verf van tank halen??

code

Die hard MF'er
19 jan 2004
990
1
Ik heb een virago 700 van m'n oom gekocht. Leuk ding hoor. Supertrots op dat ding. Alleen is m'n oom iets uitgeschoten met z'n matzwarte spuitbus. Alles had ie matzwart gespoten. Nu heb ik al de verf m.b.v thinner van het voorspatbord gehaald want die is chroom, en dat vind ik eigenlijk mooier. Gelukkig heeft ie niks geschuurt voordat ie het spoot. Maar de tank had ie ook matzwart gespoten. Vind ik best mooi opzich, staat wel stoer, snapje.

Laatst donderde helaas mijn helm van de spiegel bovenop m'n tank en nu zitten er dus vette krassen in de matzwarte tank. Nog net niet door de originele laag heen die eronder zit.

Welnu, ik wil graag net als mijn voorspatbord de verf er vanaf halen maar ik wil hem weer wel netjes matzwart maken. Heb de verf al gekocht. Maar zonder de onderlaag (originele lak) te beschadigen. Ik wil het liever niet doen met thinner, omdat ik dus bang ben de originele lak te beschadigen. Weet iemand hier een middel voor? Of weet iemand of ik juist best wel thinner kan gebruiken?
By the way: er zit geloof ik maar 1 laag zwart op.

Alvast bedankt!
 
Als je afbijt oid gaat gebruiken weet je bijna zeker dat die onderliggende laag er ook af gaat.
Ik zou het inderdaad met thinner proberen. De onderliggende laag is allang uitgehard en zal er mogelijk geen last van hebben. Kleine stukjes doen en zo snel mogelijk weghalen.
 
thinner, wasbenzine etc.. is van weinig invloed op je lak...
Verafbijt moet je dus niet doen, die gaat er dwars doorheen :)

Petroleum oid kun je ook wel proberen, en anders schuur je gewoon de plek waar je beschadiging zit ff lichtjes op met een hele fijne korrel. (Ik neem aan dat je de originele lak wilt behouden als een soort beschermlaag?)
 
nou ja, beschermlaag.... Ik wil 'm gewoon behouden, omdat als ik 'm ooit van je hand doe dat de volgende eigenaar die zwarte lak er easy vanaf kan krijgen. Misschien raak ik 'm zelf wel ooit beu en wil ik weer een rode originele tank. Maar bedankt voor de reacties. Ik zal het es met thinner proberen. Hoop dat de vernislaag eronder er niet wit van uitslaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan