verhoging CBR 600 FS

Tomz

Die hard MF'er
11 jul 2009
283
0
Roosendaal
Hoi medefietsers,

Ik heb sinds een paar weken een honda CBR 600F Sport... ik wist toen ik hem kocht echter niet dat hij verlaagd was. (door middel van een veermolen ofzo? crazy monteur :P)

voor mij is het niet echt een probleem met rijden, alleen met drempels tikken er pijpen van mn vering op mn voorspatbordje.... Toevallig ligt bij de monteur voor mijn fiets nog een originele veermolen (of wat het dan ook is)

aan te raden om toch die originele erop te laten doen, of rijdt dat wat minder fijn??

iemand ervaringen ermee??

alvast bedankt!

Testa-Rossa

MF veteraan
19 dec 2006
7.585
1
Achterhoek!
WTF is een vermolen?

Meestal worden motoren in ieder geval verlaagt door andere dogbones, waarmee je de vering van de achter kant lager legt.

Een andere manier is om de voorvorkpoten verder door de kroonplaat te laten steken.

Bij geen van beiden kan je spatbord dan echter tegen je voorvork komen...

Tomz

Die hard MF'er
11 jul 2009
283
0
Roosendaal
kan wel:P zal wel eens navragen hoe dat ding heette, die was voor de achterkant iig, voor heeft ie iets met de voorvork gedaan.
Tis overigens inderdaad (na nader onderzoek) dat stuk onder mn lamp dat ertegenaan zit

tikkje.jpg

Testa-Rossa

MF veteraan
19 dec 2006
7.585
1
Achterhoek!
Voor zitten je poten dan waarschijnlijk inderdaad verder door de kroonplaten gestoken. Dus de voorvork steekt onnodig ver uit. Zet deze verder omlaag en you're good to go.

Wel een aanrader om (als de achterkant ook verlaagt is) daar weer originele dogbones voor te regelen, anders gaat ie echt beroerd sturen binnen de stad.

Tomz

Die hard MF'er
11 jul 2009
283
0
Roosendaal
het was btw de veerschommel die veranderd was hahah :P

maargoed, al met al een prijzig ritje naar de monteur

Nieuwe achterband: €225,- incl montage (had n klapband )
Mn ketting wer ovaal: €260,- incl erop leggen etc

en nog een eurie of 50 ofzo voor het weer verhogen denk.

Leuk, motor rijden :P

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan