Paul66
MF'er
Goedemorgen,
Sinds vorige zomer heb ik een Burgman 250 gekocht en ben de tweede eigenaar. De scooter had 18000 km gereden daar heb ik er zelf vorig jaar 3000 km bijgezet.
De scooter rijd erg fijn maar er is een ding. Toen het kouder werd ging de koude start erg moeilijk. Ik dacht het komt vast omdat hij de laatste jaren erg weinig tot niet had gereden. Dus besloot te beginnen met een revisie van de carburateur, dit heb ik uitbesteed. Toen ik de carburateur op ging halen werd mij verteld dat er op wat verstopte kanaaltjes na de carburateur als nieuw was. Dus ik dacht die verstopping was vast de reden van de startproblemen bij koude start. Helaas!
HIj start uiteindelijk wel maar moet na dat de benzinepomp is uit gepompt en ik drie keer het gas heb open gedraaid en hem dan start, dit zeker drie keer herhalen en dan blijft hij net aan lopen.
Het is een type E4 en is in 2002 geïmporteerd uit Frankrijk met een Keihin CVK 30 mm carburateur alle afstellingen zijn volgens het WPH.
Verder heb ik het volgende gedaan;
Elektrische choke vervangen
Kleppen gesteld volgens WPH
Bougie vonkt goed
Vacuum gedeelte (milieuklep) gecontroleerd
Inlaatspruitstuk gecontroleerd op schuurtjes
Lektest gedaan rondom Carb en luchtfilter.
Benzineslangen vervangen incl nieuw filter. (oude was brandschoon)
Heb zelf altijd best veel gesleuteld maar heb het gevoel dat ik iets vergeet te checken, of is het gewoon zo dat een wat oudere motorscooter qua techniek. Met koud weer slechter start. Want als hij warm is rijd hij heerlijk. Een ding heb ik nog niet aangepakt er zit een 7A accu in dit zou een 9A moeten zijn.
Tips zijn van harte welkom!
Sinds vorige zomer heb ik een Burgman 250 gekocht en ben de tweede eigenaar. De scooter had 18000 km gereden daar heb ik er zelf vorig jaar 3000 km bijgezet.
De scooter rijd erg fijn maar er is een ding. Toen het kouder werd ging de koude start erg moeilijk. Ik dacht het komt vast omdat hij de laatste jaren erg weinig tot niet had gereden. Dus besloot te beginnen met een revisie van de carburateur, dit heb ik uitbesteed. Toen ik de carburateur op ging halen werd mij verteld dat er op wat verstopte kanaaltjes na de carburateur als nieuw was. Dus ik dacht die verstopping was vast de reden van de startproblemen bij koude start. Helaas!
HIj start uiteindelijk wel maar moet na dat de benzinepomp is uit gepompt en ik drie keer het gas heb open gedraaid en hem dan start, dit zeker drie keer herhalen en dan blijft hij net aan lopen.
Het is een type E4 en is in 2002 geïmporteerd uit Frankrijk met een Keihin CVK 30 mm carburateur alle afstellingen zijn volgens het WPH.
Verder heb ik het volgende gedaan;
Elektrische choke vervangen
Kleppen gesteld volgens WPH
Bougie vonkt goed
Vacuum gedeelte (milieuklep) gecontroleerd
Inlaatspruitstuk gecontroleerd op schuurtjes
Lektest gedaan rondom Carb en luchtfilter.
Benzineslangen vervangen incl nieuw filter. (oude was brandschoon)
Heb zelf altijd best veel gesleuteld maar heb het gevoel dat ik iets vergeet te checken, of is het gewoon zo dat een wat oudere motorscooter qua techniek. Met koud weer slechter start. Want als hij warm is rijd hij heerlijk. Een ding heb ik nog niet aangepakt er zit een 7A accu in dit zou een 9A moeten zijn.
Tips zijn van harte welkom!
Laatst bewerkt: