vergelijking ho su en ka

huppeldepup

Rookie
28 mrt 2008
13
0
hoi,

heb een vraagje. ben van plan een chopper te kopen. maar twijfel tussen honda shadow C750, suzuki c of m800 en kawasaki vn 900. zou graag weten wat de voor en nadelen van elke moto zijn. Denk maar aan slechte wegligging, slecht schakelen,enz.

Rij nu nog rond met kawa eliminator 125cc - jaja lach maar- en heb niks dan miserie met schakelen en soms ook uitvallen van de motor bij het stoppen voor een kruispunt - en ik heb dan wel degelijk ontkoppelt. Dus over betrouwbaarheid kawasaki heb ik zo mijn twijfels. Ook zou ik willen weten wat de topspeed van elk van hen is. en misschien ook wel of ze genoeg optrekken om een doorsnee auto (en liefst beter) achter me te laten. misschien zijn het wat domme vragen, maar toch... heb hier een boekje liggen met alle motoren van 2008 en daar staan de technische blabla bij, maar daar snap ik niks van. dus, anyone???

oja ik weet dat zelf uitproberen belangrijk is, maar een beetje help kan toch geen kwaad. heb al in wat andere topics aant kijken geweest, maar tzijn er wat veel en toch ook niet met mijn specifieke vraag. als jullie natuurlijk een oudere topic weten staan die een antwoord geeft op mijn vraag, mogen jullie die natuurlijk ook vermelden.

alvast bedankt.
 
hoya wat?

euh blijkbaar is mijn boekje met alle motoren niet compleet (I wan't my money back!).
hoya... staat er niet in. met de h wel hyosung, husqvarna, husaberg, honda,hm, hesketh en hd (in omgekeerde volgorde). en van yamaha staat er enkel ne zwaardere chopper in, ne 1300. maar indien die 2 merken ook vergelijkbaar materiaal hebben, laat de info dan maar komen.
 
sorry maar ga gewoon af op wat ik in boekje vind en ook deze motoren staan er niet in. bij suzuki wel ne sv, maar das geen chopper model
 
Kun je dan ook geen boekje vinden waar in staat hoe ze rijden? Hoef je ons niet te vervelen met NOG zo'n topic....
 
nope, en niemand verplicht je om te antwoorden als het je verveelt. heb toch gezegd dat ik weet dat er veel topics zijn, maar niet specifiek met mijn vraag. en ja hoor, heb ook het internet afgezocht naar reviews, maar ze zijn hard to get. dus dacht ik dit is een motorforum, so let's try.

sorry als het je verveelt, maar je zult toch met het feit moeten leven, dat er na mij nog mensen zullen zijn met ong. dezelfde vragen. maar als iedereen zo moet reageren als jij, dan mogen ze vanaf nu alle forums en inlichtingencentra sluiten, want elke vraag is ooit al wel eens gesteld. |(
toch bedankt voor je suggestie ivm de boekjes.
voor de anderen: indien iemand een passie voor choppers heeft en dit wil delen met anderen, mag hij of zij nog altijd antwoorden op mijn vraag.

alvast een hartelijke merci :}
 
Laatst bewerkt:
Negeer de chagrijnen.
Kwalitatief lopen de genoemde 4 modellen nauwelijks uiteen.
De Honda is wat kleiner en compacter dan de andere 3.
Van de Suz (M - maar ongetwijfeld ook C) kan ik uit ervaring vertellen dat die heel behoorlijke stuureigenschappen heeft, zeker voor een cruiser. De topsnelheid moet je niet in geinteresseerd zijn want dit soort fietsen is helemaal niet bedoeld om 160+ mee te rijden. De charme zit 'm juist in het relaxed voort "ploffen''.
En ja, in een stoplichtsprintje trek je iedere doorsnee auto m o e i t e l o o s zoek! :]
 
Laatst bewerkt:
ben zelf een 1m86. dus vermoed ik beter niet de shadow. ieg ga ik ze eens uitproberen. denk dat suz meeste kans maakt. bedankt voor jullie antwoorden.



wetenschappelijk bewezen: elk glas water dat we drinken, is in de loop van de geschiedenis al eens opgedronken geweest en terug uitgepist. smakelijk
 
ik ben van mening dat die japanse choppers weinig onderling van elkaar verschillen. KLeine dingetjes hier en daar wat vooral uiterlijk betreft. Topsnelheid, mwoa zoals gezegd zijn ze daar niet voor bedoeld. Ik zou zeggen kijk ook eens wat verder dan je boekje en kijk gewoon wat je zelf mooi vindt. Ik denk eerlijk gezegd wat je het makkelijkst aan kan komen voor een bepaald bedrag een meer doorslag gevende factor is in de keuze dan de eigenschappen van een van die modellen. Juist omdat ze toch wel op elkaar lijken.
 
Ik denk eerlijk gezegd wat je het makkelijkst aan kan komen voor een bepaald bedrag een meer doorslag gevende factor is in de keuze...


Kweenie, maar TS zit te kijken in een boekje met motoren van 2008 dus het zou zomaar kunnen dat ie een nieuwe wil kopen en in dat geval ontlopen de prijzen elkaar niet zo enorm dat dat het hoofdargument zal zijn.

Denk ik zomaar.
 
ben zelf een 1m86. dus vermoed ik beter niet de shadow. ieg ga ik ze eens uitproberen. denk dat suz meeste kans maakt. bedankt voor jullie antwoorden.



wetenschappelijk bewezen: elk glas water dat we drinken, is in de loop van de geschiedenis al eens opgedronken geweest en terug uitgepist. smakelijk

Ben er niet zo in thuis maar elk merk heeft wel een of meer modellen specifiek gemaakt voor de kleinere motorrijder.Gewoon proberen dus.Verder weet ik dat er zadels zijn die een cm of 5 dieper zitten zodat je altijd makkelijk met de voeten aan de grond kunt kome.
Succes met je zoektocht. *D
 
Laatst bewerkt:
pilot heeft gelijk. wil liefst nieuwe want van 2dehands ken ik te weinig. ben zelf geen technisch aangelegd persoon en heb ook geen vrienden die er iets van kennen, dus om zo maar even 2dehands te kopen. mmm nee. ben echt wel gefocust (?) op de 3 bovenstaande types.

btw murph is 1m86 klein?
kent niemand een site waar ze goede reviews geven van choppers en dan bedoel ik niet enkel de technische kant?
 
heb info gekregen op site. Blijkt dat de kawa vn 900 custom prachtig is om mee te rijden. Ondanks zijn 50 pk blijkt hij heel goed op te trekken. Veel beter dan de honda spirit. Denk wel dat ik voor de kawa ga. Heb hem gezien in toonzaal, is toch wel een heel prachtige moto. Dunne voorband, maar prachtige wielen. Is heel mooi in t zwart. Schakelen blijkt ook heel goed. I ll go for it....

Man op motor in flim kijkt alsof hij denkt"had ik maar een Harley". ;)

http://www.kawasaki.nl/product.asp?Id=3400DCB4CCE&S=7#
 
Laatst bewerkt:
ja, mooi maar hij moet ook nog starten....

Ja maar niet iedereen heeft zin om al zijn spaargeld in een Harley te stoppen. Meestal rijden die mannen OF met een oude aftandse moto OF rijden ze met geen of met een zeer klein wagentje. Dan koop ik mij nog liever een nieuwe kawa met goede prijs/kwaliteit en een mooie wagen... :W


Waar haal jij je wijsheden vandaan, man?

- Dus de meeste mensen die HD rijden hebben geen auto of een afstands bakkie?
- alle HD's starten slecht?

En ik neem aan dat jij Alfa rijdt (of drinkt?), dus zou ik maar héél voorzichtig zijn met opmerking over slecht starten in combinatie met HD, én dan zelf Italjaans rijden.... Enne, starten & Kawa? Eens kijken of jij na vijftien jaar (niet echt oud voor een goede motor toch?) nog iets over hebt om te starten.

