Verhogen FZR 1000 EXUP 1992 + wegligging

Vollegas75

Rookie
19 jan 2002
19
0
Veenendaal
Olla,

Mijn ZFR 100 EXUP uit 1992 wordt flink onderhanden genomen. Ondertussen veel PK\'tjes gekregen, maar wegligging is nog niet zoals ik wil.

Bij een constructiebedrijf heb ik een verhogingssetje laten maken van 4A RVS, maar ik heb te weinig ruimte in mijn achterbrug omdat het moment anders komt te staan. Moet ik dan echt de achterbrug aan laten passen of vervangen door een andere??? Wie heeft tips??


De voorpoten zijn origineel en eigenlijk moeten er WP of Ohlins veren in, maar daar ontbreekt het geld nog voor. ( PK vermeederen is duurder dan ik dacht) Maar de vering is redelijk OK, uitgaande demping is zo krachtig als een polsje van een 80-jarige! Wie heeft een paar tips voor mij. Ik heb waarschijnlijk K*Tpoten want bij mij ontbreekt de afstelling onderaan de poten. ( Het bekende kleine boutje). Mixture van olie is misschien een oplossing??> Help...

P.S. ik ben nu toch bezig, dus als iemand nog leuke ideeen heeft om dit model nog meer onder handen te nemen hoor ik het graag.

edit pooh: de FZR:


Bijlage: fzr(1).jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Vollegas75

Rookie
19 jan 2002
19
0
Veenendaal
Ik ben redelijk tevreden met de FZR. Krachtig e.d., maar hij is redelijk traag om snel om te gooien. Ik heb een aantal tips gekregen om de balhoofdshoek aan te passen om een directer stuurgedrag te krijgen. De eerste afstandshouders( verhogingsset) het ik met 8 mm verkort. De achterkant kwam +- 6 cm omhoog, maar mijn achterbrug heeft niet voldoende ruimte om de veer vrij te houden. De voorkant verlagen kan op zich wel maar dan moet ik mijn buitenpoten afvrezen. Dat vind ik iets te veel werk... Snappie??
 

HELLdesker

MF veteraan
19 mei 2001
5.402
2
www.kika.nl
Wat voor achterbrug heb je er in zitten :?
Ik heb een YZF750 achterbrug gemonteerd en deze 5 cm verhoogd... scheelt een boel in sturen.

Trouwens wat voor voorvork zit er in :?
Alles origineel :? Laat hem anders iets door zijn poten zakken...

Maar om het echt simpel te houden, koop een R1 :P
 

HELLdesker

MF veteraan
19 mei 2001
5.402
2
www.kika.nl
Trouwens ik lees net dat je de originele poten nog hebt... Ik heb ook nog een setje staan... Kheb namelijk de voorpoten van een R1 gemonteerd. Of het beter stuurt weet ik nog niet, want de koppeling is kapot. ( en ik heb een R1 die zoiezo beter stuurt... dus kheb niet veel haast met repareren.)
 

Skoezie

MF veteraan
21 mei 2001
7.367
1
45
Assen
Vind het scbandalig dat je niet meer naar je oude liefde omkijkt nu je een R1 hebt. Die FZR heeft je zoveel plezier gegeven en nu laat je haar verstoffen. Kan natuurlijk niet hè! ;)
 

Vollegas75

Rookie
19 jan 2002
19
0
Veenendaal
Als je er nog op kan rijden moet je het goed verzorgen zeg maar. *D

Alles is zo goed als origineel, ik heb de motor een paar maandjes geleden aangeschaft. De voorpoten kan je niet zomaar lager zetten of er moet een stuk van de buitenpoot afgevreesd worden. Er zit onder de plek voor de snap-on een verbreding.

Bijlage: fzr(1).jpg
 

HELLdesker

MF veteraan
19 mei 2001
5.402
2
www.kika.nl
Vind het scbandalig dat je niet meer naar je oude liefde omkijkt nu je een R1 hebt. Die FZR heeft je zoveel plezier gegeven en nu laat je haar verstoffen. Kan natuurlijk niet hè! ;)
EN OF ik nog omkijk naar mijn FZRretje... Ze staat NAAST mijn R1 in een verwarmde garage... Ze wordt hopelijk deze zomer gefixt EN kwil er nieuwe kuipdelen opzetten zodat ze er weer prachtig uit ziet. Maar nu eerst de R1 krijgen zoals ik haar wil hebben :P ( Als ik geld genoeg had deed ik het allemaal tegelijk...)
 

HELLdesker

MF veteraan
19 mei 2001
5.402
2
www.kika.nl
Op zaterdag 19 januari 2002 21:45 schreef Vollegas75 het volgende:
Als je er nog op kan rijden moet je het goed verzorgen zeg maar. *D

Alles is zo goed als origineel, ik heb de motor een paar maandjes geleden aangeschaft. De voorpoten kan je niet zomaar lager zetten of er moet een stuk van de buitenpoot afgevreesd worden. Er zit onder de plek voor de snap-on een verbreding.
Ik neem aan dat je de CLIP-ON bedoelt })

Snap on is een merk gereedschap :P
 

HELLdesker

MF veteraan
19 mei 2001
5.402
2
www.kika.nl
Nog nooit gezien...
Waar zit die bijvoorbeeld op een R1 :? of op een YZF750 :? of op een 87er FZR :?

Ps Mar1tin kheb wel nog een koplampunit van een 98er }) ( mist Max wel het nodige, maar okay :P )
 

Danny

Die hard MF'er
10 jan 2002
371
0
Delft
De fzr1000 op de foto is ouder dan 1992, vanaf 1991 is er een upsd-voorvork ingekomen. Waarschijnlijk is je motor van \'89 of \'90 omdat je wel een exup-klep hebt. Je dealer kan met het framenummer op het fiche kijken wat het echte bouwjaar is!

Louis en MDI leveren een verhogingskit waarbij je verder niets hoeft aan te passen en je kont 4,5 cm hoger komt. Je motor gaat er een stuk lichter van sturen, en dat kan een fzr1000 goed gebruiken!
 

Mar1tin

Spa is gááááf!
Donateur
19 nov 2001
5.932
47
59
Weert (Limburg, NL)
www.motormaf.nl
Nog nooit gezien...
Waar zit die bijvoorbeeld op een R1 :? of op een YZF750 :? of op een 87er FZR :?

Ps Mar1tin kheb wel nog een koplampunit van een 98er }) ( mist Max wel het nodige, maar okay :P )
Van de 88-er méén ik het zeker te weten, kan echter ook het 89-er model zijn geweest!
R1 of Yzf zittie zéker niet op. Ring die ik bedoel zat dacht ik ook nog tussen 2 rubber (trillingsdempers?) ringen, iig kon kroonplaat niet dieper zakken. En nu ben ik dus echt aan het twijfelen want het zou ook nog wel bij de 87-er FZ 750 kunnen zijn geweest :?
iig een Yamaha van vroeger, DAT is zeker!
(m\'n geheugen begint me in de steek te laten óf ik heb al teveel motoren gehad |(
Héé Péé (Ritzen) weej zoot dét nów presiés? :(
 

P.H.C. Ritzen

MF veteraan
Donateur
12 dec 2001
8.136
38
Weert
Bezoek site
Van de 88-er méén ik het zeker te weten, kan echter ook het 89-er model zijn geweest!
R1 of Yzf zittie zéker niet op. Ring die ik bedoel zat dacht ik ook nog tussen 2 rubber (trillingsdempers?) ringen, iig kon kroonplaat niet dieper zakken. En nu ben ik dus echt aan het twijfelen want het zou ook nog wel bij de 87-er FZ 750 kunnen zijn geweest :?
iig een Yamaha van vroeger, DAT is zeker!
(m\'n geheugen begint me in de steek te laten óf ik heb al teveel motoren gehad |(
Héé Péé (Ritzen) weej zoot dét nów presiés? :(
Vanwaar dit boze gezichtje?
Ik heb nog geeneens op dit topic gereageerd, dit omdat ik het zowieso niet eens ben met de voorgenomen wijzigingen. :?
 

Mar1tin

Spa is gááááf!
Donateur
19 nov 2001
5.932
47
59
Weert (Limburg, NL)
www.motormaf.nl
Vanwaar dit boze gezichtje?
Ik heb nog geeneens op dit topic gereageerd, dit omdat ik het zowieso niet eens ben met de voorgenomen wijzigingen. :?
Hm? reactie is weg??? of niet aangekomen???
Whatever, Paul, wat ik bedoelde is dat IK ervan baal dat ik niet meer precies weet welke Yam een soort aanslagring OM de buitenpoot had/heeft zitten waardoor poot NIET door de kroonplaat heen kan zakken! Vandaar het \"boze gezichtje\", niet omdat jij nog niet had gereageerd, hoopte WEL dat jij het zou weten :}
 
Laatst bewerkt:

Vollegas75

Rookie
19 jan 2002
19
0
Veenendaal
Mijn FZR stamd uit 1992, heeft upsidedown poten die wel een stelschroefmogelijkheid heeft maar die niet gebruikt is.

Hij heeft een halogeenlamp ( grote oog in het glas verwerkt zitten.

Bij Louis zijn inderdaad \"afstandshouders\" te verkrijgen, maar een motorrijder die te veel koffie drinkt bij de plaatselijke motorshop heeft daar ervaring mee gehad en vertelde mij dat de balhoofdshoek te strak werd en het rijgedrag niet ten goede kwam.