Is niet anders.
 
OK lenen is ook een optie, maar dat moet je inderdaad wel willen. Bovendien moet je wel wat inkomen hebben om een lening te kunnen krijgen (of was dat vroeger?).

Vraag is of je dat wil en kan, 250-300 euro/maand opzij leggen plus een enorme dot rente betalen. Als ik om me heen kijk zijn er toch veel mensen die dat niet willen, of toch besluiten \"kleiner\" te beginnen om zich niet helemaal in de schulden te steken.
Voor de meeste mensen is het tenslotte toch een hobbie.
 
Lenen zuigt ;) Ik begin ook lekker onderaan. Eerst een GS500e, nu een XR.. en hierna gewoon waarschijnlijk een 600cc van rond de 7000 a 8000 piek. Het is een hobby en niet een primair levensmiddel. Mij zul je in elk geval niet een fiets van 30 ruggen zien kopen, tenzij ik natuurlijk de loterij win ;)

Maargoed, ik zit nog steeds op school, woon nog thuis maar heb wel een eigen motor en auto onder m\'n reet.
 
:^

lenen zuigt big time

eerst sparen dan kopen

(aan de andere kant schijnt het volgends vele van wege geldontwaarding wel zeer aantrekkelijk te zijn)

zwart werk natuurlijk ook levert snel 30 % meer op :)
 
Laatst bewerkt:
Eerst een paar jaar veel part-time gewerkt en gespaard. CBX550F2 gereden, ingeruild en bijbetaald voor een K100RS. Toen afweging gemaakt auto / motor en gekozen voor de motor.

Safe plus Plan na 1,5 jaar versneld afbetaald (rente niet meer aftrekbaar vd belasting)en gedeeltelijk tegen een gunstig rentetarief ondergebracht bij Ryser Senior })

Indien je langer plezier hebt van hetgeen waarvoor je een lening afsluit, dan dat je aan het afbetalen bent, dan vindt ik lenen verantwoord.
 
Pleur het geld van de belastingdienst, bonus van werkgever + vakantiegeld op een hoop en kijk wat je voor je oude fiets terug krijgt. Kun je ieder jaar een stapje hoger (of om de 2 jaar als je vriendin het zelfde truukje wilt uithalen :( ;) )

En koop geen oud huis. Dat kost erg veel geld is mijn ervaring :(
 
Lenen is geen probleem mits je het maar verstandig doet:

1. De maandlasten moeten acceptabel zijn.
2. De motor moet ten allen tijden meer waard zijn dan de uitstaande lening zodat je met een gedwongen verkoop de lening altijd volledig kunt aflossen.
3. Een allrisk verzekering afsluiten (je motor is namelijk het onderpand voor de lening).

Niet noodzakelijk maar toch niet onhandig:
4. Zorg dat je de lening in twee à drie jaar hebt afgelost: tegen die tijd wil je weer een nieuwe motor.
 
Heb van een klein erfenisje lessen,helm,laarzen,zomer/winter handschoenen kunnen doen.Met het restje heb ik een begin gemaakt om voor de motor te sparen(veel overwerken).Ik weet niet of ik \'t geduld heb als \'t echt mooi weer wordt,om tot \'t eind van wat ik nodig heb door te sparen.Laatste stukkie lenen?? Is wel aantrekkelijk...
 
Woon bij mijn ouders thuis.
Spaar al heel lang voor een motor..
Ik wil gewoon een mooie en een goeie al twijfel ik nog steeds tussen een paar motoren, maar ik heb nog een paar maandjes..
 
En het is net wat je er voor over wilt hebben, denk dat er genoeg zijn die leven voor hun motor en er alles voor opzij zetten.
Persoonlijk ben ik ook een dure rijder,maar ik kan het gelukkig ook doen zonder leningen enz. Ik koopt om de 2 jaar een andere motor dus ik betaal alvast een gedeelte voor een ander :) , maar ik krijg altijd wel een goede prijs terug voor mijn motor dealer wil mij graag als klant houden denk ik *D .
Voor de rest moet iedereen zelf maar weten wat ie doet je leeft maar 1 keer...............

gR1d
 
Nu zijn er veel IT\'ers (net zoals ik trouwens) en die verdienen meestal wel boven het minimum.

:)
Kan je ook onder het minimum verdienen dan ?????
Waar staat dat minimum dan voor ????
Hehehehe, je bedoelt zeker boven modaal inkomen maar we begrijpen je hoor :P .

gR1d
 
Terug
Bovenaan Onderaan