Verhoogde kuipruit zelf maken?

Hatsikidee

Die hard MF'er
21 mrt 2004
670
0
Nijmegen e.o.
Hoi,

Op m'n NTV650 zit een kuip met een laag kuipruitje en een helmuitsparing. Nadeel is dat de wind voortdurend onder de helm "slaat". Daardoor veel windruis en insecten overlast. Nu ben ik op zoek gegaan naar een verhoogde kuipruit voor deze kuip, maar die is niet (meer) verkrijgbaar. ;(

Is het mogelijk om van standaard plexiglas van een overeenkomende dikte een verhoogde kuipruit te vormen? Heeft iemand ervaring of andere ideën?

Alvast bedankt!

Hatsikidee :]
 
Is het mogelijk om van standaard plexiglas van een overeenkomende dikte een verhoogde kuipruit te vormen? Heeft iemand ervaring of andere ideën?

Lijkt me een hachelijk klusje. Ongetwijfeld is plexiglas door warmte te vormen, maar krijg het maar eens op maat EN netjes.

Ik ken het model van je scherm niet, maar is het niet makkelijker om die uitsparing op te vullen of zo?

succes
 
In Herpen bij Nijmegen zit een accesoires zaak die alle vormen kuipruiten heeft. Naam ben ik effe kwijt maar Herpen is klein dorp en de zaak zo te vinden. Bij binnenkomst vanaf A50, is het de afslag voor Caravanzaak van de Oever (lullig, maar je moet dus omdraaien) naar Rechts en dan na paar 100 meter aan linkerkant. Er staat trouwens een bordje bij de afslag met de naam.
 
Plexiglas is hooguit geschikt om er een klein opzetstukje van te maken. Het breekt te snel. Kuipruiten zijn van slagvaste kunststof, die kun je zelf amper namaken. En als het al lukt, gaan ze vrij snel scheuren.
Ik heb er talloze gemaakt, ik doe het niet meer. Wel leuk werk trouwens!
gr
hans
 
Hoi,

Op m'n NTV650 zit een kuip met een laag kuipruitje en een helmuitsparing. Nadeel is dat de wind voortdurend onder de helm "slaat". Daardoor veel windruis en insecten overlast. Nu ben ik op zoek gegaan naar een verhoogde kuipruit voor deze kuip, maar die is niet (meer) verkrijgbaar. ;(

Is het mogelijk om van standaard plexiglas van een overeenkomende dikte een verhoogde kuipruit te vormen? Heeft iemand ervaring of andere ideën?

Alvast bedankt!

Hatsikidee :]



Heb je hier al gekeken?

http://www.louis.de/
 
Terug
Bovenaan Onderaan