Verfafbijtmiddel, kan dat?

Lenni

MF'er
17 nov 2002
188
0
Hoogeveen
Ik wil van de kappen van de motor de verf eraf halen, en ik wil dat doen met verfafbijt. Is dat ook mogelijk of wordt dan de kap week? Het is van een kawa uit '90.
 
Even testen op de achterkant, maar blijf er bij en hou je aan een bepaalde tijd, vb 1 minuut, en dan verwijderen en flink afspoelen, niet je hele kap ineens doen, maar stukken, en blijf erbij dat je ziet wat het afbijtmiddel doet.
 
het gaat..

maar het is niet aan te raden..

Ik zou het echt niet doen. Ik heb nog wel ergens een foto van wat het doet met je kappen.. ze blijven wel goed hoor.. maar je krijgt sommige stukken lak er makeklijk af en sommige echt helemaal niet.. dus kun je gaan schuren etc..

Een tank werkt perfect overigens.. kom je mooi op het ijzer uit *D



Als je het toch gaat doen .. verfafbijt erop, dan afdekken met een plastic zak, en dan duurd het echt wel 10 a 20 min voordat het gaat werken...
 
Ik begrijp dat hij de kappen van zijn motor wil doen, zijn dat dan de carterdexels of echt plaat werk ?

Plaatwerk van plastic zou ik ook niet doen, gewoon lekker schuren, maar carterdexels kan prima.
 
niet doen,

ik neem aan dat je naderhand deze kappen weer met lak wil gaan voorzien.

Mochten je kappen dan al niet week zijn geworden........delen van de tri-chloor verbindingen zullen achterblijven in het kunststof......dit blijf je later altijd zien in je laklaag (als deze al blijft zitten).

Gewoon lekker schuren.....er is geen betere ondergrond voor lak als een oude-geschuurde laklaag.

veel Succes,

Grootkaalnix
 
Waarom afbijten? Gewoon opschuren; overspuiten met een primer (voor kunststof al het om kunststofdelen gaat)en gewoon afpuiten met lak en blanke vernis. Verf die vast zit blijft vastzitten; die hoef je er echt niet af te halen. Gebruik waterproof schuurpapier (regelmatig uitspoelen) en ga daarbij van grof (100-120) naar fijn (200) en vervolgens zeer fijn (300). Krijg je echt een prima resultaat mee.
 
Bedankt voor de reacties. Kan ik in ieder geval vooruit. Ik krijg in de loop van de week mijn nieuwe motortje. Dus dan kan ik aan de slag. Er moet wel wat aan gedaan worden dus ik zal nog wel veel meer vragen.
 
Opschuren, primeren en overspuiten lijkt me verstandiger, verfafbijt kan kunststof soms onzichtbaar verzwakken waardoor een klein tikje genoeg zou kunnen zijn om de hele boel te doen breken.
 
als je geen lakschade hebt oid gewoon opschuren en overspuiten, ff goede primer eronder.... scheelt je echt veel werk, en je ziet er toch nix van :)

met plastic en andere kunstof heb ikg eeen goede ervaring met verafbijt, bij mij ging het er best wel hard doorheen :) (maar dat kwam mayb ook omdat ik de pot heb gekocht met de meeste chemische middeltjes)
(was btw gewoon plastic)
 
Er zit helaas wel schade op de kappen maar dat is wel weg te schuren als ik het een beetje netjes doe. Het is een ZZR250 die heeft valschade aan de rechterkant. Precies op de hobbel van de knipperlichten. Maar dat is wel weg te werken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan