verenstaal compressorklep

membraam

Rookie
1 feb 2019
12
1
Hoi Allemaal,

ik heb een airpress compressor waarvan het (ronde) veerplaatje in de tussenplaat defect is.
Deze tussenplaat ten behoeve van de membraamwerking zit tussen de cilinder en de cilinderkop.
Het veerklepje is niet los verkrijgbaar maar onderdeel van een (dure) kleppenset.
De prijs voor deze set maakt het niet interessant om tot aankoop over te gaan omdat de reparatiekosten de waarde van de hele compressor overschrijden.
Het ronde veerplaatje heeft een dikte van ca 0.2 mm en een diameter van 37mm met in het midden een gat van 10mm.
wie kan mij helpen aan zo'n plaatje of anders het materiaal zodat ik hem zelf kan maken ?
 

Bijlagen

  • klepje.jpg
    klepje.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 37
Dankje, had hem al gezien maar de minimaal verkrijgbare afmetingen zijn dusdanig dat ook dit niet interessant is.
Misschien dat iemand nog een klein stukje van dit materiaal heeft liggen.
 
Hoi Allemaal,

ik heb een airpress compressor waarvan het (ronde) veerplaatje in de tussenplaat defect is.
Deze tussenplaat ten behoeve van de membraamwerking zit tussen de cilinder en de cilinderkop.
Het veerklepje is niet los verkrijgbaar maar onderdeel van een (dure) kleppenset.
De prijs voor deze set maakt het niet interessant om tot aankoop over te gaan omdat de reparatiekosten de waarde van de hele compressor overschrijden.
Het ronde veerplaatje heeft een dikte van ca 0.2 mm en een diameter van 37mm met in het midden een gat van 10mm.
wie kan mij helpen aan zo'n plaatje of anders het materiaal zodat ik hem zelf kan maken ?

Wat voor soort compressor is het (exact type / model)? De huisleverancier heeft eventueel zelfs een compleet aan gort gedraaid cilinderblok die je misschien kan plunderen voor de kleppen. Heb alleen geen idee of de maten overeen komen.
 
exact !! Dat is ook de reden dat ik het via deze weg probeer. Heb de onderdelentekening ook bijgevoegd.
 

Bijlagen

  • 36541 (H280-50 Nu-air).pdf
    1,7 MB · Weergaven: 23

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan