Verhogingssetje vervolg

Biking

MF veteraan
18 sep 2001
2.600
0
Tegelen
Nu weet ik weer waarom ik die verhogingsset \"erop\" had zitten. Gisteren weer de normale hevels erin gezet bij m\'n fazer. Bij het eerste ritje kwamen de steppies weer aan de grond. Het is nu ook moeilijker om stoppies te maken. Hij staat minder op z\'n neus. Maar ik denk wel dat ik het nu zo laat.... Nu weet ik tenminste tot hoever ik kan gaan en nu is het nie-downen ook weer makkelijker. Oh ja nog een voordeel ==> de achterbrug staat rechter waardoor de ketting minder inslijt op dat rubberkettingeleider ding.

grtz,

Biking
 
rubberkettingeleider ding

Dat vind ik nou de perfecte omschrijving!!! Ik weet precies wat je bedoelt :) . Maar wat ik me afvraag als je je motor verhoogd, komt het zwaarte punt ook hoger te liggen. Dat wil je toch juist altijd zo laag mogelijk hebben i.v.m. de wegligging?
 
Dat vind ik nou de perfecte omschrijving!!! Ik weet precies wat je bedoelt :) . Maar wat ik me afvraag als je je motor verhoogd, komt het zwaarte punt ook hoger te liggen. Dat wil je toch juist altijd zo laag mogelijk hebben i.v.m. de wegligging?


Volgens mij heb je wel gelijk maar ik heb het nooit zo gemerkt. De motor wordt er iets nerveuzer door (positief). Het ziet er natuurlijk veel vetter uit, zeker als je een bodemplaat in kleur hebt. Volgende pic is van vorige fazer. Helaas overleden ;(
YAM_FZS600.jpg


Nadeel van verhogen is dat je niet altijd met 2 voeten aan de grond komt en dat ie errug schuin staat op de jiffy. Maar ja op een circuit is het natuulijk wel weer handig, sleept er ten minste niets over de grond

misc.php


Maar laat ik maar verstandig zijn en dat ding op de normale hoogte houden. Ze hebben per slot van rekening niet voor niets voor een bepaalde hoogte gekozen daar in Japan

grtz
 
Terug
Bovenaan Onderaan