Ik heb nix tegen Kawa, maar zal nooit dat geld eraan uitgeven wat jij wilt doen; kan je net zo goed alles bij Dexia beleggen; zelfde effect. Maar om nu (anno 2008) te gaan blaten en generaliseren over een merk waarvan je de ballen verstand hebt....
 
hola , het steekt precies?... waarom zo lichtgeraakt?...

enne het is italiaans...

enne .... ik heb een BMW ..., alfa is een griekse letter...
 
Laatst bewerkt:
hola , het steekt precies?... waarom zo lichtgeraakt?...

...... "het steekt precies?... :? Help me even; wat betekent dit? 'Moet haast Belgisch zijn?

[enne het is italiaans...
Bedankt! Hier kan ik wat mee.
Wat is dat toch met die Belgen en de Nederlandsche taal?

[enne .... ik heb een BMW ..., alfa is een griekse letter...
Ja? 't Is ook een bier, een scholengemeenschap, een accountantskantoor, een hulp, een parketboer etc etc etc. Maar geen BMW, toch? Of heet de 1-serie bij jullie de Alfa-serie?
 
Laatst bewerkt:
twijfel tussen honda shadow C750, suzuki c of m800 en kawasaki vn 900.
mmm nee. ben echt wel gefocust (?) op de 3 bovenstaande types.

Als je uitgaat van die drie types dan zou ik daar zeker de Yamaha Dragstar 650 (en/of de 1100, afhankelijk van je budget) aan toevoegen. Kan zijn dat de 650 niet meer in je boekje staat omdat die niet als 2008 model verkrijgbaar is, maar er zijn ongetwijfeld dealers te vinden die nog een nieuwe uit 2007 hebben staan.

Wat is eigenlijk je budget ?

Als je inderdaad geld hebt voor een nieuwe dragstar 650, shadow 750, vulcan 900 of intruder M800 (dus zo'n 8 a 9 duizend te besteden hebt) dan moet je misschien ook eens kijken naar een tweedehandse machines met wat meer cylinderinhoud, zoals bvb:
Yamaha: dragstar 1100/wildstar 1600
Honda: shadow ace 1100/vtx1300
Suzuki: Intruder C1500LC
Kawasaki: Vulcan 1500 classic

Je zou ook een Harley Davidson Sportser 883 kunnen overwegen. Zit ook zo rond de 9000 Euro als ik me niet vergis.

Ik zou (als ik jou was) niet per se voor een nieuwe gaan, enkel om het feit dat je zelf te weinig verstand hebt van techniek. Er zijn altijd mensen te vinden die je kunnen helpen, en zo niet dan zijn er zelfs mogelijkheden op het gebied van aankoopkeuringen zoals dat voor tweedehands auto's ook mogelijk is.

Paar jaar geleden heb ik in vrij vergelijkbare situatie gezeten: ik reed een kawa LTD 454 en had geld voor een nieuwe dragstar 650, honda shadow 750 of suzuki M800. Vanwege het feit dat op dat moment alleen de 650 een cardanaandrijving had en beide andere fietsen kettingaangedreven waren had ik gekozen voor de 650.

Proefritje op een nieuwe dragstar 650 gemaakt ..... en daarna op een tweede handse 1100 classic die bijna even duur was. Het was voor mij vrij snel duidelijk dat het de 1100 moest gaan worden.
 
Laatst bewerkt:
...... "het steekt precies?... :? Help me even; wat betekent dit? 'Moet haast Belgisch zijn?

Belgische taal? dat bestaat niet, trouwens ik ben geïntegreerd in NederlandBedankt! Hier kan ik wat mee.
Wat is dat toch met die Belgen en de Nederlandsche taal?

NederlandSe taal bedoel jeJa? 't Is ook een bier, een scholengemeenschap, een accountantskantoor, een hulp, een parketboer etc etc etc. Maar geen BMW, toch? Of heet de 1-serie bij jullie de Alfa-serie?


Neen, het is een 5-reeks die ik heb enne trouwens mij hond heeft ook alfa.
Je lijkt mij wel een toffe om mee te gaan rijden, we moeten zeker eens afspreken voor een biertje...
groetjes.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan