verhogen kont gpz500s

Revi

Rookie
17 mei 2019
19
2
hallo .. al een tijdje in bezit van een gpz uit 94' en bij de maandelijkse opknapbeurten zat ik te denken om zelf de motor te verhogen door de trek/dus slangetjes bij de schokbreker.
Het lijkt me géén rocketsience dat ik in principe zelf ook wel 2 slangetjes kan maken van staal en niet iets van 80 euro hoef te kopen.

de ham vraag is dus . kan ik dit simpel zo doen of ... ?
20190514_000844.jpg
 
nee ik maak ze niet korter ik vervang door eigen aluminium plaat maar is iets te dun naar mijn zin.staal heb ik ook .. maar euhhh is het niet gewoon 3cm eraf van hart/hart.. of..😶
 
Maar als ik het goed begrijp wil je je zadel 3cm hoger hebben?
Nee ff je dogbones 3 cm inkorten betekent niet dat ook je zadel/zithoogte 3 cm hoger komt.

Idd in je link systeem zit meestal een progressieve of juist degressieve werking. Om te weten wat het doet moet je dus nameten en soms zelfs na tekenen om te zien wat er gebeurt....

Maar ff je zithoogte 3cm verhogen gaat niet zo eenvoudig worden als je denkt. Er zijn gelukkig heel veel goede boeken over geschreven....
 
Wat je kan doen, heb ik ook gedaan ivm langere voorvork, is tussen de U en de onderste veerschotel een blokje staal of een langere U monteren. Of feitelijk een langere schokdemper, want zo te zien is ie wel toe aan vervanging :P
 
Een schokbreker van een SV650 zou ook kunnen en een hogere kont geven, als het echter om de kniehook gaat helpt alleen het verhogen van de buddyseat.
Dat heb ik gedaan bij de mijne, maar blijft krap.
 
ga maar door met tips.. word wel steeds ingewikkelder.. maar kom maar op..😁
G-Flater ik zal eens kijken naar literatuur inderdaad. ff 3cm is niet ff 3 eraf dus..
 
ander motor ja leuk.. maar huuhhh ik heb ik heb nog veel te veel fun met dit ding.. lekker gooien.. en na het fixen van tussenpijp en wat afstellen van carb.. weer lekker powerrr ...!
een gpz600 ook wel leuk.. lekker oud ding en rotzooien met de choke heb ik hier gelezen..😂😎.
 
ga maar door met tips.. word wel steeds ingewikkelder.. maar kom maar op..😁
G-Flater ik zal eens kijken naar literatuur inderdaad. ff 3cm is niet ff 3 eraf dus..

Nou ja je hoeft niet gelijk hele boeken te lezen. Maar Google eens op geometrie. Castor angle, trail en squad en pro- squad.

En kijk eens bij technische gegevens van verschillende motoren hun zithoogte. 3cm is een heel ander type motor. Jij hebt een sport toer, en de rijhoogte daarvan komt redelijk overeen tussen verschillende merken. En vergelijk dat eens met all-road bijvoorbeeld 😇😚
 
middag... nee zo snel heb ik ze nog niet gemaakt. Eerst rustig wakker worden.. heyy.. dan de bike afmaken qua led verlichting (alles is led behalve de h4) multicolour dash.. en zometeen eerst even gassen😎. Er zijn zo veel mogelijkheden aangedragen dat ij die eerst even onderzoek.. andere schokbreker, U plaatje.
want de simpelste oplossing lijkt dus weinig positieve feedback te geven..
ik ben in onderzoek. en probeer ook nog een filmpje te uploaden maar, welke site gebruiken jullie daarvoor.? (dashled-verlichting)
 
De trek duwstangetjes waar je het over hebt zijn volgens mij de dogbones. Dat zijn alleen geen onderdelen die je zomaar even zelf in elkaar kan flanzen. Zit meer techniek achter dan je in eerste instantie zou denken.
De vraag of je het bij deze motor moet doen daargelaten... Ik heb toch echt meerdere malen dogbones zelf gemaakt. Vaste en verstelbare, met goed resultaat.
 
dus trek en duw krachten vallen mee.. als je ze verstelbaar kunt maken...
word dan wel weer interresanter..
wat voor materiaal gebruikte je..?
Heb uiteraard meerdere opties aangedragen door de technici híer ☺., maar de dogbones lijkt me het meest effectief.
 
Terug
Bovenaan Onderaan