Verf advies gevraagd

Godie

Die hard MF'er
7 feb 2003
674
0
Enkhuizen
Ik ben sinds kort bezig met een project. Het vernieuwen van de kont van me gixxer. Maar nu moet deze kont aan het einde van de rit gespoten worden.

De kont tot nu toe!
1.jpg


Nu heb ik al even een design gemaakt, en dit zou het moeten worden
3.jpg


Nu komt het, het liefst zou ik het zelf willen spuiten aangezien ik weinig poen over heb voor dure spuiters!

Probleem is echter het wit op de moter is metalic wit? Kan je dat wel zelf spuiten.

Tweede vraag is: De vlakken die op de kont horen te komen. Kan ik die het beste spuiten? of met plakplastic ?

Derde vraag: Wat is de beste manier om in ieder geval de grondlaag(basis) goed te krijgen voor zowel zelf spuiten als een prof spuiter?
 
Ik heb tot nu toe goede resultaten met de spullen van Halfords. Beginnen met plasticprimer en eventueel spuitplamuur.
De vlakken gewoon afplakken. Hiervoor kun je bij de betere teken/schilder/airbrushwinkel wel terecht.

Alleen het vinden van metallic wit kan even lastig zijn.

Tom
 
het is geen metalic maar parelmoer. eerst spuit je hem wit en dan gooi je parelmoer in je blanke lak. dit spuit je erop en daarna spuit je nog een gewone laag blanke lak. ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar wat ik ervan begrepen heb is dat het niet makelijk te spuiten is.
 
Ik heb in mijn vroege brommer tijd regelmatig gespoten, de een wat mooier dan de ander. Wat me wel opviel is dat een voorbeeld spuitstukje + de goede verf erg handig is ;)

Maar het is altijd fijn om even wat tips te horen niet.

Btw dat parelmoer wist ik niet en lijkt mij ernstig moeilijk. Maar misschien kan ik dit na het wit spuiten laten doen, dat scheelt weer poen.
 
Niks negatiefs tegen je hoor, maar als je dit soort dingen moet vragen kan je het beter laten doen.
Zelf spuiten in een bijzondere kleur als parelmoer lukt je bijna niet(of je moet veel ervaring hebben)
Ik ben nu bijvoorbeeld mijn motor van een tijdelijke kleur aan het voorzien en dat is matzwart en dit is niet echt moeilijk.
Maar in het voorjaar laat ik hem zeker overnieuw doen door een goede spuiter(die ik inmiddels al gevonden heb)
 
het is geen metalic maar parelmoer. eerst spuit je hem wit en dan gooi je parelmoer in je blanke lak. dit spuit je erop en daarna spuit je nog een gewone laag blanke lak. ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar wat ik ervan begrepen heb is dat het niet makelijk te spuiten is.
ik ga lekker eigenwijs zeggen dat je er naast zit :P ;)

wit metallic bestaat heus wel(is alleen niet mooi,is geen zuiver wit dan meer)
En parelmoer hoeft niet altijd met wit voor gespoten en dan met een transparte kleur/parel nagespoten.
er zijn ook gewoon dekkende parelkleuren.
heb je er 1 met een hele erge flop(bvb wit met een blauwe gloed)spuit je wel eerst wit en dan een transparte binder met parelmoer er door,en niet door de blanke lak dus,dit wordt wel heel soms gedaan bij aparte kleuren zoals suzuki SV blauw,maar dan is het een gewone kleur(dus blauw,groen,rood enz maar geen parelmoer,en dan als transparante laag OVER de parelmoer)maar dit komt zelden voor en alle helemaal niet bij wit.

zelf knutselen is vaak leuk,al wordt het door spuiters vaak niet gewaardeerd :P
hobbyisten zijn vaak bezig met spuitbussen(1K produkt dus)en zal met sommige laksoorten,ontvetters,ondergrondjes gaan oplossen.
ook als iets niet goed voorbewerkt is krijgt de spuiter op z'n klote als het eind resultaat niet bevredigend is,terwijl een spuiter geen wonderen kan doen op een slechte ondergrond.

wees dus wijs als je er weinig tot geen verstand van heb en laat het professioneel doen(ff sparen dus ;) )of door een goeie beunhaas(en nee ik ben gestopt met beunen,doe alleen nog klusjes voor bekende en vrienden :P )
des te mooier is het resultaat.

pfffffffff wat een typ werk hahaha
 
delen passen nu misschien wel bijelkaar :D maar zodra je de witte kuip erop zet is dat over. :S

P.S. heb waarschijnlijk iemand die iets kan lenen. maar hoeveel denk je dat ik ongeveer kwijt ben? bij een prof
 
ik ga lekker eigenwijs zeggen dat je er naast zit :P ;)

wit metallic bestaat heus wel(is alleen niet mooi,is geen zuiver wit dan meer)
En parelmoer hoeft niet altijd met wit voor gespoten en dan met een transparte kleur/parel nagespoten.
er zijn ook gewoon dekkende parelkleuren.
heb je er 1 met een hele erge flop(bvb wit met een blauwe gloed)spuit je wel eerst wit en dan een transparte binder met parelmoer er door,en niet door de blanke lak dus,dit wordt wel heel soms gedaan bij aparte kleuren zoals suzuki SV blauw,maar dan is het een gewone kleur(dus blauw,groen,rood enz maar geen parelmoer,en dan als transparante laag OVER de parelmoer)maar dit komt zelden voor en alle helemaal niet bij wit.

zelf knutselen is vaak leuk,al wordt het door spuiters vaak niet gewaardeerd :P
hobbyisten zijn vaak bezig met spuitbussen(1K produkt dus)en zal met sommige laksoorten,ontvetters,ondergrondjes gaan oplossen.
ook als iets niet goed voorbewerkt is krijgt de spuiter op z'n klote als het eind resultaat niet bevredigend is,terwijl een spuiter geen wonderen kan doen op een slechte ondergrond.

wees dus wijs als je er weinig tot geen verstand van heb en laat het professioneel doen(ff sparen dus ;) )of door een goeie beunhaas(en nee ik ben gestopt met beunen,doe alleen nog klusjes voor bekende en vrienden :P )
des te mooier is het resultaat.

pfffffffff wat een typ werk hahaha
ik heb vroeger mijn gpz600 laten spuiten door een spuiter en toen zat heel de binnenkant van mijn kuip onder de rose parelmoer.
Hij heeft me toen het verhaal van de parelmoer in de blanke lak verteld.
Het is ondertussen wel al zo'n 15jaar geleden.
 
ik heb vroeger mijn gpz600 laten spuiten door een spuiter en toen zat heel de binnenkant van mijn kuip onder de rose parelmoer.
Hij heeft me toen het verhaal van de parelmoer in de blanke lak verteld.
Het is ondertussen wel al zo'n 15jaar geleden.
ooooh 15 jaar terug,toen waren net me zijwieltjes van muh fiets af man ;)
wat ik vertel is dus de huidige techniek(watergedragen of high solid lakken,en niet het goeie oude conventionele verf)
Kan dus best zijn dat het toen zo ging(en misschien nu ook wel nog eens gedaan wordt ook al mag het van de milieuregeltjes :r niet meer)
Maar ik ben alleen met de methodes die ik omschrijf bekent.
 
Terug
Bovenaan Onderaan