Vergroten grondspeling hayabusa

huskybusa

MF'er
27 dec 2009
204
17
Facebook
Beste motorvrienden! Ik kom zo nu en dan eens kijken op het forum en zit met het volgende:
Ik wil graag mijn grondspeling van mijn hayabusa vergroten. Ik wil iig geen andere rem- en schakelsets monteren, zo ver ben ik al wel. Is er hier iemand die hiermee ervaring heeft en met me wil delen wat het effect was (werkelijke spelingswinst/stuurgedrag/stabiliteit)?

Gr Joost
 
Lijkt mij dat de grondspeling dan niet vergroot wordt, maar het sturen zal wel makkelijker gaan inderdaad.
Waarom wil je geen andere rem/schakelset?

De grondspeling wordt zeker groter... Sturen zou inderdaad makkelijker moeten gaan.
Nou ik wil (nog) geen andere rem/schakelset vanwege de prijs.
Het gaat mij er om of er iemand is die zelf zijn fiets achter wat hoger heeft gezet of iemand kent die dit heeft gedaan. En zo ja: wat was het resultaat?
 
Koop een bochtenfiets.. :P

Haha je heb wel een beetje gelijk hoor maar met goed rubber krijg je stepjes van een heleboel fietsen aan de grond...Ooit komt er nog een echte stuurfiets. Wat wel heel leuk is met deze is dat je er hard voor moet werken. Ik heb er momenteel dunlops d211 gp racers onder liggen en dat zijn fijne bandjes!
 
Hardere vering (dus hogere veerconstante), met daarop aangepaste demping.
In de bocht gaat je motor diep in de veren door de relatief zachte veren (lage veerconstante, dus ik bedoel niét de demping), met weinig grondspeling tot gevolg.
 
Ik zou wel uitkijken, nadat je de stepjes aan de grond rijdt, volgen bij een busa al snel de uitlaten en naast dat het zonde is van de uitlaten, is de kans dan ook groot dan je ernaast gaat liggen.

Heb een hoog vervangingssysteem dus dat gaat niet gebeuren iig...
Ik gebruik mijn stepjes als ijkpunt. Verder durf ik niet... :N
 
Toen ik nog met een Blackbird xx reed had ik dit probleem ook , zo ben ik in contackt gekomen met de BB club Belgie en daar hebben samen naar een oplossing gezocht .

Wij hebben tussen de bevestiging van de schokbreker en het chassis , een plaatje gelegd van 4mm dikte , door het mecanisme werd de kont van de motoe +- 5 cm hoger .

Grondspeling werd groter , balhoofd kwam rechter te staan , ( was pluspunt voor bochtenwerk ) en de pootjes bleven wat gespaart .

ms . tip voor de Hayabussa .
 
Laatst bewerkt:
Heb je er wel eens over nagedacht dat het je houding en/of manier van rijden kan zijn?


Verzitten is de sleutel lijkt mij.. En als je erg van het smijten bent, lekker een SM kopen ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Sommige mensen denken ook echt te makkelijk :+ Verzitten helpt maar zoveel, dan heb je 5km/u harder hetzelfde probleem. Verhogen gaat heel prima, hij wordt iets minder koersvast inderdaad maar het is niet alsof een busa dat niet kan hebben, ik durf zelfs te zeggen dat het een verbetering gaat zijn. En zo niet... 20 euro aan metaal uitgegeven, kom je ook wel weer overheen. Gewoon proberen, en kijken of het bevalt :)
 
ik heb mijn gesxr vanachter 4 cm hoger staan, en heb nog een tijdje mijn voorpoten een cm of 2 door laten steken, ik vind dat geneuzel over rechtdoor stabiliteit altijd wat vaag, ik heb er eigenlijk niest van gemerkt. Get stuurt wel scherper, en je krijgt je steppies wat moeilijker aan de grond, ik vond het alleen wat vervelend dat je voorla bij lage snelheden bijvoorbeeld op rotondes bij het insturen elke keer weer het gevel hebt alsof je echt de bocht invalt, op snelheid is het wel prettig.
 
ik heb mijn gesxr vanachter 4 cm hoger staan, en heb nog een tijdje mijn voorpoten een cm of 2 door laten steken, ik vind dat geneuzel over rechtdoor stabiliteit altijd wat vaag, ik heb er eigenlijk niest van gemerkt. Get stuurt wel scherper, en je krijgt je steppies wat moeilijker aan de grond, ik vond het alleen wat vervelend dat je voorla bij lage snelheden bijvoorbeeld op rotondes bij het insturen elke keer weer het gevel hebt alsof je echt de bocht invalt, op snelheid is het wel prettig.

Je spreekt jezelf tegen :?
 
Laatst bewerkt:
Toen ik nog met een Blackbird xx reed had ik dit probleem ook , zo ben ik in contackt gekomen met de BB club Belgie en daar hebben samen naar een oplossing gezocht .

Wij hebben tussen de bevestiging van de schokbreker en het chassis , een plaatje gelegd van 4mm dikte , door het mecanisme werd de kont van de motoe +- 5 cm hoger .

Grondspeling werd groter , balhoofd kwam rechter te staan , ( was pluspunt voor bochtenwerk ) en de pootjes bleven wat gespaart .

ms . tip voor de Hayabussa .

Kijk naar dit antwoord was ik op zoek!! Bedankt voor je tip! Had lang geleden iets gehoord over ergens een plaatje van een milimeter of 5 ertussen. Maar meer was er niet meer blijven hangen....
 

Is waar dat wanneer je er verder langs hangt je de motor rechter op kunt houden, dat is ook o.a. de reden waarom je zoiets doet. Want dit doe je om uiteindelijk de snelheid weer op te kunnen voeren. En dan kom je weer bij hetzelfde probleem. Bedankt voor je reactie iig...
 
Is waar dat wanneer je er verder langs hangt je de motor rechter op kunt houden, dat is ook o.a. de reden waarom je zoiets doet. Want dit doe je om uiteindelijk de snelheid weer op te kunnen voeren. En dan kom je weer bij hetzelfde probleem. Bedankt voor je reactie iig...
Is een erg veel geziene reactie bij mensen die kneedownen puur doen zodat ze kunnen zeggen dat de knie aan de grond komt... Maar het principe totaal niet begrepen hebben. Gewoon verhogen, gaat prima lukken :)
 
Sommige mensen denken ook echt te makkelijk :+ Verzitten helpt maar zoveel, dan heb je 5km/u harder hetzelfde probleem. Verhogen gaat heel prima, hij wordt iets minder koersvast inderdaad maar het is niet alsof een busa dat niet kan hebben, ik durf zelfs te zeggen dat het een verbetering gaat zijn. En zo niet... 20 euro aan metaal uitgegeven, kom je ook wel weer overheen. Gewoon proberen, en kijken of het bevalt :)

Juist dat ga ik zeker doen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan