Vergelijking/ervaring/mening

zut

MF veteraan
11 jun 2001
2.160
0
Achterhoek
Ik rijd nu op een oude shadow 700 ('84) en een Bandit 600 ('99) voor het sportievere gebeuren. Die 700 wil ik vervangen door iets minder ouds.

Zou graag de Honda vtx 1800 :9~ kopen. Helaas is die iets te duur '(

Iemand ervaring of een mening over:

Honda shadow 750 dc
Yamaha XVS 650 drag star
Kw VN 800 classic

Of eventueel de iets zwaardere versies:

Yamaha XVS 1100 drag star
Kw VN 1500 classic



[ Dit Bericht is bewerkt door: zut op 2001-06-25 15:29 ]
 
Waarom 2? Heb gelest op zo'n Bandit en ik moet zeggen dat dat erg lekker rijdt. Zou al blij zijn als ik 1 fiets had!
 
als ik het geld had werd het gewoon 1 Bandit 1200...

heb je de voordelen van beide werelden, trekkracht en sportiviteit...


1 maal onderhoud
1 maal poetsen
1 maal zorgen maken over diefstal
1 maal verzekering

 
Het zijn er zelfs 3 8-) Hebben ook een Shadow 500 staan. Die moeten we ook nog verkopen.

Ik heb ze betaald. Ze staan op naam van mijn vriendin. En we rijden allebei op de 3 motoren.

Ik MOET dus wel minimaal 2 motoren houden. Mijn vriendin gaat echt niet achterop.

De Bandit rijd heerlijk maar af en toe wil ik ook lekker cruisen en het geluid van een V twin horen. Af en toe dus tupperware gevoel en soms liever rijden op een bankstel.
 
als ik het geld had werd het gewoon 1 Bandit 1200...

heb je de voordelen van beide werelden, trekkracht en sportiviteit...


1 maal onderhoud
1 maal poetsen
1 maal zorgen maken over diefstal
1 maal verzekering

Laat mijn vriendin het niet horen. Stond nog een leuke Bandit 1200 te koop. Eerst een nieuwe chopper!
 
Een nieuwe cruiser?

Eeh, iets heeel anders dan Harley-achtig: BMW R1200C of de iets lichtere uitvoering, de R750C.
 
allebei wegdoen, en een Buell kopen?

Sportief, vette twin, en niet verkeerd.
Als je het wat minder opzichtig wil doen.....Guzzi V11 sport?

Loopt als de gesmeerde bliksem, rijdt erg lekker, en sportief, leuke uitstraling ( hoewel dat een kwestie van smaak blijft ) en je ziet ze niet zo heel veel, dus ook nog vrij exclusief, en niet zo geliefd bij het dievengilde.

Knee-down en wheely zonder meer mogelijk, maar ook een heerlijke toermotor....

wat een keuzes he in dit leven ;)
 
Die V11 ziet er dus echt niet uit.. 'k ken er niet veel van maar toevallig migt hier een boekje met de V11 Le Mans voor me neus..
Vooral de snuit met z'n 1 ronde lamp ering is niet iets dat de meeste mensen gaan appricieren denk'k. Maarja, als je voor die dingen bent dan is het vast een pareltje.
 
Het is alles Japans wat de klok slaat hier....
Zijn hier geen Harleyrijders aanwezig??

Wij hebben op het Eurocircuit in 1995 (is het alweer zolang geleden....?) de Harley-Davidson Superrally georganiseerd.
Daar trof ik een Amerikaan die een mooi statment had over de Harley die ik jullie niet wil onhouden.....

Hij vertelde.........

Buy a Harley.....
Buy the best.....

Ride a mile.......
And walk the rest..!!

grappig.....toch...!!
 
In zoverre... Als ik zou besluiten een tractor }) te gaan rijden dan zou ik idd ook voor een Harley kiezen ( met al zijn nukken en mankementen.) De japanse choppers doen me echt helemaal niks...

Alhoewel ik in mijn CB tijd de SuperMagna en de Vmax ook wel erg stoer vond. ( ongeveer 10 jaar geleden dus......)
 
Probleem!

Heb net een ritje gemaakt op een ducatie st2. Geloof dat ik geen chopper meer wil :?

Wat een ongelofelijk geluid! :}

Deze discussie mag dicht!

Nu nog iets langer sparen :(
 
Ik rijd nu op een oude shadow 700 ('84) en een Bandit 600 ('99) voor het sportievere gebeuren. Die 700 wil ik vervangen door iets minder ouds.

Zou graag de Honda vtx 1800 :9~ kopen. Helaas is die iets te duur '(

Iemand ervaring of een mening over:

Honda shadow 750 dc
Yamaha XVS 650 drag star
Kw VN 800 classic

Of eventueel de iets zwaardere versies:

Yamaha XVS 1100 drag star
Kw VN 1500 classic



[ Dit Bericht is bewerkt door: zut op 2001-06-25 15:29 ]
 
Op 2001-06-25 15:29, schreef zut:
Ik rijd nu op een oude shadow 700 ('84) en een Bandit 600 ('99) voor het sportievere gebeuren. Die 700 wil ik vervangen door iets minder ouds.

Zou graag de Honda vtx 1800 :9~ kopen. Helaas is die iets te duur '(

Iemand ervaring of een mening over:

Honda shadow 750 dc
Yamaha XVS 650 drag star
Kw VN 800 classic

Of eventueel de iets zwaardere versies:

Yamaha XVS 1100 drag star
Kw VN 1500 classic



Nooit gedacht aan een Honfa VT1100, lekker zwaar, grote klappen en ontzettend degelijk! :j :j
 
Op 2001-08-18 12:36, schreef Peter Korte:

Nooit gedacht aan een Honfa VT1100, lekker zwaar, grote klappen en ontzettend degelijk! :j :j

Een tractor is ook lekker zwaar, grote klappen en nog veel degelijker :?
 
Als \"herintreder\" heb ik een Dragstar 1100 Classic gekocht begin juni (tweedehands). Vroeger een BMW R75/5 gehad (750 cc dus). Ik wilde persé boven de 1000 cc. De Dragstar is een aanrader. Ligt als een blok op de weg, zo\'n 280 kg en rijdt gewoon lekker. Prima remmen, mede door de dubbele schijfremmen vóór. Cardan is aan aanrader. Gezien mijn cardan ervaringen met de BMW was dat overigens een must. Geen ellende met vette kettingen spannen etc. Zie attachment

Bijlage: Dragstar.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan