Verdomde winterstop

25 sep 2011
31
0
Zoals ieder jaar zet ik mijn motor van 1 december tot 1 maart op stal ivm de verzekering. Tot mijn ongenoegen moet ik constateren dat er dit jaar van die tweede 'ijstijd' voorlopig nog weinig te merken is. Weet iemand of het mogelijk is om de winterstop verzekering om te zetten in een normale verzekering? Kan me voorstellen dat zoiets mogelijk is maar dat je een aanvulling op de premie betaald oid. Hoor het wel...
 
Als je het mij vraagt?

Nee, kan niet, je bent nu gedoemd om tot 1 maart te wachten. Had je maar eerder over na moeten denken.

Of je vraagt het gewoon aan je verzekeringsmaatschapij....
 
Waarom heb je uberhaupt eigenlijk zo'n verzekering? Een motorverzekering kost sowieso toch al niet zo veel.. Ik zou voor die paar tientjes verschil me niet willen vastpinnen op bepaalde datums..
 
Gewoon even bellen. Misschien kan het wel, betekend natuurlijk wel meer geld voor hun hé. ;)
 
Er zijn ook winterstops, die hebben dan " alleen" WA in de winter (itt Allrisk) , daarmee zou je nog wel kunnen rijden, maar dan moet je niet crashen en dat het jouw schuld is :)
 
Ik heb een winterstop verzekering waarbij ik verzekerd ben tegen brand en diefstal etc. Rijden mag ook maar raak ik met mijn motor betrokken bij een ongeval dan heb ik geen enkele rechten (ook al is het niet mijn schuld). Was ook meer benieuwd of er meer mensen zijn die hier nu tegen aan lopen.
 
Als je allrisk bent verzekert en je hebt een S1000RR dan kan ik zo'n winterstop wel begrijpen.
Mij zou het €7,71 per maand schelen
 
Laatst bewerkt:
Als je het mij vraagt?

Nee, kan niet, je bent nu gedoemd om tot 1 maart te wachten. Had je maar eerder over na moeten denken.

Of je vraagt het gewoon aan je verzekeringsmaatschapij....

:^

We hebben ieder jaar wel een aantal prima dagen in de winter, en zeker in februari.

Of je koopt er gewoon een winterfietsje bij die je WA verzekert?
 
Verzekering kan je zo omzetten. Als je meer gaat betalen zullen ze best niet gaan klagen. En ik doe zelf ook niet aan winterstop, als het lekker weer is kan ik zo opstappen :)
 
Daarom wil ik graag de mogelijkheden weten om mijn verzekering om te zetten tegen compensatie uiteraard. Want rijden is nu simpelweg uit den boze.

En dat moeten wij je vertellen? Ik weet heel veel :+ maar niet wat de mogelijkheden van jouw polis zijn. Hoop niet dat je nu heel teleurgesteld bent?

Waarom bel je je tussenpersoon/verzekeringsmaatschappij niet gewoon?!
 
En dat moeten wij je vertellen? Ik weet heel veel :+ maar niet wat de mogelijkheden van jouw polis zijn. Hoop niet dat je nu heel teleurgesteld bent?

Waarom bel je je tussenpersoon/verzekeringsmaatschappij niet gewoon?!

Nee, gewoon of je ervaring heb met zo iets dergelijks en zo ja hoe is dat dan gegaan. Zo niet? Ga dan lekker ergens anders spelen :+
 
Ah wat heerlijke gereden vandaag, niet op me motor: ZZR maar even op mijn stadsbrommer GS 500. Kan je ook lekker mee knallen, misschien ben ik daar op bepaalde momenten sneller mee dan op mijn ZZR...

Of was dat de vraag niet :)

Ik heb voor mijn beide motoren Unive, GS was daarin wat duurder dan gemiddeld maar de ZZR het goedkoopst en Unive doet niet aan winterstop.
 
Wat een toeval, ik heb net dezelfde vraag via het anwb contactformulier gesteld! Nu maar hopen dat als het lukt die zogenaamde 2e ijstijd niet aan komt waaien! Al zag ik wel al op nu.nl dat het vannacht ging vriezen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan